• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Moolie

Var på ultraljud idag... 8+2. Inget hjärtljud... Återkontroll till en överläkare den 24e... Vi hoppas på det bästa... Men det ser inte bra ut... Missed abortion heter det tydligen på "internet språk". Bara upp i sadeln igen...

• Lillebrorsfaster
    Moolie skrev 2014-03-12 16:04:23 följande:
    Var på ultraljud idag... 8+2. Inget hjärtljud... Återkontroll till en överläkare den 24e... Vi hoppas på det bästa... Men det ser inte bra ut... Missed abortion heter det tydligen på "internet språk". Bara upp i sadeln igen...
    Nej, va tråkigt! Beklagar verkligen, själv varit med om det. För jävligt! Hoppas du är ok!
  • Moolie
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-12 16:07:34 följande:
    Nej, va tråkigt! Beklagar verkligen, själv varit med om det. För jävligt! Hoppas du är ok!

Jag är väl inte okej egentligen... Hade förhoppningar om en graviditet, såklart. Men jag vågade aldrig riktigt hoppas, ändå, på att det verkligen skulle gå... Vilket det tydligen inte gjorde heller. Men vi får se. Jag fick inte med mig några abortpiller eller något sådant hem. IVF kliniken ville avvakta till nästa ultraljud innan de satte oss på en ny omgång för FET.

Jag pratade med en väninna som hade värsta solskenshistorian om samma sak. En vecka efter skulle hon in på skrapning och de gjorde ett VUL innan. Då var hjärtljudet där. Och tydligen hade fostret vänt på sig och legat konstigt. Måttet var inte riktigt rätt eftersom de mätte huvudet och inte kroppen. Och det var med när hon var i vecka 9. Så än kanske loppet inte är kört.
  • villsågärna38

Nä fy va tråkigt!! Stackars er! Stora kramar
  • Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-03-12 16:16:40 följande:
    Nä fy va tråkigt!! Stackars er! Stora kramar

Vi hoppas ändå på att loppet inte är kört... Men det ser ut så...

Kram!!
  • johjen

Beklagar verkligen.. Fy fasiken vad tungt! Skickar styrkekramar!!
  • Lyckostjärna

Linblå jag var på ultraljud igår och såg mitt hjärta men tack för krya på hälsningarna!!! Moolie ge inte upp vissa embryo är långsammare än andra jag tror och hoppas på din graviditet!!! Massa styrkekramar

• villsågärna38
    Moolie skrev 2014-03-12 16:18:11 följande:
    Vi hoppas ändå på att loppet inte är kört... Men det ser ut så... Kram!!

Ja vi håller tummarna!! Det är bra att det alltid krävs två läkare som kollar och dubbelkollar. Man vill ju verkligen inte att de ser fel i ett sånt läge. Kram
  • Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-03-12 16:33:59 följande:
    Ja vi håller tummarna!! Det är bra att det alltid krävs två läkare som kollar och dubbelkollar. Man vill ju verkligen inte att de ser fel i ett sånt läge. Kram

Verkligen inte!! Åh, det kommer tillbaka till mig med jämna mellanrum... Som ett slag i ansiktet... Min man är superfertil och har fått flera barn på första försöket... Så kommer jag med min dåliga livmoder... Äsch... Får försöka att låta bli "självmobbingen"...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015