• Supers

IVF under 2014

Längta skrev 2014-03-17 14:20:53 följande:
    Är de dagen efter??? Trodde de var samma dag för de e ju då man börjar ruva Liksom.

Ja fast o andra sidan blir det ku ingen "hel" ruvdag..eller..jag är inte säker. Jag räknade ifrån torsdan dan efter. ..insättnings läkarn sa efteråt testdag dag 15..

Fortfarande ingen mens men lite smådropp av brunaktiga flytningar. Inga symptomer what so ever. .kan inte mens skiten komma nu om jag ändå inte är gravid!! Suck...
  • Supers
    Längta skrev 2014-03-17 16:57:38 följande:
    Har du testat idag?

Nej..har bara 1 test kvar hemma..så jag håller nog mig till torsdag. ..mensen kommer säkert på torsdag bara därför ;)
  • Supers
    SmulAnna skrev 2014-03-17 18:29:31 följande:
    I dag var vi på slutsamtal för vår utredning, inga fel har hittats annat är sköldkörteln underproducerar. Inget nytt framkom ju annat än att jag fick kastat i ansiktet att jag är för tjock för att bli gravid!! Och då måste jag säga att jag verkligen inte är särskilt överviktig. En stressad läkare som vi inte träffar innan bara kastar ur sig något sånt utan att en försöka linda in det på något trevligt sätt, utan bara -du måste gå ner i vikt! Blev så deppig, är allt det här då mitt eget fel?! Vi fick iaf en remiss för IVF men lär ju inte bli kallade förrän efter sommaren. Hur lång tid tog det för er från remiss?

Klantig läkare :( enligt bmi listan så var jag oxå gravt överviktig ..vilket jag inte är..visst har man lite extra kg...men inte fan säger man väl så.

Om du oxå har problem med sköldkörteln så borde ju läkarn veta att det inte "bara" är att gå ner i vikt...

Vi fick tid precis 3 månader efter remissen skickades in.
  • Supers

Idag verkar mensen va på väg. ..kom mer blod och har satans kramp i magen :/ Kan den bara köra igång ordentligt nu så jag slipper vänta. Bläää!!

• Supers
    zinnia skrev 2014-03-18 17:53:15 följande:
    Åh nej.. mer blod alltså.. Usch vad tråkigt. Kram til dig..

Nu tanta här...trist men orkar inte va ledsen...bara börja om på nytt. Ska ringa sahlgrenska på torsdag så får vi se vad det blir.

Kramis
  • Supers

Fy fan mensvärk ifrån helvetet idag :/ mår nästan illa. Är på väg till jobbet...om det är så klokt vette fan...man har för hög arbetsmoral :(

• Supers

Pratat me sahlgrenska. ...väntan blir lång. .ev v 23....o spray start v 18..beroende på om vi får tid att prata med läkarn innan..o ta lite prover. .då kan det bli ännu längre..:( dom tyckte att det var konstigt att jag inte blivit utredd i borås innan...tycker jag med :/ bläää vill ju starta snarast möjligast.

• Supers
    PlinaB77 skrev 2014-03-21 08:03:51 följande:
    Så många som är på gång här inne med sprutprocessen eller ska börja, så roligt! Stort lycka till alla! Oj, det var en lång väntan!! Ska du nedregleras eller varför måste du vänta så många veckor? Förstår din frustration! Kram!

Själv ska jag på VUL idag för kolla inför vårt 7:e FET! Känner mig lite uppgiven för tillfället, det kommer och går hur jag ser på allt detta! 

Ha en bra dag alla!

Nä dom hade inga tider innan dess..så nedregleringen blir ev lite längre och börjar ev v 18. Man kan som inte planera ngt när man är i ivf svängen..visst är det värt det om man äntligen får sin lilla bebis..men usch vill inte vänta så länge :/

Förstår att du känner dig uppgiven...mman vill köra på direkt men psyket ska ju orka oxå. Är så glad att jag har min sambo även om han kanske inte förstår till 100 % hur en känner. .

Lycka till idag. Kram kram
  • Supers
    Moolie skrev 2014-03-23 17:18:33 följande:
    Missfall... 9+3. Gjorde fruktansvärt ont. Satt och skrek på toaletten...

Nya tag efter semestern!

Lycka till och kram på er alla!!

Nä fy vad tråkigt :(

Stora Styrkekramar till er <3
  • Supers

Binniboo: Skönt att ni äntligen fick träffa dom. De verkar ha fullt upp på sahlgrenska :( måste vänta till 23 för ev insättning. Hoppas på att få träffa läkarn innan medicin start men det var inte säkert..

Svar på tråden IVF under 2014