• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lillebrorsfaster skrev 2014-06-13 15:21:45 följande:
    Håller med dig Danisen. Skumt att det är så olika..

Ja, jag blir ju så orolig . Jag ska till BM på onsdag så ska minsann fråga henne då.
  • Danisen

Villsågärna38: Ojsan! Vilken dag du haft. Skönt att höra att ni mår bra trots omständigheterna. Vila nu upp dig ordentligt. Massa kramar

• Danisen

Är där fler som har fått hormonplitor på axlarna? Vet att man kan få på ryggen och på bröstet. Säkert samma mög jag fått på båda axlarna. Ser hemskt ut alltså. Vill inte visa dem . Ganska tråkigt eftersom det snart är sommar värme. Har smörjt med aloe vera gel m.m. inget funkar. Har ni tips så hojta gärna

• Danisen
    lisa första försöket skrev 2014-06-14 16:20:20 följande:
    Vår prins hade bråttom ut, så inget planerat snitt här inte. Vaginal förlossning i v 37. Älskade bedårande unge äntligen är du här. Kram till er alla underbara kvinnor

Wow stort grattis till er. Hoppas att allt har gått bra och att ni mår bra.
  • Danisen

Ibland blir man så orolig när man läser allt som kan hända här inne, blir så rädd . Hoppas att alla mår bra . Nu vill vi inte vet av mer dåligheter minsann kram på er

• Danisen

Hej tjejer hur mår ni?

Grattis till er som plussat o.s.v

Jag kommer nyss från ett läkarbesök, är sjukskriven till mitten av september. För min jäkla arm och foglossningen. Han sa att han inte tyckte att jag skulle förstöra armen mer nu innan bebisen kommer och ta det lugnt med foglossningen, fortsätta sjukgymnastik o.s.v antar att han har rätt. Bara så jäkla drygt att vara hemma .

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-06-17 09:27:38 följande:
    Förstår att det kan blir trist men nu är det ju iaf sommar. Roligare då än att vara hemma mitt i vintern. Njut av att du är ledig och vila upp dig allt vad du kan innan bebben kommer!! Sen är vilodagarna över Kram

Ja, fördelen är ju vädret nu och att sambon snart har semester. Jag har varit hemma sedan innan jul, och då var det inte lika lätt. Hehe ja, sen är vilan slut . Drömde i natt att bebisen kom 2 månader förtidigt och ingenting var klart här hemma. Inte ens blöjor haha... det var drygt.

Kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-06-17 09:42:29 följande:
    Vår dotter kom ju en månad för tidigt. Vi hade inga blöjor hemma, inget babyskydd eller skötbord. Ingen barnvagn heller. Hade ju kämpat så många år, fått flera mf/MA så fastän jag var i v 36 hade poletten inte riktigt trillat ner. Vi skulle fixa detta veckan därpå tänkt vi, ha, ha!! Det löste sig jättebra iaf. Blöjor får man på sjukhuset (Liberoväska). Maken åkte och köpte babyskydd och skötbord samma dag vi skulle åka hem och barnvagn dagen därpå (vi var tre dar på sjukhuset). De behöver inte så mkt i början, mer än sin mamma, pappa, kärlek, några blöjor och bröstet Däremot ska vi packa väskan redan v 32 denna gång så vi slipper göra det kl 05 på morgonen med fostervatten rinnande efter benen, ha, ha!! Det var något kaotiskt. Satt på handdukar i bilen åå väg till BB. Hade aldrig tänkt på att det fortsätter rinna hela tiden om bebisen inte fixerat sig men det vet vi nu Ni kommer att få en underbar sommar tror jag och en ännu bättre höst kram

Det kan jag verkligen förstå. Man vill inget hellre än att göra vid barnrummet och handla det som hör till, men samtidigt så vågar man inte . Men detta ska gå vägen nu efter allt man gått igenom tycker jag Får se om vi Gör syskonförsök sen eller inte. Har ett ägg i frysen. Hoppet är ju att det kommer komma den naturliga vägen nästa gång hehe . Hoppas kan man ju alltid.

Jag kommer också att packa den då där omkring om i fall att. Man vet ju aldrig när den vill komma ut. Kram
  • Danisen
    Jenkis skrev 2014-06-17 14:14:44 följande:
    Det är klart ni vågar! Tänk på att du inte blir smidigare eller piggare senare. Vår bästa tid är nu Passa på att alla fall kolla ut allt du vill köpa och planera allting. Så är det bara att handla sen om det känns läskigt nu.

Jag känner mig riktigt stolt som har spacklat och slipat hela barnrummet själv! Skulle jag nog inte orka med om några veckor tror jag. Men ni kanske inte behöver renovera ert barnrum? (Sen kan man såklart göra sånt efter barnet har kommit eftersom den knappast kommer använda sitt rum första åren ändå...)

Ja, så får vi nog göra . Har en del att fixa på huset med nu under sommaren. Allt på en gång hehe. Tror att jag har hittat en tapet som vi vill ha som en fondvägg. Ska köra och kolla lite på Ikea snart och på babyskydd. Vill se dem live först sen kan man beställa på nätet om det är bättre pris där eller så . Oh ja, det kan jag förstå att du är stolt över dig själv . Jag hade tyvärr inte kunnat göra det nu ändå p.g.a min dåliga arm . Vill ha den så bra jag bara Kan tills bebis kommer.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015