Inlägg från: En blå giraff |Visa alla inlägg
  • En blå giraff

Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?

Min 2-åring leker med sina saker eller ser på TV medan jag duschar. Jag kan även gå ut till brevlådan eller så om han leker. Han behöver inte passning precis varje sekund. Ibland iofs är han med mig och duschar om han vill. Att sitta i matstol i sele skulle han aldrig acceptera Förvånad Han lärde sig ta sig ur alla typer av barnselar redan innan han var ett år.

• En blå giraff
    Mumin80 skrev 2014-01-22 16:44:38 följande:
    Hmm, tänker på min knappt tvååriga tjej vars högsta nöje är att hoppa från soffbordet till soffan... (ett avstånd på runt 0,5 meter, beroende på hur långt bort soffbordet glidit iväg). 

Jag undviker att duscha när jag är ensam med barnen, om dom inte sover. Men om jag någongång måste göra det så gör jag det på fem minuter med dörren öppen. Men det är inte att dom klättrar någonstans som jag oroas för, utan annat som att dom är två och ska skada varann på nåt sätt (vilket iofs brukar leda till gallskrik långt innan nån tar skada). 

Haha samma här. .. händer nog dagligen här hemma att 2-åringen ramlar ner från någon möbel :) han är helvild. Men det oroar inte mig så speciellt :) blir väl ett och annat blåmärke men han är rätt tålig.
Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?