• Anonym (ovetande)

Resa bort med barnet utan att lämna information

Är det ok tycker ni att resa utomlands med barnet (gemensam vårdnad) utan att lämna någon information öht vart man ska resa eller info om ev flyg etc? Jag vet landet (eftersom barnet berättat), men annars har jag inte fått någon som helst information från den andra föräldern.
    Det är klart jag kommer fråga, vet att de reser under dagen så jag hinner säkert få reda på mer, men jag har väntat för jag var övertygad om att det här var självklart att informera om...

• Svar på tråden Resa bort med barnet utan att lämna information
  • Anonym (...)

Reser de på den andra förälderns tid behöver den inte infa dig, är resan under din tid med barnen skall du infas om det

• Queenie70

Nej det är inte rätt. Typiskt exempel på när föräldrar bara vill jävlas med varandra istället för att visa god ton, ett beteende som guvetvis mest drabbae barnet i slutändan. Barnen är det bästa man har och givetvis vill man veta var barnet befinner sig även om det är "den andras" vecka.

• Anonym (...)
    Queenie70 skrev 2014-01-04 13:45:01 följande:
    Nej det är inte rätt. Typiskt exempel på när föräldrar bara vill jävlas med varandra istället för att visa god ton, ett beteende som guvetvis mest drabbae barnet i slutändan. Barnen är det bästa man har och givetvis vill man veta var barnet befinner sig även om det är "den andras" vecka.

Men finns ingen lag att man måste infa den andra föräldern om resan inte inkräktar på dennes tid med barnet
  • Anonym (ovetande)
    Anonym (...) skrev 2014-01-04 13:46:47 följande:

Men finns ingen lag att man måste infa den andra föräldern om resan inte inkräktar på dennes tid med barnet
    Det är klart det inte finns en lag. Det känns bara märkligt att mitt barn reser utomlands och jag inte får veta någon praktisk information.

Jag har inget emot resan öht, det är på min tid, men jag skulle aldrig neka mitt barn en rolig resa så det var en självklarhet att "ge" tiden... men när jag reser med barnet tycker jag det är viktigt att den andra föräldern vet var barnet finns, vilka flygtider vi har och vad hotellet heter.

Ja, det känns som att det bara är för att jävlas. Tänker dock fortsätta att informera i framtiden från min sida.
  • Anonym (ålder)

Jag tycker det där beror på barnets ålder också. Är skillnad om det är en tre åring än om det är en tonåring t.ex.

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (ovetande) skrev 2014-01-04 13:55:38 följande:
    Det är klart det inte finns en lag. Det känns bara märkligt att mitt barn reser utomlands och jag inte får veta någon praktisk information.

Jag har inget emot resan öht, det är på min tid, men jag skulle aldrig neka mitt barn en rolig resa så det var en självklarhet att "ge" tiden... men när jag reser med barnet tycker jag det är viktigt att den andra föräldern vet var barnet finns, vilka flygtider vi har och vad hotellet heter.

Ja, det känns som att det bara är för att jävlas. Tänker dock fortsätta att informera i framtiden från min sida.
    Du kan ju fråga hur den andra föräldern hade tänkt med umgänget när det inskränker på din tid?
  • Anonym (ovetande)
    Anonym (ålder) skrev 2014-01-04 14:01:37 följande:
    Jag tycker det där beror på barnets ålder också. Är skillnad om det är en tre åring än om det är en tonåring t.ex.
    Sjuåring.
  • Anonym (haha)

det förkortas inte infa utan info !!!!!!!!!!
  • Anonym (ovetande)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-04 14:03:07 följande:
    Du kan ju fråga hur den andra föräldern hade tänkt med umgänget när det inskränker på din tid?
    men jag har ju inga problem med att de reser på "min" tid. Vi är överens om att de kunde resa iväg på min tid. Jag trodde bara kanske att jag skulle få veta vart de skulle och lite mer praktisk info om var mitt barn kommer att befinna sig.
  • Queenie70

Nej det finns ingen lag. Lagstiftarna räknar med att föräldrar har sunt förnuft och självklart informerar den andre föräldern om detaljer vid utlandsresa. Det är mycket viktigt om det skulle hända nåt. Flygolycka eller katastrofer el andra olyckor. Tsunamis...
Svar på tråden Resa bort med barnet utan att lämna information