• Anonym (Alkoholisten)

Stolt alkolist fråga vad du vill!!!

Jo jag är som sagt beroende av sprit detta underbara att häll i strupen livet är så mycket lättare!

• Svar på tråden Stolt alkolist fråga vad du vill!!!
  • Anonym (Alkoholisten)

Dennis02 tack för dina inlägg! Dricker du fortfarande eller? Jag skall strax registrera räkningar hög tid tur man har fått i sig ett par beers haha skål

• Anonym (nopps)
    Anonym (Alkoholisten) skrev 2014-01-01 13:14:24 följande:
    Du verkar vara förvirrad 12 liter? Hoppade du över småskolan, jag dricker i cirka 2 33cl öl i timmen och visst jag pissar en hel del men kroppen klara detta fint förstår inte varför folk tror att jag inte är ärlig för det är jag och vill inte hyscha med mitt ölintag.

Nja, man utgår alltid ifrån sig själv och när jag dricker starköl så är det inga barnburkar utan halvliters.

Att du sedan inte märker nått omgående är inte likvärdigt med att kroppen klarar detta galant, du ligger farligt nära vattenförgiftning.
    Det är nog det mest akuta, dagen du hoppar över dina öl lär du får en påhälsning av abstinens och det är nått jag inte önskar ens mina värsta fiender, eller vänta, det gör jag just av anledningen hur det känns.

• Anonym (---)
    Anonym (:/) skrev 2014-01-01 13:03:46 följande:
    Ja jo, det brukar låta så här då en alkis talar. Försvarstalet med alla fördelar som finns i sprit..

Vänta ett par år till får vi se hur fint liv du har

Och eftersom du druckit varje dag sen du var 19 så har du ju inte mycket till jämförelse, alltså har du ingen aning om hur ditt liv skulle se ut utan alkohol.

:
    Hej,
    Jag undrar om du glömt mig? 
    Det är jag som är din sjukdom. 
    Jag hatar möten.
    Jag hatar högre makter.
    Jag hatar alla som har ett program.

Till alla som kommer i kontakt med mig; Jag önskar er lidande och död.!
    Låt mig få presentera mig; 
    Jag är sjukdomen BEROENDE.

Jag är listig, falsk och stark. Sådan är jag. Jag har dödat miljoner människor och jag är ännu inte nöjd.

Jag älskar att överraska dig. Jag älskar att låtsas som om jag vore din vän och älskade.
    Jag har tröstat dig, eller hur?     

Fanns jag inte där när du var ensam? Då du bara önskade att dö, var det inte mig du ropade på då?

Jag var hos dig. Jag älskar att göra dig illa. Jag älskar att få dig att gråta, eller ännu hellre älskar jag att få dig så avstängd att du varken kan känna smärta eller sorg.

När du inte känner något överhuvudtaget, då känner jag mig riktigt nöjd och allt jag ber dig om är långt lidande.
     Jag har ALLTID funnits där för dig.
    När det gick bra i ditt liv bjöd du in mig. Du sa att du inte förtjänade allt det goda och jag var den enda som höll med dig.

Tillsammans klarade vi av att förstöra allt som var bra i ditt liv.

Folk tar mig inte på allvar. Hjärnblödning tar de på allvar. Hjärtinfarkt, ja till och med diabetes tar de på allvar.

IDIOTER!!!!

Utan mig vore dessa saker inte möjliga. JAG är en sjukdom som alla hatar, men ändå kommer jag inte oombedd.

Du väljer att ha mig. Det är så många som valt mig framför verklighet och frid.

Mer än du hatar mig, så hatar JAG alla som har ett tolvstegsprogram.
    Ditt program, 
    Dina möten, 
    Din högre makt.
    Allt detta sviker mig och JAG kan inte arbeta på det sätt jag är van vid.

Nu måste jag hålla mig i ro här. Du ser mig inte, 
    Men när du bara EXISTERAR  då växer jag  mig större än någonsin.

När du lever då bara existerar jag. 

