• Anonym (Alkoholisten)

Stolt alkolist fråga vad du vill!!!

Jo jag är som sagt beroende av sprit detta underbara att häll i strupen livet är så mycket lättare!

• Svar på tråden Stolt alkolist fråga vad du vill!!!
  • Anonym (Trams!)

Vilket jävla skitsnack! Ett flak starköl om dagen my ass! Då hade du inte kunnat sköta varken jobb eller barn. Dessutom kör du onykter till och från jobbet varje dag vilket gör dig till en fullkomlig idiot som riskerar andra människors liv.

Skaffa dig ett liv istället, det vinner både du och framförallt dina stackars barn på!

• Anonym (okej..)
    Socialarbetare skrev 2014-01-01 12:55:34 följande:
    Du tror inte att spriten hämmar din mentala utveckling? Tänker då inte främst på dina stavningssvårigheter.

Jo det verkar så.. Han räknar ju med sin frus eller sina barns lever när hans egen är förstörd. Säger rätt mycket om hans mentala tillstånd.
  • Anonym (:/)

Ja jo, det brukar låta så här då en alkis talar. Försvarstalet med alla fördelar som finns i sprit..

Vänta ett par år till får vi se hur fint liv du har

Och eftersom du druckit varje dag sen du var 19 så har du ju inte mycket till jämförelse, alltså har du ingen aning om hur ditt liv skulle se ut utan alkohol.

:

Hej,
    Jag undrar om du glömt mig? 
    Det är jag som är din sjukdom. 

Jag hatar möten.
    Jag hatar högre makter.
    Jag hatar alla som har ett program.

Till alla som kommer i kontakt med mig; Jag önskar er lidande och död.!

Låt mig få presentera mig; 
    Jag är sjukdomen BEROENDE.

Jag är listig, falsk och stark. Sådan är jag. Jag har dödat miljoner människor och jag är ännu inte nöjd.

Jag älskar att överraska dig. Jag älskar att låtsas som om jag vore din vän och älskade.
    Jag har tröstat dig, eller hur?     

Fanns jag inte där när du var ensam? Då du bara önskade att dö, var det inte mig du ropade på då?

Jag var hos dig. Jag älskar att göra dig illa. Jag älskar att få dig att gråta, eller ännu hellre älskar jag att få dig så avstängd att du varken kan känna smärta eller sorg.

När du inte känner något överhuvudtaget, då känner jag mig riktigt nöjd och allt jag ber dig om är långt lidande.
     Jag har ALLTID funnits där för dig.
    När det gick bra i ditt liv bjöd du in mig. Du sa att du inte förtjänade allt det goda och jag var den enda som höll med dig.

Tillsammans klarade vi av att förstöra allt som var bra i ditt liv.

Folk tar mig inte på allvar. Hjärnblödning tar de på allvar. Hjärtinfarkt, ja till och med diabetes tar de på allvar.

IDIOTER!!!!

Utan mig vore dessa saker inte möjliga. JAG är en sjukdom som alla hatar, men ändå kommer jag inte oombedd.

Du väljer att ha mig. Det är så många som valt mig framför verklighet och frid.

Mer än du hatar mig, så hatar JAG alla som har ett tolvstegsprogram.
    Ditt program, 
    Dina möten, 
    Din högre makt.
    Allt detta sviker mig och JAG kan inte arbeta på det sätt jag är van vid.

Nu måste jag hålla mig i ro här. Du ser mig inte, 
    Men när du bara EXISTERAR  då växer jag  mig större än någonsin.

När du lever då bara existerar jag. 

Men jag finns här.
    Tills vi möts igen, 
    Om vi möts igen önskar jag dig lidande och död."
  • Socialarbetare
    Anonym (okej..) skrev 2014-01-01 13:02:36 följande:
    Jo det verkar så.. Han räknar ju med sin frus eller sina barns lever när hans egen är förstörd. Säger rätt mycket om hans mentala tillstånd.

Jag tror nog att det är ett litet bakfylletroll som fördriver tiden här 😁
  • Anonym (nopps)
    Anonym (Alkoholisten) skrev 2014-01-01 12:25:54 följande:
    Jag dricker ett flak starköl om dagen så det är rätt lugnt skulle levern paja så finns det ny att få tag på genom donation från mina barn eller fru.

Flak öl som i 12 liter om dagen? Plus vätska du får i dig via mat och annat dryck.

Du överdriver, bara mängden av vätska skulle ta död på dig.

• Anonym (Alkoholisten)

Amen lugna ner er nu alltså två öl i timmen 33 cl burkar är absolut inte problem det är alltså verkligen inte att man dricker vårdslöst och drar i sig allt på en gång! Det är liksom salongsberusad jag är från ca frukost till kväll och jag kör bara en bit med bilen och det går faktiskt skitbra som sagt salongsberusad absolut inte dyngrak. Och sen det där med levern är väl ingn fara den är stark tror jag och donationer är jag för man skall hjälpa varandra!

• msmurphy

Man får inte ta emot leverdonationer om man har ett aktivt missbruk så du vet.

I övrigt.... gäääääsp.

• Dixie
    Anonym (Alkoholisten) skrev 2014-01-01 13:06:54 följande:
    Och sen det där med levern är väl ingn fara den är stark tror jag och donationer är jag för man skall hjälpa varandra!

hur vet du att din lever är stark?
  • Anonym (Alkoholisten)

Du verkar vara förvirrad 12 liter? Hoppade du över småskolan, jag dricker i cirka 2 33cl öl i timmen och visst jag pissar en hel del men kroppen klara detta fint förstår inte varför folk tror att jag inte är ärlig för det är jag och vill inte hyscha med mitt ölintag.

Anonym (nopps) skrev 2014-01-01 13:06:01 följande:
    Flak öl som i 12 liter om dagen? Plus vätska du får i dig via mat och annat dryck. Du överdriver, bara mängden av vätska skulle ta död på dig.

• dennis02
    Anonym (nopps) skrev 2014-01-01 13:06:01 följande:

Flak öl som i 12 liter om dagen? Plus vätska du får i dig via mat och annat dryck.

Du överdriver, bara mängden av vätska skulle ta död på dig.

Jag kan relatera till det faktiskt då jag själv kunde dricka ungefär den mängden om dagen då jag var i alkoholmissbruk. Alkoholister utvecklar med åren allt högre tolerans och kan alltså inte jämföras med en vanlig svensson eller helgalkoholist som kan bli berusad på 7-8 starköl.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
Svar på tråden Stolt alkolist fråga vad du vill!!!