• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nädå jag är hemma i lilla Åstorp . Nu är här 26° i skuggan hehe. Hoppas det blir svalare och svalare nu så man kan sova i natt. Åh så skönt med inredd källare, där hade jag med sovit om vi haft någon. Vi har extra rummet (kommande bebisrum) där är solfritt hela dagen så där är rätt svalt. Kanske får bli att jag går in där i natt .

Ååh nej, det vill man inte höra. Man vet att det finns men man vill inte tänka på det så pass mycket stackars dem. Men detta är som sagt turtråden

• Danisen

Åååh så spännande med RUL önskar er lycka till. Själv har vi på onsdag. Är såååå nervös.

• Danisen
    Pluttemor skrev 2014-05-26 23:41:47 följande:
    Tack för alla grattis det var helt magiskt att se allt. Lillen smaskade först och drack fostervatten och fick då hicka sen försökte han göra en volt som misslyckades totalt och han fastnade i en konstig position rätteroligt att se!!! Men det gjorde dock att den ställningen bidrog till ganska så kassa bilder men dom bästa två får ni se imorgon

Ååh så härligt det låter stort grattis till er. Imorgon är det min tur, såååå nervös/spänd. Jag kommer nog att börja gråta . Kram kram
  • Danisen

Det är imorgon jag har RUL . Tack ändå. Är så himla nervös inför imorgon alltså.

Jag har med flytningar, har fått svamp med men vet inte om jag fått invärtes. Kanske ska prova med vagiator (eller vad det nu heter) har canesten salva hemma men det tar väl bara utvärtes där jag smörjer? Annars har jag "bara" jäkligt ont i fogarna. För övrigt är det ganska bra. Mest nervös och spänd inför imorgon bitti, har tid 7.45. Kram

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-05-27 19:02:39 följande:
    Usch va jobbigt med svamp. Blä Ja testa med canesten eller Lactal kanske? Annars får du gå till läkare, inte bra att gå med svamp. Att dra ner på socker brukar också hjälpa då de dåliga bakterierna växer bättre av dem. Det kommer att gå jättebra imorgon!! Kram

Ja, det kliar minsann hehe. Njäe, tror inte att det har med socker att göra. Jag är en av dem som får runt varje mens o.s.v.så är väl extra känslig vid graviditet antar jag hehe. Men jag provar canesten, den får man iaf använda sig av .

Usch ja, det hoppas jag verkligen att det ser bra ut.
  • Danisen

En kompis tipsade om skivad banan o vispgrädde mot halsbränna. Hon har massa halsbränna nu i sin graviditet. Så prova det om de kanske kan hjälpa dig med

• Danisen

Jag har gjort mitt rul nu allt såg fin fint ut. Tack och lov, så nu ska jag andas ut minsann. Är flyttad bf en vecka framåt. Till 4 november.

• Danisen

Det förklarade hon, det var för att man inte vet exakt vilken dag den fäster i livmodern. Det är då man räknar att graviditeten startar och fostret börjar växa

• Danisen

Vi vill inte veta och så ville inte barnmorskan berätta heller. Sen så låg den med korkade ben så kunde inte alls se hehe.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015