Men jag finns här.
    Tills vi möts igen, 
    Om vi möts igen önskar jag dig lidande och död."
    Oj, det där berörde mig faktiskt. Är själv beroende men försöker sluta nu.
  • dennis02
    Anonym (Alkoholisten) skrev 2014-01-01 13:18:07 följande:
    Dennis02 tack för dina inlägg! Dricker du fortfarande eller? Jag skall strax registrera räkningar hög tid tur man har fått i sig ett par beers haha skål
    Tack själv. Jo jag var grav alkoholist under 13 års tid. Jag slutade inte förrän jag såg botten av flaskan eller sista slatten i ölburken. Jag blev fruktansvärt abstinent när det inte fanns alkohol hemma, kunde nästan mörda för att få tag på en hundring till några öl på bolaget.

Jag var tvungen att sluta pga hälsomässiga konsekvenser. Jag vaknade en natt av att jag inte kände konturerna av mina ögon. Dvs jag kunde se klart och allting, men ögonen var liksom bortdomnade och jag kunde inte känna att de fanns där. Det var läskigt och under 3 månader, trots avslutad alkoholkonsumtion, gick jag omkring och kände mig som en levande död.

Idag har jag varit nykter i ca 3 år.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Anonym (---)
    dennis02 skrev 2014-01-01 13:44:58 följande:
    Tack själv. Jo jag var grav alkoholist under 13 års tid. Jag slutade inte förrän jag såg botten av flaskan eller sista slatten i ölburken. Jag blev fruktansvärt abstinent när det inte fanns alkohol hemma, kunde nästan mörda för att få tag på en hundring till några öl på bolaget.

Jag var tvungen att sluta pga hälsomässiga konsekvenser. Jag vaknade en natt av att jag inte kände konturerna av mina ögon. Dvs jag kunde se klart och allting, men ögonen var liksom bortdomnade och jag kunde inte känna att de fanns där. Det var läskigt och under 3 månader, trots avslutad alkoholkonsumtion, gick jag omkring och kände mig som en levande död.

Idag har jag varit nykter i ca 3 år.

Gratulerar till nykterheten! Starkt jobbat! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Nykteralkoholist)

Listig, falsk och stark! Det är spriten för oss nyktra alkoholister!

• dennis02
    Anonym (---) skrev 2014-01-01 13:47:24 följande:
    Gratulerar till nykterheten! Starkt jobbat! {#emotions_dlg.flower}
    Ja jag är tacksam själv att jag slutade i tid. Annars vet man inte var eller hur det hade slutat. Idag reser jag runt i skolor och berättar om alkoholens konsekvenser.

Alkoholen är djävulsk, och som jag sa innan har den lika lite i kroppen att göra som bensin.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Omorfia

Nu tror jag inte att Ts är på riktigt, det går liksom inte att tro att nån kan vara så dum och okunnig.

Men för att sprida min visdom kan jag ju informera om några saker. 1) Sannolikheten att ens barn eller fru är en match som man kan få organ från är inte särskilt stor, 2) Sannolikheten att ens barn eller fru skulle vilja donera en del av sin lever till sin alkispappa/-man är inte heller så stor, 3) Sannolikheten att du skulle få transplanteras öht är noll - man kräver flera års nykterhet för att ens komma på fråga, och slutligen, 4) Det blir inte mycket mer ovärdigt än att dö av sin skrumplever.

• dessan59

dennis02

skitbra att du har varit nykter i 3 år! och att du föreläser om det, du fångar säkert upp någon som sitter där och börjar undra om han eller hon har ett beroende.var gift med en alkoholist, som numer är nykter sen 6½ år sedan. han nådde sin absoluta botten som död, men  ambulansen fick i gång honom. han tror att alkoholisten dog just då, han har inte rört alkohol sen dess!! i dag är han glad och nykter och en god vän till mig och min man!

• Anonym (hejsen)

Akut leversvikt måste vara det mest otrevliga tillstånd som finns, med den mest förnedrande behandlingen.
    Vid akut leversvikt inträffar något som mest liknar att framleva sitt liv som en extrem sengångare. Allt går sååååååååå långsamt. Tanke, tal, rörelser.....
    Och behandlingen består till största delen av att ge enorma doser laxerande. Man skiter sig frisk. Laxermedel i hästdoser i kombination med den extrema långsamheten gör att patienten simmar i skit (bokstavligen) i flera dygn. De har skitit sängen full innan de ens känt att de behövt gå på toaletten.
    Det ni.....

Svar på tråden Stolt alkolist fråga vad du vill!!!