• Loppsan

Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?

Om jag ska duscha när jag är själv hemma med mitt barn så sätter jag henne utanför duschkabinen, i hennes matstol med bord, spänner bältet och så sitter hon där och målar under tiden eller plockar med något skoj. Det går oftast väldigt bra men ibland är hon inte på humör och ledsnar snabbt. Ett alternativt är ju att ha henne med i duschen men det går inte av olika skäl.

Hur gör ni andra om/när ni måste/vill duscha när ni är själva hemma med barnet/barnen?

• Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?
  • Ramborg
    scanmia skrev 2014-01-22 14:55:11 följande:
    Ja så är det med mina ungar i alla fall. Tills de närmar sig tre och i alla fall börjar utveckla någon form av självbevarelsedrift. Efter det kollar jag mest in om det börjar bli för tyst...

Ja den där plötsliga tystnaden... alltid lika spännande att se vad som händer!
    42.
  • MotherLizzz
    Loppsan skrev 2014-01-21 17:46:51 följande:
    Ja precis, man kan ju ofta välja att duscha när ungen sover men ibland vill man ha det gjort tidigare också för att få mer tid till sambon (eller tvätten och disken hehe)

Ja precis, man vill ju inte gärna somna i duschen :) haha...
  • Carolina01

Sätter på en film så sonen sitter där (han klarar sig skälv en stund), när jan sover på kvällen eller så får han duscha med mig! Bebisen ligger på rn filt på golvet:)

• Mumin80
    Loppsan skrev 2014-01-21 17:51:22 följande:

Jodå jag är nästan helt säker på att dottern troligen bara skulle springa mellan badrummet och tvn. Men man vet aldrig; dåligt barnsäkrat här hemma. Duschen tar fem minuter men om olyckan är framme så är den ju det. Hon är ingen klättrare men är det nån gång hon ska klättra upp på soffbordet och trilla ned så vore det väl när jag låter henne vara "lös" medan jag duschar.
    Hmm, tänker på min knappt tvååriga tjej vars högsta nöje är att hoppa från soffbordet till soffan... (ett avstånd på runt 0,5 meter, beroende på hur långt bort soffbordet glidit iväg). 

Jag undviker att duscha när jag är ensam med barnen, om dom inte sover. Men om jag någongång måste göra det så gör jag det på fem minuter med dörren öppen. Men det är inte att dom klättrar någonstans som jag oroas för, utan annat som att dom är två och ska skada varann på nåt sätt (vilket iofs brukar leda till gallskrik långt innan nån tar skada). 
  • En blå giraff
    Mumin80 skrev 2014-01-22 16:44:38 följande:
    Hmm, tänker på min knappt tvååriga tjej vars högsta nöje är att hoppa från soffbordet till soffan... (ett avstånd på runt 0,5 meter, beroende på hur långt bort soffbordet glidit iväg). 

Jag undviker att duscha när jag är ensam med barnen, om dom inte sover. Men om jag någongång måste göra det så gör jag det på fem minuter med dörren öppen. Men det är inte att dom klättrar någonstans som jag oroas för, utan annat som att dom är två och ska skada varann på nåt sätt (vilket iofs brukar leda till gallskrik långt innan nån tar skada). 

Haha samma här. .. händer nog dagligen här hemma att 2-åringen ramlar ner från någon möbel :) han är helvild. Men det oroar inte mig så speciellt :) blir väl ett och annat blåmärke men han är rätt tålig.
  • 4539

Medans jag duschar leker hon på Gilbert badrummet. Min flicka är 16månader

• Kusin Vitamin

Jag sätter bebisen i babysitter utanför duschkabinen och tvååringen får göra mig sällskap i duschen. Hon älskar vatten och stannar gärna kvar därinne medan jag sminkar mig och sätter upp håret och sådär. Skulle inte våga lämna henne utanför badrummet ensam, hon är alldeles för påhittig...

• Tuss 1

Oftast sover han när jag duschar på morgonen. Annars duschar jag snabbt eller sätter honom i en badbalja med lite grejer i. Ibland står han och borstar tänderna o grejar i badrummet. Lite olika men han kan klara sig en stund själv.

• Ninniisen

Antingen duschar jag tillsammans med barnen eller så duschas det när de sover. Har 5 barn mellan 12 dagar -6 år.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Alice 120919 ° ★ Skrutten 140126 ° &
  • Barbamama08
    arianne03 skrev 2014-01-22 09:40:59 följande:
    Kan du inte bara duscha utan att blöta ner håret? Det gör jag, av samma skäl som du.
    De gångerna jag behöver duscha är det ju främst för att håret behöver tvättas.
Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?