• Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...
  • Gudasänd
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-23 17:23:43 följande:
    Det var ett MISSTAG från BBC:s sida. De blandade ihop namnen på byggnaderna. De sa "Solomon building" flera gånger och de trodde detta var byggnaden som rasade INNAN WTC7.
    1. Solomon building och WTC 7 var samma byggnad !!!

2. Det var ingen byggnad som rasade strax innan WTC 7 !!!

Okej?
  • UniqueSnowflake
    Gudasänd skrev 2014-01-23 17:50:27 följande:
    1. Solomon building och WTC 7 var samma byggnad !!!

2. Det var ingen byggnad som rasade strax innan WTC 7 !!!
    Men ditt ärkepucko SOLOMON OCH WTC7 var samma, det sa jag jiu! Men BBC-reporter/fact checker blandade ihop det! Det var kaos den dagen på alla tidningsredaktioner, okej? De blandade ihop namnen på byggnaderna. Vem vill du avliva pga detta?

Och jo det var typ 7 byggnader som rasade den dagen!
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake
    Gudasänd skrev 2014-01-23 17:43:07 följande:
    Hur förklarar du då att arrendatorn av byggnaden, Larry Silverstein, sa att man beslöt sig för att riva byggnaden?

" rel="nofollow" target="_blank">

"PULL IT" är iNGEN RIVNINGSTERM! Det betydde typ "get the firemen etc out of the area"!

Men du kan tro vad du vill.
  • UniqueSnowflake
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-23 17:57:47 följande:
    Men ditt ärkepucko SOLOMON OCH WTC7 var samma, det sa jag jiu! Men BBC-reporter/fact checker blandade ihop det! Det var kaos den dagen på alla tidningsredaktioner, okej? De blandade ihop namnen på byggnaderna. Vem vill du avliva pga detta?

Och jo det var typ 7 byggnader som rasade den dagen!
    Förtydligande - de blandade ihop namnet på WTC7/Solomon med den byggnaden som beskrevs ryka strax innan.
  • Gudasänd
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-23 17:25:58 följande:
    Mänskliga faktorn.
    Ni kanske inte vet om detta, men på varenda pressredaktion så var det CRAZY denna dag och det var många många som stod och skulle leverera nyheter utan att egentligen ha en aning om vad de skulle säga.
    Journalisten Jane Standley kastades in i korrespondentjobbet och hade INGET script, visste inte vad fan hon skulle säga, utan fick använda sin hjärna till att komma på något.

Efter detta jobbade hon kort för BBC och valde sen att hoppa av korrespondensjobbet. Sist jag läste nåt om henne jobbade hon i Afrika.
    1. Hur förklarar du de plötsliga "bildstörningarna" bara en minut efter att Jane Standley sagt det hon av misstag blivit ombedd att säga?

2. Hur förklarar du att BBC aldrig efteråt gick in och bad om ursäkt att man av "misstag" sagt att byggnaden kollapsade innan den gjorde det?

• UniqueSnowflake
    Gudasänd skrev 2014-01-23 18:00:03 följande:
    1. Hur förklarar du de plötsliga "bildstörningarna" bara en minut efter att Jane Standley sagt det hon av misstag blivit ombedd att säga?

2. Hur förklarar du att BBC aldrig efteråt gick in och bad om ursäkt att man av "misstag" sagt att byggnaden kollapsade innan den gjorde det?

2. Det har det visst gjort, men jag har inte tid eller ork att hitta en länk nu såhär 12-13 år efteråt!

1. satellitstörningar, sa de ju. Digitala störningar. Det händer om man har dålig connection.
    Vet inte om du vet om vad som hände den dagen, men på den dagen hade vi på jobbet OTROLIGT dålig internet connection och även växeln fungerade dåligt. Och vi var i Stockholm. Så tänk på det, du.

Och alla dagstidningars hemsidor var överbelamrade så de bara 404:ade.
  • UniqueSnowflake

Men jag inser ju nu att - att försöka förklara detta för Gudasänd är som att försöka få en extremkristen att inte tro på Gud.

Så jag lägger av, för min egen inre frids skull.

• Nicke
    Gudasänd skrev 2014-01-23 18:00:03 följande:

1. Trådlös anslutning.

2. 

• Gudasänd
    Niklas2k skrev 2014-01-23 17:31:01 följande:
    Ah, logiskt igen. :)
    Logiskt?

Hur förklarar du då att arrendatorn Larry Silverstein sa att man hade beslutat sig för att RIVA BYGGNADEN och att det var det man gjorde:

Det är ju mycket mer logiskt att BBC sa det de gjorde mot bakgrund av detta, nämligen att man fått beskedet om att WTC 7.bygganden ska rivas, men att man gick ut med nyheten något för tidigt (20 minuter), när man såg att det rykte där bakom rutorna... 

Eller hur, Niklas?

Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...