• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

Oj vad spännande linblå håller tummarna för ett eller Två tickande hjärtan för dig imorgon!!! Vi verkar onekligen vara en lyckotråd här!! Så roligt och underbart! Hur dags har du tid imorgon? Kramar till er alla!

• HLC
    Jenkis skrev 2014-03-11 18:41:22 följande:
    Jordnötsmör tror jag skulle passa mig med.

En annan lite rolig och nyttigare sak är att jag gillar fiskbullar!!! Hur är det möjligt? Det var en kund som sa att han skulle äta det till lunch och jag blev så attans sugen att jag höll på att kräkas (vet inte vad det är med mig, men så fort jag får ett sug av något slag mår jag ännu mer illa...). Så jag köpte fiskbullar och formligen vräkte mig dem två dagar på raken. Sinnes... Skulle kunna äta mer igen liksom och det är ingen favvo i vanliga fall.

Haha, oj vad jag har skrattat och känt igen mig i alla mindre onyttiga saker man kan tänka sig att äta just nu!

Mest skrattade jag när jag läste om dina fiskbullar! Det är nämligen det jag äter typ 2/vecka just nu :-P

Min man tycker jag är lite rolig som fastnat för fiskbullar och risgrynsgröt... billig i drift iaf =)
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-03-11 22:44:20 följande:
    I vilken vecka har ni berättat för familjen att ni är gravida?

Vi berättade efter vårt vul i v 7+2
  • tusa

Lyckostjärna, Grattis till Levande Livet!! Hjärta Gravid Vilken lättnad. va?

Har läst om era kolhydratsnojjor och blev själv vansinnigt sugen på smörgåsrån, tjocka med smör!! Väl på affären var jag också en hårsmån ifrån att köpa chips, men lyckade hejda mig...äter verkligen ALDRIG chips. Så i bilen på hemvägen slår det mig hur fantastiskt gott det hade varit med pommes frites med kall köpes Beasås??? Nämner det lite tyst och familjen säger "OK!!!", gör en U-balle och drar på Max där jag svullar nån BBQ/bacon/lökringar-historia och MASSOR med strips!! Förvånad...brukar inte tycka burgare är gott efter ca andra tuggan och äter bara i nödfall annars och brukar knappt heller orka en hel själv och DEFINITIVT inte strips till...säger som ni andra, hoppas verkligen inte detta suget håller i sig länge Obestämd

Tummar för dig imorgon Linblå!  HjärtaHjärta
    Vi har vårat på torsdag och jag kan knappt vänta...olidliga dagar detta. Känner mig inte mycket gravid ännu och tänk om det verkligen inte finns nån där..? Jag har verkligen taggat ner oron och tvivlet. Känner inte efter varje sekund längre och är nu 3 dagar sedan jag testade(?!)...just därför skulle det vara så typiskt, just nu när jag börjat kunna lita på att det är sant..

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-03-11 22:49:40 följande:
    Vi berättade efter vårt vul i v 7+2

vi funderar på att berätta på torsdag efter vul, om nu allt ser bra ut vill säga. Börjar bli nervös inför vul nu hehe .
  • Lyckostjärna

Igår var det för ANDRA gången jag fick se det lilla livet slå och det var så skönt att se att den hade vuxit så mycket på så några dagar från 5 mm till 2 cm det var häftigt att se! Gud vad jag älskar det här lilla livet! Idag ska jag studsa in på MVC och boka min första tid ska bli kul att se deras miner vi jobbar ju vägg i vägg hihi

• villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-03-12 07:13:44 följande:
    Igår var det för ANDRA gången jag fick se det lilla livet slå och det var så skönt att se att den hade vuxit så mycket på så några dagar från 5 mm till 2 cm det var häftigt att se! Gud vad jag älskar det här lilla livet! Idag ska jag studsa in på MVC och boka min första tid ska bli kul att se deras miner vi jobbar ju vägg i vägg hihi

Härligt!! Lycka till Kram
  • Linblå

Jag ska dit innan lunchen. Tror ni dom blir arga om man sliter upp mobilen och tar kort på eko-skärmen? Måste ju kunna skicka meddelanden till familjen och er  Solig (jag lyckas verkligen bara tänka glada tankar om det här.)

• villsågärna38
    Danisen skrev 2014-03-11 22:57:27 följande:
    vi funderar på att berätta på torsdag efter vul, om nu allt ser bra ut vill säga. Börjar bli nervös inför vul nu hehe .

Förstår det!! Men det går säkert bra. Verkar ju vara värsta lyckotråden det här! Jag har också vul imorgon. Ska till min privata gyn för att förnya recept och hon vill alltid göra vul. Gulp!! Var inte riktigt planerat men upptäckte igår att jag måste ha ett nytt recept så jag är också skitnervös nu. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015