• Loppsan

Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?

Om jag ska duscha när jag är själv hemma med mitt barn så sätter jag henne utanför duschkabinen, i hennes matstol med bord, spänner bältet och så sitter hon där och målar under tiden eller plockar med något skoj. Det går oftast väldigt bra men ibland är hon inte på humör och ledsnar snabbt. Ett alternativt är ju att ha henne med i duschen men det går inte av olika skäl.

Hur gör ni andra om/när ni måste/vill duscha när ni är själva hemma med barnet/barnen?

• Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?
  • HWR

Mina barn är 4 och 2,5. Nu leker de mycket med varandra.
    Men innan dess blev det mycket titt-ut lekande med duschdraperiet eller så passade jag på att duscha medan de sov.

• MotherLizzz

Jag är ofta ensam hemma med min 3 åriga son. Vi har visserligen badkar men han brukar bada när jag duschar.

När han var bebis så satt han utanför men smidigast nu att ha han med i. Ibland skulle man vilja duscha själv men men... :)

• Maryam88

Jag duschar med öppen dörr så får barnen göra vad dom vill. Vid sånna tillfällen tycker jag tvn är mycket bra =D .. Har ganska bra säkrat och bor på ett plan. Annars duschar jag efter dom lagt sig. 

• Orkide

Vi duschar tillsammans eller så passar jag på när han sover, han är två år.

• Harmagedon

Mina barn har klarat sig utmärkt själva några minuter i den ålder. Visst jag har väl låtit dem titta på tv eller iPad om det var det som krävdes. Jag har ju dessutom kunnat ha dem i duschen om de velat det.

• hrewak

Nu är dottern drygt 2,5 år, men hon leker själv på sitt rum t.ex./badar i sin balja.

Duscha tar mig ca 5 minuter och jag gör det med öppen dörr.

• Willa

Dottern älskar vatten och blir helt överlycklig bara man säger ordet duscha, så hon brukar få vara med. 

• Loppsan
    Maryam88 skrev 2014-01-21 17:40:17 följande:
    Jag duschar med öppen dörr så får barnen göra vad dom vill. Vid sånna tillfällen tycker jag tvn är mycket bra =D .. Har ganska bra säkrat och bor på ett plan. Annars duschar jag efter dom lagt sig. 

Tvn är superbra! Vi har dock dåligt säkrat så jag skulle inte våga låta henne springa fritt.
  • Loppsan
    HWR skrev 2014-01-21 17:36:31 följande:
    Mina barn är 4 och 2,5. Nu leker de mycket med varandra.

Men innan dess blev det mycket titt-ut lekande med duschdraperiet eller så passade jag på att duscha medan de sov.

Är du inte rädd att de gör hyss medan du duschar? Man kanske inte är lika nojig med två ungar.
  • Loppsan
    MotherLizzz skrev 2014-01-21 17:38:13 följande:
    Jag är ofta ensam hemma med min 3 åriga son. Vi har visserligen badkar men han brukar bada när jag duschar.

När han var bebis så satt han utanför men smidigast nu att ha han med i. Ibland skulle man vilja duscha själv men men... :)

Ja precis, man kan ju ofta välja att duscha när ungen sover men ibland vill man ha det gjort tidigare också för att få mer tid till sambon (eller tvätten och disken hehe)
Svar på tråden Vart gör ni av tvååringen när ni duschar?