• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lillebrorsfaster
    Linblå skrev 2014-03-12 13:27:06 följande:
    Dom satte tillbaka två embryon och det var tur inte båda tog sig. För det där är enäggs. Tack. Hoppas dom vill bo kvar!
    GRATTIS!
  • Lyckostjärna

GRATTIS!!! Vad häftigt med enäggstvillingar man ser att den ena är lite mindre än den andra men i samma fosterhinna!!! Trodde inte sådant kunde hända på IVF vad skrämmande men häftigt på samma gång !!! Håller tummarna att båda vill vara kvar till dom är fullgångna!!! Gud så kul!!!! Grattis igen! Idag skrev jag in mig på MVC och jag fick tid för ultraljud 28 mars igen så roligt detta!! Tråkiga med den här dagen är att jag just Fick gå hem från jobbet blev magsjuk, diarré deluxe

• Jullan
    Linblå skrev 2014-03-12 13:20:05 följande:
    Nu har jag lagt in en bild i bildtråden. Jösses vad jag är skakis nu.. Tror jag har en puls på 120..
    Wow! Grattis!
  • Pluttemor
    Jullan skrev 2014-03-12 12:44:01 följande:
    Tack. Ja jag antar att jag får lita på att ärtan får sitt. Har haft magsjuka sen i söndags och det har inte blivit bättre tyvärr. Börjar kännas lite segt nu. Hoppas på att det går över snart!
    Krya på dig tror dock inte att det e farligt för lillplutten
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Linblå
    Lyckostjärna skrev 2014-03-12 14:35:50 följande:
    Linblå vilket datum är du beräknad till?
    Jag fick inget datum. Hon sa bara i slutet av oktober utan att vara mer specifik.
    När jag ringde till MVC nu och skrev in mig så sa hon att jag inte skulle räkna med att gå tiden ut. Att det var bra om jag gick 38 veckor. Och att jag kanske tom skulle bli sjukskriven på slutet.

Jag är ganska liten och nätt och inte så purung heller så det hela gör mig lite nervös :) 
  • Pluttemor

GRATTIS LINBLÅ!!! Fröstår att du e skakis! Shit vilken grej, tur att inte båda tog sig då!!

• Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-12 14:30:30 följande:
    GRATTIS!!! Vad häftigt med enäggstvillingar man ser att den ena är lite mindre än den andra men i samma fosterhinna!!! Trodde inte sådant kunde hända på IVF vad skrämmande men häftigt på samma gång !!! Håller tummarna att båda vill vara kvar till dom är fullgångna!!! Gud så kul!!!! Grattis igen! Idag skrev jag in mig på MVC och jag fick tid för ultraljud 28 mars igen så roligt detta!! Tråkiga med den här dagen är att jag just Fick gå hem från jobbet blev magsjuk, diarré deluxe
    Krya på dig med!!!
  • Lyckostjärna

Hur gammal är du? Vilken vecka är du i nu? Det kommer gå jättebra för dig!! Håller tummarna och ska bli kul att följa dig här! Ska du göra KUB? Förresten kan man göra KUB på tvillingar?

• Linblå

Jag är 35 och är i vecka 7+4 idag. Såklart det ska gå bra! Fick bara en sådan chock när jag knappt har känt mig gravid ens. I förmiddags var det spänd förväntan och glädje. Nu är det chock och glädje.

Lyckostjärna: Hoppas du blir frisk fortare än kvickt! Inte roligt att missa ultraljud för sånt :/

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015