• dennis02

Stolt alkolist fråga vad du vill!!!

Har du inga planer på att sluta eller ta en behandling?

Är du seriös eller skämtar du med oss?

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • dennis02
    Anonym (nopps) skrev 2014-01-01 13:06:01 följande:

Flak öl som i 12 liter om dagen? Plus vätska du får i dig via mat och annat dryck.

Du överdriver, bara mängden av vätska skulle ta död på dig.

Jag kan relatera till det faktiskt då jag själv kunde dricka ungefär den mängden om dagen då jag var i alkoholmissbruk. Alkoholister utvecklar med åren allt högre tolerans och kan alltså inte jämföras med en vanlig svensson eller helgalkoholist som kan bli berusad på 7-8 starköl.

• dennis02
    Anonym (Alkoholisten) skrev 2014-01-01 13:18:07 följande:
    Dennis02 tack för dina inlägg! Dricker du fortfarande eller? Jag skall strax registrera räkningar hög tid tur man har fått i sig ett par beers haha skål
    Tack själv. Jo jag var grav alkoholist under 13 års tid. Jag slutade inte förrän jag såg botten av flaskan eller sista slatten i ölburken. Jag blev fruktansvärt abstinent när det inte fanns alkohol hemma, kunde nästan mörda för att få tag på en hundring till några öl på bolaget.

Jag var tvungen att sluta pga hälsomässiga konsekvenser. Jag vaknade en natt av att jag inte kände konturerna av mina ögon. Dvs jag kunde se klart och allting, men ögonen var liksom bortdomnade och jag kunde inte känna att de fanns där. Det var läskigt och under 3 månader, trots avslutad alkoholkonsumtion, gick jag omkring och kände mig som en levande död.

Idag har jag varit nykter i ca 3 år.

• dennis02
    Anonym (---) skrev 2014-01-01 13:47:24 följande:
    Gratulerar till nykterheten! Starkt jobbat! {#emotions_dlg.flower}
    Ja jag är tacksam själv att jag slutade i tid. Annars vet man inte var eller hur det hade slutat. Idag reser jag runt i skolor och berättar om alkoholens konsekvenser.

Alkoholen är djävulsk, och som jag sa innan har den lika lite i kroppen att göra som bensin.

Svar på tråden Stolt alkolist fråga vad du vill!!!