• Loppsan

Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?

Om jag ska duscha när jag är själv hemma med mitt barn så sätter jag henne utanför duschkabinen, i hennes matstol med bord, spänner bältet och så sitter hon där och målar under tiden eller plockar med något skoj. Det går oftast väldigt bra men ibland är hon inte på humör och ledsnar snabbt. Ett alternativt är ju att ha henne med i duschen men det går inte av olika skäl.

Hur gör ni andra om/när ni måste/vill duscha när ni är själva hemma med barnet/barnen?

• Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?
  • Minniemousemommy
    Loppsan skrev 2014-01-21 17:34:39 följande:
    Om jag ska duscha när jag är själv hemma med mitt barn så sätter jag henne utanför duschkabinen, i hennes matstol med bord, spänner bältet och så sitter hon där och målar under tiden eller plockar med något skoj. Det går oftast väldigt bra men ibland är hon inte på humör och ledsnar snabbt. Ett alternativt är ju att ha henne med i duschen men det går inte av olika skäl. Hur gör ni andra om/när ni måste/vill duscha när ni är själva hemma med barnet/barnen?
    När mina barn var små så la jag dom o deras spjälsäng när jag duschade, och hade med mig en babysitter till badrummet så att jag skulle höra om dom började skrika hysteriskt. Annars har jag lagt dom i lekhagen med tvn på eller med lite leksaker som är helt ofarliga och ibland satt på musik. Oftast badade jag dock med dom, men ibland duschade jag snabbt eller badade själv och var jag ensam hemma med barnen då så gjorde jag på dom sätten. Annars var ju oftast min man hemma och vi turades om att duscha/bada. :)
  • Barbamama08

Är ensamstående till ett barn som snart blir två. Det är kruxigt med det mesta... Just nu duschar jag säkert bara en gång i veckan eller så. Mitt barn somnar vid 22-23, och då kan jag ju inte duscha heller eftersom jag inte vill själv lägga mig med blött hår. Jag får inte själv så många timmars sömn så jag vill verkligen inte gå upp tidigare än vad jag redan måste, och ta det då istället. Dessutom vaknar hon alltid numera när min väckarklocka ringer.

Bats antiperspirant och torrschampo i nödfall.

• EmmaAnna

När äldsta var liten så duschade jag när hon sov. Hon klättrade på allt och helst bokhyllan. Hon är 8 snar. Minsta får springa fritt i lägenheten, har dörren öppen och det är barnvänligt överallt, han är 15 månader

• älskarlivet81

Våra barn är inte lugna men har ändå gått att lämna för en liten stund.. Duschar med öppen dörr och hör om något händer. vill duscha på morgonen och då är ju barnen vakna..

Sisisisi skrev 2014-01-21 22:56:22 följande:
    Ettan gick inte att lämna utom synhåll i en minut så han var alltid med i duschen (badkar). Tvåan var betydligt lugnare så han lekte väl säkert eller fick se en film eller nåt.

Komiskt att så många tror att alla barn är så lugna att man kan duscha medan barnet leker snällt på sitt rum :)

• spökplumpen

Jag duschar med öppen dörr och 2- och 4-åringen leker fritt. Till vardags duschar jag dock innan de har vaknat. Men de dagar vi är hemma tillsammans får de leka fritt medan jag står i duschen.

• Limpan3

Jag duschade när sonen sov på kvällen eller så va han med..

• E Maria

Har en 1-åring och en 2-åring. Duschar när dom sover middag eller när maken kommit hem frånjobet. Men ofta hänger dom med in iduschen flör dom älskar det 😊 att duscha när dom är vakna, franför allt 2-åringen, utan att honfår duscha också är uteslutet. Hon blir tokarg då 😜 hon villku medduscha..

• Momalicious

Antingen så duschar jag medan han leker/ser på tv eller så gör jag det när han sover. Nu är det inte jätteofta vi är ensamma hemma men så svårt är det liksom inte.

• mammasmirakel

Min tvååring badar med mig varannan dag. Annars duschar/badar jag när sambon är hemma eller när dottern somnat.

• leandra

När mina barn var i 2-årsåldern så duschade jag med öppen dörr medan de såg på film eller lekte. Man tog ju inga långduschar utan tvättade sig snabbt.

Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?