• Supers

IVF under 2014

Jaj13: Ja eller hur..fy det är så orättvist :(

Börja om från början igen med alla mediciner känns inte så upplyftande ......

Usch fy o blä :/

• Supers

Ja hoppas verkligen det..fyller 38 i år så mam blir ju inte direkt yngre och fertilare :/

• Supers
    LivLev skrev 2014-03-16 15:22:07 följande:
    Kikar in å hoppas jag får vara med, vi är precis i startgroparna. Vi har anmält oss för ivf. Jag har inga äggledare kvar efter tre utomkveds, vi har en son på fem år men vi önskar ett syskon. Vi är 37 o 38 år. Vi börja med ivf innan vi fick vår son 08 men då blev jag spontant gravid men sen har det bara blivit utomkveds, efter två utomkveds under 2013 så tog man bort sista äggledarn. Så nu blir det ivf. Är ni alla längre fram i ivf:en?

Hej,

1 utomkveds ( minus 1 äggledare) 3 misslyckade ivf försök varav 1 stimulerat och 2 FET..sista precis nu. ...så vi börjar väl om på nytt igen. .

Hoppas allt går fint för er.
  • Supers
    LivLev skrev 2014-03-16 17:50:19 följande:
    Supers: jag hoppas det ska gå för er med, har ni några barn? det kanske inte är någon tröst men efter jag fick mitt första utomkveds och minus en äggledare så fick jag min son, men det tog många år. Känns skumt å nervöst att börja med ivf men hoppet e sista som överger en men vi har några år kvar sen får vi inte göra ivf. Så sista chansen för oss. Hoppas så att ni ska lyckas!

Nä inga barn tyvärr. Har även endometrios. .. ja vi får verkligen hoppas :)
  • Supers
    Heidi82 skrev 2014-03-16 18:53:30 följande:
    Supers: Jag ser att även du har endo. Jag har 2 misslyckade IVFer bakom mig och har just börjat med enantonbehandling, tanken är att jag ska vara nedreglerad en längre tid för att öka chanserna inför nästa IVF. Får jag vara nyfiken och fråga om du oxå gått på endobehandling innan IVF försöken?

Nope ingenting..opererades för en cysta och då sa läkarna att jag har endometrios. ..lider inte så mkt utav det..men har förstått att det kan va en bidragande orsak. Har inte blivit utredd alls..

Nu vill jag prata med läkarn innan nästa ev försök...kolla sködkörteln osv. Har problem att gå net i vikt trots hård träning och bra kost..så misstänker att sköldkörteln spökar.
  • Supers
    Heidi82 skrev 2014-03-16 19:20:39 följande:
    Supers: Jag hade samma problem som du. Var aldrig hungrig och gick inte ner i vikt trots att jag tränade och åt nyttigt. Fick sedan reda på att jag har underfunktion i sköldkörteln, tar sedan dess levaxin och mådde genast mycket bättre.

Det är tydligen vanligt med sköldkörtelproblem hos endopatienter. Ett tips är att göra längre nedreglering än normalt, det brukar gynna chanserna för dom ned endo.

Ja det är jy märkligt att man inte kollar upp sånt innan ivfen...men visst vi hade ju kunnat be om att bli mer undersökta men o andra sidan visste man ju inte vaf som är felet...o man litar ju på att läkarna ska "veta" . Nåja..får ta det nu och hoppas på att processen inte blir allt för lång. ...
  • Supers

PlinaB77: Ja man kan ju alltid hoppas..men testet visade negativt..o alla symptomer är som bortblåsta..men visst mensen har inte riktigt kommit än..

• Supers
    Längta skrev 2014-03-17 11:02:40 följande:
    Haha jäkla autocorrect... Rövardotter.. Haha Undrar ju såklart om man räknar ruvardag 1 från det att dom sätter tillbaka ägget. ?

Ruvdag 1 =dagen efter tror jag.
Svar på tråden IVF under 2014