Kelsson1 skrev 2015-01-19 06:40:41 följande:
Angående att städa när bebis är liten tänkte jag såhär när dottern var nyfödd: Jag har aldrig någonsin hört en mamma ångra sig att hon inte dammsög en extra gång eller diskade lite extra när barnen var små. Men däremot hör jag ofta människor önska att de kunde vrida tillbaka klockan o vara mer med sina barn för de är små bara en gång och växer så otroligt fort. Det tog jag vara på och de två första månaderna satt jag i soffan med dottern i famnen och fixade med det jag orkade när maken kom hem o tog henne. Har inte ångrat det en sekund!
När hon var lite äldre ville hon vara för sig själv lite mer men vi har fortsatt att låta hela vår värld kretsa kring dottern och antingen får hon vara med och städa eller så "underhåller" den ena av oss henne medan den andra städar.
Vår äldsta tjej vill vara med och städa nuförtiden. Tycker det är kul
He, he! Får passa på så länge det intresset finns. Det lär ju gå över
Håller helt med om hemmet annars, det är viktigare att vara med sitt barn och att få sömn än att städa. När vi hade ett barn så plockade den som inte la henne alltid undan och fixade på kvällen. Nu med två och då vi var sjuka innan jul så sket vi ofta helt i det. Orkades inte med. Prio var att sova då barnen sov men nu när vi är pigga så hinner vi fixa lite på kvällarna så det ser trevligt ut då man vaknar
Brukar även hinna umgås och mysa en stund på kvällen ihop så det händer mkt från nyfödd till tre månader
Kram