• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-04-08 18:10:54 följande:

Trodde verkligen att han skulle komma i måndags, värkar från början i mage och rygg som kom var tredje minut och varade i 60 till

70 sekunder. Hade så mellan 18.30 till 22.30

Och de sa att det är bara att komma in.

Sedan stannade allt av vid 01.30 och vi åkte hem 1 h senare då jag fortfarande var öppen 2 cm.

Fick hinnsvepning igår igen men tror inte det fungerar för inget händer förutom blodig flytning i 24 h men inget mer

40+6 idag och ul imorn för att se om man kan sätta igång nästa fredag. Förstår inte varför man inte kan sätta igång nu på fredag när man ändå ska göra det om inget händer

Ja fy va segt Hoppas att det drar igång i natt. Jag håller tummarna!! Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-04-09 10:20:53 följande:

Räknar med att det inte kommer igång utan att jag blir igångsatt nästa fredag. Ska på ultraljud imorgon för att se så han klarar sig där inne 1 vecka till.

Så kände jag också och kanske lika bra att du är inställd på det men det kan ju också komma igång om en kvart eller en timme Jag hoppas på det! Ligg på sofflocket nu och ät praliner och kolla en bra film. Oxycontin gynnar ju det hela och ökar chansen att det kommer igång!! Håller tummarna att du slipper igångsättning. Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-04-09 15:30:23 följande:

Varje morgon vaknar jag och är besviken över att inget hände den här natten heller. Känner mig så himla negativ och att jag inte tillför något positivt i vardagen alls

Pratade med min barnmorska och berättade hur det känns och att jag vill bli igångsatt tidigare men det gick inte, det är bäst om det startar naturligt. Kontrade med att det finns ju hundratals ja, kanske tusentals som blir beviljade snitt pga förlossningsrädsla varje år och att det just nu känns väldigt orättvist.

Hon menade att det är en helt annan sak.

Har ett besök hos henne nästa onsdag som jag avbokade och sa att hon får boka igångsättning till nästa fredag om inget händer innan dess. Är verkligen så trött på att inte orka nånting. Kan man drabbas av graviditetsdepression? Känner mig inte ens glad över vädret och 15 grader varmt.

Förlåt för en massa negativt dravel och gnäll

Förstår precis!! Det är hormoner och allmänt slutkörd kropp som talar. Inte ovanligt alls att man är deppig och ledsen. Jag ringde och gnällde för min doula och för min syster varje dag på slutet. Var sååå less!! Och svärmor hämtade på dagis sista två veckorna. Orkade inte ens det och ändå har jag bil Så gnäll av dig här vännen!! Kram
  • villsågärna38

Jag har fött två barn på BB Stockholm på Danderyd. Kanonnöjd!! Både med bemötande, hjälp, professionalism och med boendet osv. Haft eget mysigt rum och helpension för mig och maken. Första gången var vi där i 3 dar då hon kom en månad för tidigt. Fick superbra hjälp med amning osv då så allt flöt på galant trots att vi tillmatade i början. Andra gången var vi bara kvar ett dygn/en natt då allt gick så smidigt och snabbt och vi ville hem men lika nöjda denna gång.

Kram

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-04-12 21:51:25 följande:

Har haft förvärkar sedan igår kväll och åkte in till fl pga minskade fosterrörelser. Allt såg bra ut.

Sedan 20.30 har jag värkar var åttonde minut som varar 90 sek. Det känns som the real deal. Det gör ont som f-n rent ut sagt.

Tror jag kommer att få åka in igen. Det avtar inte med alvedon eller när jag duschar hett.

Oj, oj!! Tror det är dags nu. Åk in igen! Kan ju gå fort då man är omföderska så vänta inte för länge. Kram
  • villsågärna38

Håller med! Väldigt konstigt. Vi gav från dag 1 med storasyster som föddes en månad för tidigt. Hon skrek aldrig men var ju liten, 2700 vid födseln. Nu när jag tänker på det så gav vi innan amning första dagarna på sjukhuset, var fjärde timme, och sen efter amning då mjölken kommit igång. Lovisa var ju mkt större, vägde ett kilo mer, och skrek inte alls (koliken kom efter tre veckor ca) men henne tillmatade jag lite med bröstmjölk i kopp efter en vecka eftersom hon var på gränsen när det gäller att gå upp i vikt. Gick ner 8% som mest och gränsen är 10%. Höll på ca en vecka med det sen funkade allt utan problem. Hoppas nu ni hittat er lösning och så skönt att det inte var kolik!! Kram

• villsågärna38

Men fy vilka historier ni berättar!! Vi gick på Linnekliniken i Uppsala då vi gjorde våra ivfer. Jag fick superbra smärtlindring. En coctail av tabletter och en supp av nåt slag (minns ej nu) innan plus morfin intravenöst. Var griggy redan innan det började plus eget rum att vila i före och efter. Kände ingenting. Fick bra med smärtstillande med hem också och vila ett par timmar på kliniken innan vi åkte hem.

Även gjort ett äggplock på Huddinge. Där fick jag be om att få samma kombination av tabletter. De hade tänkt ge mig typ Alvedon och intravenöst morfin bara. Men stod på mig och hade kollat med linne innan om vad de gav. Linneklinikens mix blev man ju betydligt mer groggy av och den krävde längre vilotid efteråt. Kan vara därför de inte ville ge den på Huddinge. Där får man ju inte eget rum osv heller. Verkligen olika.

Kram

• villsågärna38
    lisodan skrev 2015-04-29 12:52:01 följande:

Första gången hade jag också jätteont trots tablett innan och att de sprutade in extra morfin flera ggr intravenöst i armen.

Andra gången berättade jag om min upplevelse och att jag var orolig inför nästa äggplock. Då rekommenderade de en lugnande tablett innan, plus alvedon och morfin intravenöst samt lustgas. En MYCKET angenämare upplevelse. Gjorde inte alls lika ont och tydligen är jag en av dem som reagerar rätt så starkt i den positiva riktningen på lustgas så låg och småskrattade, trippade och hade det mest roligt. Bad praktikanten hoppa lite upp och ner för han stod mest still tyckte jag. Alla de andra rörde sig men han var stilla som i ett fotografi- och detta tyckte jag var så otroligt underhållande... Hehehe...

He, he Bra att de ändrade. Mina äggplock är mer lik din andra gång. Fick också nåt lugnande innan men hoppade lustgasen. Den behövdes inte då de brassade på med morfinet istället
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015