• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

Man får en bild i handen det fick jag men jag har inte lyckats ladda upp en bild här kan man inte göra det via appen?

• villsågärna38
    Linblå skrev 2014-03-12 07:27:12 följande:
    Jag ska dit innan lunchen. Tror ni dom blir arga om man sliter upp mobilen och tar kort på eko-skärmen? Måste ju kunna skicka meddelanden till familjen och er   (jag lyckas verkligen bara tänka glada tankar om det här.)

Du får säkert ta bild sen så brukar man ju få med en bild också. Jag brukar ta bild på den istället! Lycka till!! Kram
  • Lillebrorsfaster
    Danisen skrev 2014-03-11 22:44:20 följande:
    I vilken vecka har ni berättat för familjen att ni är gravida?
    Förra gången berättade vi i v8-9. Det kommer vi inte göra denna gång med tanke på MA:t som upptäcktes i v12. Så förmodligen kommer vi berätta i vecka 12. Alla vet att IVF pågår, men vi har inte varit mer specifika än så, så ingen vet att vi plockat och satt in. Vi pratar bara om IVF som ett väldigt "långt projekt".... 
  • Jullan
    Danisen skrev 2014-03-11 22:44:20 följande:
    I vilken vecka har ni berättat för familjen att ni är gravida?
    Vi berättade för mina föräldrar och min syster några dagar efter att vi testat positivt eftersom de visste att vi gjorde ivf. Resten har vi väntat med att berätta för. Ska på vul idag och om allt går bra så kanske vi börjar berätta för lite fler när det passar efter idag.
  • Lillebrorsfaster

Usch jag känner mig så negativ, tror inte att det kommer vara något där på VUL:et, och om det är det så känns det ändå som att det kommer bli ett missfall.. Det är så tråkigt att känna så här. Känns som att ni alla är så positiva, önskar jag kunde känna lite mer så - hur gör ni? Hur lyckas ni? Blir iaf lite peppad av att gå in här, och skrattar gott åt alla cravings.. Men jag tänker hela tiden att förr eller senare så "skiter det sig" - har så svårt att se framför mig att  det faktiskt ska - någon gång förhoppningsvis - resultera i ett barn!? Ursäkta om jag drar ner er. Men känns lite hopplöst, plus att jag inte känner något i brösten idag, har jag gjort sen insättning, men idag är det borta.... 

• villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-12 08:28:16 följande:
    Usch jag känner mig så negativ, tror inte att det kommer vara något där på VUL:et, och om det är det så känns det ändå som att det kommer bli ett missfall.. Det är så tråkigt att känna så här. Känns som att ni alla är så positiva, önskar jag kunde känna lite mer så - hur gör ni? Hur lyckas ni? Blir iaf lite peppad av att gå in här, och skrattar gott åt alla cravings.. Men jag tänker hela tiden att förr eller senare så "skiter det sig" - har så svårt att se framför mig att  det faktiskt ska - någon gång förhoppningsvis - resultera i ett barn!? Ursäkta om jag drar ner er. Men känns lite hopplöst, plus att jag inte känner något i brösten idag, har jag gjort sen insättning, men idag är det borta.... 

Känner så igen mig. Sådär kände jag i flera år. Det är inte konstigt alls om ni har jobbiga saker i bagaget som missfall. När jag blev gravid med dottern (efter fem års kämpande) vågade vi inte berätta för nån förrän i v 14 efter kub-ultraljudet. Hade så dåliga erfarenheter sen tidigare. Och slappnade av och njöt gjorde vi inte förrän efter RUL:et. Håller tummarna för er!!! Stor kram
  • johjen

Känner mig inte heller så jätte prostiv fast jag borde det.. Skrev ngt om det igår att jag är rädd att vara för glad för då händer det säkert ngt dåligt.. Tycker att symptomen kommer och går och när jag hade en dag utan illemående blev jag hel nojig så aldrig är man nöjd! Försöker tänka att det som sker det sker och försöka vara positiv även om det är svårt. Kram till dig Lilebrorsfaster!
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-12 07:30:46 följande:
    Man får en bild i handen det fick jag men jag har inte lyckats ladda upp en bild här kan man inte göra det via appen?
    tror bara att det går via datorn, men jag e inte säker

tror inte att du ensam om att ha dessa tankar! Jag försöker att tänka positivt, men jag vet att det är svårt. Speciellt dom dagar när man vaknar och inte känner ett enda symtom då tror man att allt e över! Men jag försöker tänka att den här gången e annorlunda Kram på dig! 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Linblå
    Det är Solig - en ! Men nervös är jag ändå.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015