• Loppsan

Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?

Om jag ska duscha när jag är själv hemma med mitt barn så sätter jag henne utanför duschkabinen, i hennes matstol med bord, spänner bältet och så sitter hon där och målar under tiden eller plockar med något skoj. Det går oftast väldigt bra men ibland är hon inte på humör och ledsnar snabbt. Ett alternativt är ju att ha henne med i duschen men det går inte av olika skäl.

Hur gör ni andra om/när ni måste/vill duscha när ni är själva hemma med barnet/barnen?

• Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?
  • hennmau

Men på allvar hur svårt kan de vara? Som sambos så måste man ju bara se svårigheter i allt! Så när respektive är borta så kan man ingenting längre, tydligen!

TS, hör talas om att duscha när barnet sover??? Eller ditt barn kanske aldrig sover? Eller är de så att ditt barn bara sover då din sambo är hemma och aldrig annars? 

• bernte82

Min 2 1/2 åring är i vard rum, stänger grinden dit, och har toadörren öppen. (Badrummet ligger precis vid vard rum) han tittar påTV, oftast duschar jag på morgonen så då kan jag ge hans frukost välling medans jag duschar. Har en 10 månaders hon sitter med inne i badrummet i matstolen, får lite grejer å pilla på.

• kamomillmilla

Toadörren på glänt och han får göra vad han vill. Han blir dock snart 3 men har gjort såhär sen han var 1 år ungefär. Ska jag duscha länge så gör jag det när han sover.

William 2011-02-08
  • OnlyOne
    hennmau skrev 2014-01-21 20:20:04 följande:
    Men på allvar hur svårt kan de vara? Som sambos så måste man ju bara se svårigheter i allt! Så när respektive är borta så kan man ingenting längre, tydligen!

TS, hör talas om att duscha när barnet sover??? Eller ditt barn kanske aldrig sover? Eller är de så att ditt barn bara sover då din sambo är hemma och aldrig annars? 
    Får man inte ställa en enkel fråga utan att bli attackerad på FL eller få otroligt spydiga svar?
  • WSalma

2,5-åringen leker i lekrummet eller i badrummet (går alltså lös ) Jag har badrumsdörren öppen och trappgrinden stängd - men det är pga lilltjejen på 8 månader. Hon brukar leka lös i badrummet, jag ger henne ett par leksaker och så kör jag lite tittut genom att torka bort dimma på duschkabinen.

• Michelle 341

Lægger 1 åringen i spjælsængen med vælling och leksaker el så duschar jag nær han sover. Treåringen klarar sig sj, sætter bara på barnkanalen och ger henne en youhurt

• supersötasilversara
    scanmia skrev 2014-01-21 20:07:57 följande:
    Tänk vad olika det kan vara. Mina tre har varit veritabla självmordskandidater i 1-3-årsåldern. Klätterapor med extrem experimentlust och inget man kunde vända ryggen till. Jag duschar när deras pappa är hemma även om jag måste upp i ottan.

Ja, mina barn har jag kunnat lämna lekandes i sina rum/vatdagsrummet utan problem om jag skulle duscha och utan att vara rädd att de skulle hitta på hyss. Syrrans barn skulle man inte lämna en sekund fram tills de är fem typ, alltid hyss på gång och ganska farliga sådana!
  • Fosfor

De har sovit, varit med i duschen eller röjt omkring på egen hand någonstans i huset lite olika per tillfälle och barn. Inget av dem har varit möjliga att ha sittandes i en barnstol dock. Viga och listiga ungar har jag haft. Ett av dem var med i duschen till hon var typ fem. Klängig liten stumpa som dock artat sig till en riktig tuffing till slut.

• Sisisisi

Ettan gick inte att lämna utom synhåll i en minut så han var alltid med i duschen (badkar). Tvåan var betydligt lugnare så han lekte väl säkert eller fick se en film eller nåt.

Komiskt att så många tror att alla barn är så lugna att man kan duscha medan barnet leker snällt på sitt rum :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Lindsey Egot the only one

Jag har dörren på vid gavel alltid oavsett vilket barn som är hemma för de vill alltid något när man står i duschen. Vår yngsta är nu fyra snart men han leker på sitt rum, kollar på tv, spelar på ipaden, står med näsan tryckt mot duschkabinen och gör roliga grimaser, borstar tänderna osv. Är jag själv med honom hemma duschar jag iof bara kroppen snabbt max 3min. Ska jag tvätta håret och tvätta mig ordentligt (skrubba kroppen) måste nån annan vara hemma för då måste jag lägga mig efteråt.

Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?