• Anonym (Alkoholisten)

Stolt alkolist fråga vad du vill!!!

Jo jag är som sagt beroende av sprit detta underbara att häll i strupen livet är så mycket lättare!

• Svar på tråden Stolt alkolist fråga vad du vill!!!
  • puss

hur 17 har du tänkt dig att få nån av barnen eller frun att donera sin lever?

svara gärna tack.

*puss puss puss puss*
  • puss
    Anonym (hejsen) skrev 2014-01-01 16:24:30 följande:
    Akut leversvikt måste vara det mest otrevliga tillstånd som finns, med den mest förnedrande behandlingen.
    Vid akut leversvikt inträffar något som mest liknar att framleva sitt liv som en extrem sengångare. Allt går sååååååååå långsamt. Tanke, tal, rörelser.....
    Och behandlingen består till största delen av att ge enorma doser laxerande. Man skiter sig frisk. Laxermedel i hästdoser i kombination med den extrema långsamheten gör att patienten simmar i skit (bokstavligen) i flera dygn. De har skitit sängen full innan de ens känt att de behövt gå på toaletten.
    Det ni.....

men omg varför vet du detta?? så obehagligt det låter.
    *puss puss puss puss*
  • Omorfia
    puss skrev 2014-01-01 16:42:09 följande:
    men omg varför vet du detta?? så obehagligt det låter.

Jag har vårdat ett tiotal alkoholister genom åren och det är så de slutar sina liv. I en sjukhussäng med blöja där de blir "itvingade" stora mängder laxermedel flera gånger om dagen för att få ut gifterna som ansamlas i tarmen (och annars tas upp i blodet) och skiter ner sig så mycket att de snabbt slutar bry sig.
  • puss
    Omorfia skrev 2014-01-01 16:49:39 följande:

Jag har vårdat ett tiotal alkoholister genom åren och det är så de slutar sina liv. I en sjukhussäng med blöja där de blir "itvingade" stora mängder laxermedel flera gånger om dagen för att få ut gifterna som ansamlas i tarmen (och annars tas upp i blodet) och skiter ner sig så mycket att de snabbt slutar bry sig.

värdigt deras livsval.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Omorfia skrev 2014-01-01 16:50:56 följande:
    Det är inte jag som är (hejsen).

aha ok
    *puss puss puss puss*
  • Anonym (Mini)

Min man har varit alkis sen han va 14 och nu är han 32. Han drack i stort sett varje dag fram tills för ca en månad sen... han får hjälp av öppenvården men han avbokar mötena med dom och har börjat dricka lättöl då och då... detta gör mig besviken som fan och arg och frustrerad. Måste han in på rehab och kommerbhan ändå fortsätta få återfall?

• Anonym (Flynna)
    Anonym (Mini) skrev 2014-01-01 17:03:20 följande:
    Min man har varit alkis sen han va 14 och nu är han 32. Han drack i stort sett varje dag fram tills för ca en månad sen... han får hjälp av öppenvården men han avbokar mötena med dom och har börjat dricka lättöl då och då... detta gör mig besviken som fan och arg och frustrerad. Måste han in på rehab och kommerbhan ändå fortsätta få återfall?
    Själv skulle jag aldrig orka leva med en alkoholist. De sätter spriten före allt och har svårt att tänka rationellt. TS är ett lysande exempel.

Mini, är din man elak och sviker han dig? Jag har själv levt med en alkis i 10 års tid och det var ett rent helvete. Han vägrade ta åt sig hjälp och trodde spriten var lösningen på allt. Han var aggressiv och helt tom i huvudet. Lyckligtvis tog jag mig bort därifrån.
  • viseversa
    Anonym (Alkoholisten) skrev 2014-01-01 12:25:54 följande:
    Jag dricker ett flak starköl om dagen så det är rätt lugnt skulle levern paja så finns det ny att få tag på genom donation från mina barn eller fru.
    Haha ellerhur. Som alkoholist har man inte rätt till en ny lever om den man har pajjar.
    Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden Stolt alkolist fråga vad du vill!!!