• Anonym (ovetande)

Resa bort med barnet utan att lämna information

Är det ok tycker ni att resa utomlands med barnet (gemensam vårdnad) utan att lämna någon information öht vart man ska resa eller info om ev flyg etc? Jag vet landet (eftersom barnet berättat), men annars har jag inte fått någon som helst information från den andra föräldern.
    Det är klart jag kommer fråga, vet att de reser under dagen så jag hinner säkert få reda på mer, men jag har väntat för jag var övertygad om att det här var självklart att informera om...

• Svar på tråden Resa bort med barnet utan att lämna information
  • Anonym (tja)

Vårt barns pappa  gjorde precis vad han hade lust med de fyra sommarveckor han hade umgänge -  jag hade knappast någon aning.  Handläggaren på soc.  som brukade stötta mig verkade tycka att han inte hade någon skyldighet att upplysa om det;  hos vilken kvinna han vistades den sommaren,  om de seglade i Sverige eller i Danmark etc.

Tufft för mig när barnet var tre år och åren därefter att inta ha någon kontakt och inte veta var de var under en månad.

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (ovetande) skrev 2014-01-04 15:47:56 följande:
    Jag baktalar ingen. Jag anser bara att det är självklart att ge grundläggande information om en utlandsresa med gemensamma barn. That´s all.
    Jag kan ju inte veta när hon har allt i ordning, och alla flighter är klara... Ska jag jaga henne tycker du?
    Har hon inget ansvar alls? Jag står mer än väl för min del av kommunikationen, men jag ser att du anser att jag även ska ta ansvar för hennes del. HON har i dina ögon inget ansvar att kommunicera. Intressant.
    Du kan ringa och fråga på ett vänligt sätt. Sedan undrar jag vad du ska med flight nr och hotellets namn? Vet många idioter som bokar in sig på samma resa just för att kunna förfölja exet på semester alt avbokat hela resan utan att de som skulle resa har vetat om det så har de stått på flygplatsen snopna. Nu tror jag inte att du är sådan men man måste inte veta exakt allt och hon har ingen skyldighet heller att lämna ut vare sig flight numret eller hotellet. Däremot kan du fråga om barnet kan ringa dig under den tiden du egentligen skulle haft umgänge så du kan få prata med barnet.
  • Brumma
    Anonym (ovetande) skrev 2014-01-04 14:58:26 följande:
    Fast nu frågade jag ju och vet fortfarande ingenting...
    Trodde du fick veta när du frågade.. Sorry..

För självklart ligger det på en själv att fråga (speciellt om man är osäker på om man kommer få ngn info) men NÄR man frågar så ska man naturligtvis få svar då...

Annars stämmer det ju inte när man säger att "fråga så får du veta"...
  • Queenie70
    Anonym (...) skrev 2014-01-04 17:11:49 följande:
    Jo då men hon anser hon infat dig och du anser du inte fått nån alltså ligger det ansvaret på dig att se till att få info så du är nöjd, dagen innan avfärd är det mesta solklart med flighter i de flesta fall och du kan fråga då om du är missnöjd.
    Queenie70 skrev 2014-01-04 15:48:54 följande:
    Mitt nick är queenie70, du borde nog söka för din paranoia... :(
    Du spelar lika dåligt som vanligt i trådarna skiter i ditt nick för samma visa med det nicket i alla trådar när du blir lite pressad du tror alla andra är wfter dig, kollar dig och alla andra skall söka för paranoia för dina lögner

Okeej....men annars är ditt läge ...stabilt?
  • Brumma
    Anonym (...) skrev 2014-01-04 17:11:49 följande:

Jo då men hon anser hon infat dig och du anser du inte fått nån alltså ligger det ansvaret på dig att se till att få info så du är nöjd, dagen innan avfärd är det mesta solklart med flighter i de flesta fall och du kan fråga då om du är missnöjd.
    Queenie70 skrev 2014-01-04 15:48:54 följande:Mitt nick är queenie70, du borde nog söka för din paranoia... :(

Du spelar lika dåligt som vanligt i trådarna skiter i ditt nick för samma visa med det nicket i alla trådar när du blir lite pressad du tror alla andra är wfter dig, kollar dig och alla andra skall söka för paranoia för dina lögner
    Fast nu berättar ju TS att han HAR frågat igen, under samma dag som resan var (?), och ändå ges inget svar. Då HAR han ju frågat o gjort det han kan. Vad mer skall han göra menar du?
  • Brumma
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-04 17:19:52 följande:
    Du kan ringa och fråga på ett vänligt sätt. Sedan undrar jag vad du ska med flight nr och hotellets namn? Vet många idioter som bokar in sig på samma resa just för att kunna förfölja exet på semester alt avbokat hela resan utan att de som skulle resa har vetat om det så har de stått på flygplatsen snopna. Nu tror jag inte att du är sådan men man måste inte veta exakt allt och hon har ingen skyldighet heller att lämna ut vare sig flight numret eller hotellet. Däremot kan du fråga om barnet kan ringa dig under den tiden du egentligen skulle haft umgänge så du kan få prata med barnet.
    Fast nu är ju frågan ställd. O TS vet inte ens vilket land de är i. Hotell o flightnummer håller jag med om att man kanske inte behöver veta men land o stad kan man väl få veta om man frågar?
  • Anonym (...)
    Queenie70 skrev 2014-01-04 18:44:24 följande:
    Okeej....men annars är ditt läge ...stabilt?

Japp ännu mer när småkronorna gick till final
    Brumma skrev 2014-01-04 18:48:09 följande:
    Fast nu berättar ju TS att han HAR frågat igen, under samma dag som resan var (?), och ändå ges inget svar. Då HAR han ju frågat o gjort det han kan. Vad mer skall han göra menar du?

Gilla läget att han inte fick veta nåt annat en att de skulle fara iväg
  • Brumma
    Anonym (...) skrev 2014-01-04 18:51:54 följande:

Japp ännu mer när småkronorna gick till final
    Brumma skrev 2014-01-04 18:48:09 följande:Fast nu berättar ju TS att han HAR frågat igen, under samma dag som resan var (?), och ändå ges inget svar. Då HAR han ju frågat o gjort det han kan. Vad mer skall han göra menar du?

Gilla läget att han inte fick veta nåt annat en att de skulle fara iväg
    Så du ändrar dig helt? Med tanke på att du skrivit att han kunde få veta iallafall samma dag när flighter o sådant var färdigt?
  • Nenne666

Sjukt att inte berätta för den andra föräldern vad som pågår i det gemensamma barnets liv, vare sig det handlar om skolan eller om en utlandsresa. Vad som än är skrivet i lagboken så ska man för sjutton tala om att man reser utomlands. Helt sjukt enligt mig.

• Anonym (...)
    Brumma skrev 2014-01-04 19:36:46 följande:
    Så du ändrar dig helt? Med tanke på att du skrivit att han kunde få veta iallafall samma dag när flighter o sådant var färdigt?

Men nu är de väl iväg så då lär han väl imte få veta om han inte tt det innan?
Svar på tråden Resa bort med barnet utan att lämna information