• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hejhej.... här har jag med hjärtklappningar och ökad puls, dock inte så som dig Pluttemor. Mitt verkar bara vara p.g.a graviditeten mår bra annars. Ska till bm dem 18 juni så då tar vi nya prover. Annars är det "bara" foglossning och ryggen som gör galet ont. Ryggen började förra veckan, har märkt att jag börjat svanka i takt med att magen växer, vilket med ska vara vanligt.

Jaha nä, nu får jag sätta fart. Min syster ska ta studenten idag så ska hem till mamma och hjälpa till med allt som hör till. Ska inom systemet och köpa en god Estrella öl som jag för övrigt rekommenderar 0,0 % i så det är awesome. Sen blir det nog en chapel hill rosé som också är jätte god ha en bra dag alla fina tjejer. Kram kram

• Danisen

Vi kommer att köpa babyskydd, men vet inte riktigt vilken sort än. Finns så himla många

Ojoj vad härligt det låter, men jag blir med väldigt avis på dig Linblå. Har inte kunnat gå lång promenad på vääääääldigt länge. Så passa på så länge du orkar . Vilket jag verkligen hoppas att du kan länge .

• Danisen

Har också hört att Föda utan rädsla ska vara himla bra . Så den vill jag läsa om ett tag.

• Danisen
    lelle75 skrev 2014-06-06 22:44:07 följande:
    Samma här, inga direkta koaguleringsproblem, låg endast precis över gränsen. Jag tror också att jag kör med fragmin till v. 20, en läkare rekommenderade detta, hon sa att det blir svårt att ta sprutorna efter det. Är dock lite rädd för att sticka den lille ibland, men det borde väl vara omöjligt.. tack snälla för infon och den andra. Kram

Sprutorna kan du väl sätta i låren ist för magen? Hade jag gjort
  • Danisen
    lelle75 skrev 2014-06-07 09:49:50 följande:
    När jag vaknar på morgonen och när jag suttit ett tag i soffan eller varit still, efter det när jag reser mig upp får jag ont på utsidan av låren. Är det ngn mer som har så här och vet vad det beror på?

Japp, jag får det. Det typ bränner på något konstigt sätt från höfterna och neråt utsidan av låren. Är det så du med har det?
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-06-07 10:39:27 följande:
    Jag har kikat! Vårt babyskydd från Maxicosi fick 8 poäng så jag är nöjd Vi hann inte sälja vårt utan har lånat ut det till en vän så det behöver vi inte köpa nytt som tur är!! Kram

Du vet att babyskydd och bilbarnstol är färskvaror? Mest så att det inte är för gammalt?! Jag visste inte det för än en vän berättade det för mig för ett tag sen. Sen googlade jag och hittade en del om det. Kram kram
  • Danisen
    lelle75 skrev 2014-06-07 11:02:26 följande:
    Ja och sen släpper det lite när man har rört på sig. Är det ngn som vet vad det är? Kan det vara ngn slags foglossning, jag vet inte riktigt vad foglossning är 

Jag vet faktiskt inte. Kanske kan vara ligamenten och eller leder, det är ju uppmjukade av alla hormoner o.s.v?! Det är bara vad jag gissar på. Foglossning sitter i bäckenet, antingen där bak i de 2 lederna eller mitt fram på blygdbenet, sen kan det stråla ner i ljumskarna eller ner över skinkorna. Jag har "bara" där bak, inte så trevligt dock . Ibland gör det fruktansvärt ont för varje litet steg man tar, framförallt om man gått för mycket t.ex vilket inte är så svårt för man kan knappt gå en liten promenad ens. Bara ibland. Hoppas att du slipper de möget
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-06-07 13:00:35 följande:
    Såg precis att det var 7 år som gällde för babyskydd så då är det ju absolut ingen fara för oss. Det är ju två år nu, köptes då vi låg på BB eftersom hon kom en mån för tidigt. Maken fick åka iväg en sväng innan vi åkte hem, ha, ha!! www.ntf.se/konsument/default-2013.asp&katID=29

Haha ja, så kan det bli . Så skönt att ni har redan. Jag är nyfiken på den översta som fick 9. Ska hitta någon återförsäljare häromkring så man kan klämma och känna på den hehe
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015