• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-04-15 10:28:25 följande:
    ush, min pollenallergi har dragit igång... Och den enda medicin som jag brukade ta o som brukade hjälpa mig får jag inte ta nu när jag e gravid... 

Ta Loratadin det är den som är bäst och säkrast på marknaden. Enligt 3 läkare och en bm som jag frågat så be att få den på recept. Glöm inte nasonex .
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-15 10:56:38 följande:
    Åh tack för dina tips! Ska säga det till min BM för jag kan inte hålla på såhär men rinnan och snuvan!!

Inga problem. Usch, nej. Du måste ta medicin. Riktigt hemskt utan. Hoppas du kan få tag i medicin snabbt. De finns receptfritt med så du vet. Han läkaren på tv4 morgon rekommenderade också Loratadin
  • Danisen
    johjen skrev 2014-04-18 09:23:01 följande:
    Hej vänner!

Vad äter ni på påskbordet?

Lax som inte är ungsbakad eller stekt går ju bort men hur är det med sill, rom mm? Det är väl ok? Något annat man bör tänka på?

Kram

Allt går fint förutom lax som inte är tillagad. Sill äter jag jätte ofta och det är jätte bra om man äter för lite fisk också. Ät å njut. Är du osäker på något så ladda ner en app som heter kostråd för gravida, där står allt från livsmedelsverket.

Glad påsk
  • Danisen
    swede skrev 2014-04-20 19:00:46 följande:
    Får man "hoppa in" i tråden?! Jag har precis plussat och tror att BF kommer vara ungefär vid julafton. Är lite osäker på hur jag ska räkna ut det. Satte in en 5-dagars blasto den 2 april. Vi har gjort äggdonation i Riga. Ska på VUL den 5 maj. Är nyinflyttad i Helsingborg och fyllda 40. Någon annan som bor söderut i landet?

Välkommen hit jepp jag bor utanför Helsingborg 10 min ifrån, i Åstorp. Jag är ifrån Helsingborg. Välkommen även hit till denna vackra stad.
  • Danisen
    swede skrev 2014-04-20 21:04:18 följande:
    Tack Danisen, ja men då är vi ju grannar När har du BF? Vill så gärna, det blev torsdagen den 18 december klockan 3.36. Tänk att man kan se det så exakt !!!

Jajemen det är vi jag har bf den 28 oktober. Hade varit Trevligt att få ihop ett gäng och träffas
  • Danisen

Är här fler som bor i Helsingborg/Skåne med omnejd som skulle vilja träffas? Hade varit himla kul . Jag har fått ett ansikte, på Pärla84. Då vi möttes på Rmc i Malmö och hade Vul samtidigt (har jag för mig att det var). Hade varit så kul att träffa fler av er fina tjejer här inne

• Danisen

Jag har fått tid för RUL den 28 maj då går jag in i v.19 (18+0) fick inte bestämma själv utan bm bokade. Här där jag bor så gör man rul på lasarettet så får ta en tid som är ledig rund då v.18-20 ca.

• Danisen

Har en fråga till er alla hur kommer ni göra med solskydd nu när solen börjar komma på riktigt ? Jag är inne på att hitta en ekologisk solkräm utan massa kemikalier i (man får i sig så himla mycket kemikalier omedvetet, så det jag är medveten om försöker jag att undvika). Någon som vet någon bra sort?

• Danisen
    Jenkis skrev 2014-04-23 12:46:53 följande:
    Känner mig riktigt ynklig i pollenallergi idag

Slog till med full kraft i förrgår och jag har tagit alt man får, men i morse tröttnade jag totalt, så jag rev lite i läkartidningen och tydligen är Loratadin OK.

På sina ställen står även Ceterizin och Telfast med, men Loratadin har tydligen flest studier som visar att det är ok.

Så nu är det ögondroppar, tabletter och kortisonnässpray som gäller. Brukar alltid annars klara mig på BARA kortisonnässpray (börjar i februari). Typiskt när man är gravid och allt. Än så länge är det inte speciellt mycket bättre heller, så det är bara att stå ut...

Ja, precis så är det med Loratadin. De äter jag och nasonex och sumbicort. Har ventoline med mig överallt också (vid akuta besvär). Å sen varvar jag med renässans koksalt flera ggr per dag (den med extra mycket salt i) annars är slemhinnorna sååååå torra och spricker å blöder lätt. Hoppas att du mår bättre snart när du börjat med Loratadin
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015