• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Haha ja, jag vet inte. Det var vad hon sa. Så jag vettisören va som är rätt eller fel. Men den kommer väl mitten av oktober-mitten av november oavsett

• Danisen

Vad hade era bebisar för mått och vilken vecka gjorde ni rul i? Vill bara jämföra

• Danisen

Någon som kan säga sina mått på sin bebis och vilken vecka det var ni gjort rul ??

• Danisen
    Jenkis skrev 2014-05-29 19:22:26 följande:
    Hmm. Lustigt! FL:s uträknare säger 20/10, BM säger 21/10 och RUL 13/10. Så om man skall gå på när det fäste i livmodern på mig hade jag inte fått tillbaka ägget när det fäste enligt RUL

Även om våra bebisar börjar bli rätt stora i magen nu, så tror jag ändå att en halv cm hit eller dit spelar ganska stor roll när de mäter.

vad hade du för mått?
  • Danisen

Jag menar måtten på lårbenen, skalle och bukdiameter . Dem mäter inte hur långa dem är då det är himla svårt eftersom dem ligger i fosterställning.

• Danisen

Någon mer med ont i magen och ryggen i dessa veckor? Antar att det är typ växtvärk?! Men kan inte sluta tänka på att det kan vara något fel  drömde i natt att jag fick missfall, så är extra orolig idag

• Danisen
    glader skrev 2014-05-31 11:11:49 följande:
    Det är vanligt att man har växtvärk då och då! Det känns som typ mensvärk men som sagt det måste ju kännas när bebisen växer och ibland växer den fort! Ett gott tecken med andra ord...

Jag kör nu med Bio-Oil på magen morgon och kväll så jag inte ska få några bristningar, hoppas det hjälper

Antar att det är växtvärk. Känns i magen och hela ryggen. Och är så himla trött idag. Har känt av bebisen flera gge idag, så det händer nog massor där inne jag smörjer också med bio-oil men endast på kvällen, för jag glömmer det på morgonen haha.
  • Danisen
    lelle75 skrev 2014-05-31 11:00:31 följande:
    Hade en dag för ngn vecka sedan där det molade på ordentligt i magen, fick även ont i ryggen men det var nog för att jag hade rört på mig mycket den dagen. Jag trodde att det var kört men det var det inte, mitt illamående gör att jag inte blir så orolig efter ett tag. Förstår verkligen den där fruktansvärda oron som man måste leva med hela tiden.. Jag tänkte så här, risken för missfall är mycket mindre nu och chansen att vi skulle få ett barn var minst 90 % och jag lugnande mig ngt. Men visst är det konstigt att man helt plötsligt får lite mer ont i magen, då kan man inte låta bli att vara orolig. Hoppas att det släpper snart och du får några andra gravtecken som kan få dig på bättre tankar. kram

Tack för stödet jag har känt av bebisen flera ggr idag så det känns bättre nu. Men har ont i magen och ryggen fortfarande. Så det är säkert växtvärk. Kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-05-31 12:01:08 följande:
    Kommer inte ihåg vilken vecka du är i men runt v 20-22 växer bebis och mage extra mkt så så brukar många få rejäl växtvärk. Ingen fara med andra ord men lite jobbigt. Jag hade mkt förra veckan och även mkt sammandragningar vid ansträngning så för mig gäller det att ta det lugnt nu framöver. Har en känslig livmoder, hade mkt sammandragningar tidigt även förra graviditeten så slut med hårdträning när man får sammandragningar gör det ite ont men magen blir stenhård och man kan tappa andan lite och t ex få svårt att gå i vanlig takt. Om det ger sig när man vilar är det ingen fara. Kram

Jag är i v.18 enligt rul. Jag har nog med en känslig livmoder och gud så lite man orkar. Måste vila ofta annars protesterar kroppen med som du säger sammandragningar så det är bara att tagga ner ibland känns det som att man måste vila länge t.om en hel dag, om jag gjort mycket dagen innan t.ex sen beror det på foglossningen med. Tack för stödet

jag är hungrig i princip hela tiden alltså, haha. Men även ibland svårt att äta. Skum känsla.

Kram
  • Danisen

Jepp är man gravid är det salt med jod i man ska använda . Det står i kostråd för gravida med . Hoppas att du får rätt på sköldkörteln.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015