• Supers

IVF under 2014

Ja då sätter jag igång med menopur imorrn..shit nervigt även om jag gjort det 1 gång innan. Blir lite trixigt framöver då vi har saker inplanerat nästan varje helg...men det får lov att gå.

Ha det gott allihopa.

• Supers
    Sillavi skrev 2014-05-14 10:30:15 följande:
    Supers - åh vad kul att äntligen starta igång igen då. Var det menopur sist också?

Japp vi hade menopur sist med..det är lite trixigt..men men det går nog bra :)
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-05-14 15:20:25 följande:
    Jag börjar med Menopur imorgon, tors (:

Tjoho det gick galant :) Första sprutan avklarad. Lite mindre hysteriskt än förra omgången ;)
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-05-15 19:40:04 följande:
    Har en fråga till ALLA?!?

Ni som jobbar; Hur sköter ni er frånvaro på bästa sätt? Det är ju möten, ultraljud, äggplock, återinförande och kanske dagar man inte mår bra rent fysiskt efter ingrepp ev. (så lång har jag inte kommit)

Jag jobbar ju till sjöss vilket gör att jag har svårt att åka fram och tillbaka mellan UL som vi har på dag 6 & 9.

Jag har varit ärlig och berättat allt. Nu jobbar inte jag heltid utan är behovsanställd....svårt det där. Det är ju lite speciellt när du jobbar till sjöss. .hoppas allt löser sig :) Kram kram
  • Supers

Hmm har konstiga hugg på höger sida, där jag saknar äggledare. Tog första sprutan på den sidan och såg att jag fått ett blåmärke där...aldrig fått det innan..måste ha träffat ett kärl el nått :O....får ha det lite under uppsikt ....

Trevlig helg till er alla!!

• Supers

Sprutdag nr 7. På fredag ska vi in o kolla äggstockarna. Hoppas det ser bra ut. Annars går det jättebra..inga direkta biverkningar. .lite hugg då o då och väldigt känslosam ;)

• Supers
    Starshaped skrev 2014-05-20 18:00:32 följande:
    Någon som kan tänka sig beskriva lite hur tiden är innan själva insättningen? Hur börjar man? Sprutor? Äter man massa andra piller med? Är rookie på detta och ska starta i juli.. Ser ni skriver en massa förkortningar för saker med. Någon som kan hjälpa mig in i världen av IVF? :)

Hej, det är ju lite olika hur man börjar. Jag har nu båda ggr börjat med nässpray som ska reglera ner hormonerna. Efter ca 2 veckor började jag med sprutor som då skall hjälpa till att producera ägg ( tror jag) dom vill ju styra när man ska få ÄL=ägglossning. Igår efter 6 dar mef sprutorna fick jag lämna blodprov, idag så fick jag veta hur jag ska fortsätta och på fredag ska vi in och kolla hur det ser ut om det bildats nga ägg el inte. Sen får man ett datum när man ska ta ägglossning sprutan och tror det är 2 dar efter det blir ÄP=äggplock och då befrukas äggen samma dag. Sen ska de odlas o delas osv och sen blir det ET=embryo återförening( typ ) sen får man ruva i 14 dar.

Vissa startar med sprutor direkt.

FET= fryst embryo återförening oftast sker det i ens naturliga menscykel utan medicineringen.

All info kanske inte är helt korrekt men på ett ungefär ;) När ska ni köra igång?
  • Supers

Under ÄP får man morfin en inge under insättningen. Så efter ET/FET är det nog ingen fara.

• Supers

Starshaped: Vi går i Göteborg på Sahlgrenska :) Första omgången förra året var det lite läskigt med sprutorna men nu går det bra. Kan svida lite när medlet går in men annars går det bra.

Vad duktig du är, dom frågade mig oxå om denna studie ..inte för att jag egentligen är stor..har nga extra kilon o enligt denna hemska bmi så är jag överviktig. ..men jag tackade nej. Tränar mkt och pulverdiet är inte min favorit. Härligt att det går bra :) inte mga kilon kvar då.

Sahlgrenska har oxå sommarstängt så jag hoppas allr går bra nu och att det lilla fröet vill stanna kvar.

• Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-21 03:07:45 följande:
    Meeeen Hallå på mig.. haha ursäkta min vimsighet. Har varit utan nikotin i två dygn och hjärnan är inte alltid med just nu. Tur att nån är vaken och rättar mig :-P

Haha det är lugnt...ja nikotinet...borde jag oxå sluta med :/ första turen var jag snusfri..sen föll jag dit igen..men har alltid slutat inför ivf..sist slutade jag precis innan...men nu snusar jag fortf :O ....måste dra ner på det i allafall..givetvis efter insättningen så slutar jag...
Svar på tråden IVF under 2014