• Loppsan

Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?

Om jag ska duscha när jag är själv hemma med mitt barn så sätter jag henne utanför duschkabinen, i hennes matstol med bord, spänner bältet och så sitter hon där och målar under tiden eller plockar med något skoj. Det går oftast väldigt bra men ibland är hon inte på humör och ledsnar snabbt. Ett alternativt är ju att ha henne med i duschen men det går inte av olika skäl.

Hur gör ni andra om/när ni måste/vill duscha när ni är själva hemma med barnet/barnen?

• Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?
  • En blå giraff

Min 2-åring leker med sina saker eller ser på TV medan jag duschar. Jag kan även gå ut till brevlådan eller så om han leker. Han behöver inte passning precis varje sekund. Ibland iofs är han med mig och duschar om han vill. Att sitta i matstol i sele skulle han aldrig acceptera Förvånad Han lärde sig ta sig ur alla typer av barnselar redan innan han var ett år.

• Bonanza

Har aldrig tänkt att det skulle vara ett problem? Fattar inte, är ju bara att duscha och så får barnet sysselsätta sig själv ett tag.

• Harmagedon
    Loppsan skrev 2014-01-21 17:51:22 följande:

Jodå jag är nästan helt säker på att dottern troligen bara skulle springa mellan badrummet och tvn. Men man vet aldrig; dåligt barnsäkrat här hemma. Duschen tar fem minuter men om olyckan är framme så är den ju det. Hon är ingen klättrare men är det nån gång hon ska klättra upp på soffbordet och trilla ned så vore det väl när jag låter henne vara "lös" medan jag duschar. smile6.gif
    Hon lär ju inte slå ihjäl sig genom att trilla från soffbordet...
  • Spartacus
    MissOrange skrev 2014-01-21 18:09:13 följande:
    Sonen är 3 nu och har sedan typ 1,5 år fått sitta på en pall i badrummet och jag får prata med honom hela tiden annars blir han uttråkad :)
    oj... kan han inte underhålla sig så korta stunder om du plockar fram något han gillar?

• tulip79

Vi badar oftast ihop... Det är enklast. Ska jag duscha ser jag oftast till att han är upptagen o inne i sin lek, t.ex. bygger med lego. Men det kan funka bra om han leker utanför duschen oxå.

• Cinza

Min dotter blir 3 i april och hon får roa sig själv medan jag duschar. De hyss hon kan hitta på när jag är i duschen kan hon lika gärna hitta på när jag diskar eller viker tvätt.

• nozpa

Min 2½ åring älskar att duscha. Så är hon vaken/hemma när jag eller hennes pappa ska duscha så är hon alltid med.
    Brukar oftast duscha innan hon vaknat på morgonen eller när hon somnat på kvällen.

• scanmia
    Bonanza skrev 2014-01-21 19:28:55 följande:
    Har aldrig tänkt att det skulle vara ett problem? Fattar inte, är ju bara att duscha och så får barnet sysselsätta sig själv ett tag.
    Tänk vad olika det kan vara. Mina tre har varit veritabla självmordskandidater i 1-3-årsåldern. Klätterapor med extrem experimentlust och inget man kunde vända ryggen till. Jag duschar när deras pappa är hemma även om jag måste upp i ottan.
  • älskarlivet81

Duschar med dörren öppen och ser till att inga småsaker är framme men det ser jag till alltid. Har en som är 3,5 år och en som är 10 månader.

• Jungblom

Vanligen duschade antingen när maken var hemma eller när barnet sov, någon gång med barnet lekandes i duschen.

Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?