• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag är minsann förstoppad i princip varje dag trots att jag inte äter järn ännu, och jag hoppas att jag slipper. Undra hur det skulle vara med järn med haha... stackars lille maggen.

Innan när jag drack jätte kallt vatten började det röra sig där inne hihi. Första gången det är på riktigt, hänt flera ggr idag. Så kul .

• Danisen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-05-08 16:14:48 följande:
    Är det någon av er andra som var hutlöst trötta i V14-15? Har sovit middag hela veckan, helt slut! Som jag var i V8-9, men det gick över. Och nu verkar det vara tillbaka..trodde man skulle bli piggare nu..?! Kan det vara järnbrist, appropå allt järnsnack?! ;)

Ja, jag. Har också blivit tröttare igen. Sova middag är ett måste haha.
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-05-09 09:07:23 följande:
    Hur är det med er idag vänner? Hur går det Jenkis? Och ni som har ont - Pluttemor, Danisen m fl? Kram

Tackar som frågar . Det är okej. Foglossningen gör ont vad jag än gör, går jag för lite får jag ont o resten av ryggen med, går jag för mycket gör fogarna sanslöst ont. Lika så om man sitter för länge. Bäst är när jag växlar med att halvligga/sitta, gå runt försiktigt och lägga mig raklång mellan varven. Är hos sjukgymnasten 3 ggr i veckan, sen använder jag mig av en pilatesboll jätte mycket här hemma. Det är skönt att sitta på den, ja såklart även göra övningarna . Jag undviker att gå långa promenader för sen är den dagen himla jobbig om jag gått långt. Men jag hippas innerligt att den inte blir värre. Kiropraktorn var jag hos i tisdags, känts lite bättre i några dagar efter det .

Hur mår du själv? När har du rul? Kram
  • Danisen

Det gäller inte alla frysta bär ens. Hallon å jordgubbar så då är de nog lugnt med resten, verkar det som?! Sen om du är vaccinerad mot hepatit så kan du tydligen äta . Givetvis tar ju inte vaccinet magviruset som står i länken villsågärna38 la ut. Gå in å läs på den

• Danisen

Vi äter bara ekologiska grönsaker och frukt de som finns då. Men även om det är ekologiska frysta bär Kan där även finnas magviruset och hepatit i ju? Har med renligheten av personalen som hanterar bären att göra. Inte kemikalierna i besprutningen. Eller är jag ute och cyklar haha?!

• Danisen
    Pärla884 skrev 2014-05-09 19:23:18 följande:
    Vad ska ni ha för barnvagn?? Har börjat kolla lite idag på internet. Fastnat för bugaboo Buffalo eller emmaljunga city cross med city korg supreme. Får max vara 60 cm bred. Inte alltför klumpig. Andra tips??

Vi har köpt en Emmaljunga city cross med quadrolift (eller vad det heter) mindre än em vanlig liggdel och sittdel fick vi med . Den väger inte så mycket kan fällas ihop med "liggdelen". Du kan ju komma och kolla på vår ju
  • Danisen
    Pärla884 skrev 2014-05-09 22:14:44 följande:
    Ja får kolla in er nästa gång vi åker neråt :) Alltid kul att kolla runder lite på internet:)

Ja, gör det . Måste ju ändå träffas snart hehe. Där är även den barnvagnsaffären här i Åstorp var där inne en runda idag med en kompis som är i v.31.
  • Danisen

Halleda vilka drömmar jag drömmer om nätterna. Mardrömslika och himla skumma är dem. Gör ni det med?

• Danisen

Någon mer som får ont i magen och ryggen/fogarna i bäckenet om man t.ex hållt igång en hel dag utan att vila mellanvarven? Har varit iväg hela dagen kl.9-19 på 3-årstest (hästar) och nu har jag ont där jag skrev här ovan. Kroppen bara skriker VILA och orkar knappt resa mig och gå på toa eller liknande. Kan inte låta bli att bli orolig hoppas det är kroppen som säger ifrån att jag ska ta det lugnt. Överansträngde mig igår med alldeles för tunga grejor kanske det som sitter i med så kroppen inte orkar så mycket idag kanske. Någon som vet??

• Danisen

Tack för stödet . Vet att ryggen aldrig pallar något så var hemma emellanåt igår och använde värmekudden (bor 2 min därifrån). Men att jag skulle få ont i magen med var jag inte beredd på, antar att kroppen säger ifrån. Verkar som det var sammandragningar eller så. Känner av allt fortfarande. Går dåligt som tusan idag. Men Idag blir en lugn söndag som ska spenderas i viloläge, känns som att det är det bästa idag?!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015