• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-11 15:27:57 följande:
    På måndag ska jag opereras. Så kanske vi kan göra ett försök i mars. Hoppas! :)

Stort lycka till Libra. Hoppas allt går bra och att du repar dig fort så ni får starta igen. Håller tummarna för dig!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-11 20:11:30 följande:

Tack för tummarna!

Moolie: Ja! Menade dig. Sorry! 4+1 idag då, vecka 5. :)

Precis! :))
  • finski

Grattis Moolie till plusset! Och Libra1 lycka till med operationen! Inväntar själv mensen vilken dag som helst så jag kan börja med sprutorna :)

• Solrosens

Tänkte höra med er i tråden, när ägget återinförs har läkarna ultraljud på magen då också för att se vart de kan sätta in ägget? Tacksam för svar!

• Moolie
    Solrosens skrev 2014-02-11 22:12:27 följande:

Tänkte höra med er i tråden, när ägget återinförs har läkarna ultraljud på magen då också för att se vart de kan sätta in ägget? Tacksam för svar!

Japp! :) Vårt ligger på högersidan!
  • Edison

En liten fundering som kanske någon här  vet svaret på.

Om man köper paketet med tre försök, så kostar det vad jag förstår några tusen extra utöver det för frysning av eventuellt "övertaliga" embryon.
    Om man inte blir gravid vid första försöket och har fått embryon till frysen, tar man av dem då vid försök två eller vad händer då?

Eller är de som man ska spara till eventuellt syskonförsök i framtiden?

Dum fråga kanske men inte helt lätt att hänga med i IVF världen:)

• Moolie
    Edison skrev 2014-02-12 10:55:43 följande:

En liten fundering som kanske någon här  vet svaret på.

Om man köper paketet med tre försök, så kostar det vad jag förstår några tusen extra utöver det för frysning av eventuellt "övertaliga" embryon.
    Om man inte blir gravid vid första försöket och har fått embryon till frysen, tar man av dem då vid försök två eller vad händer då?

Vi betalade 60 000kr för tre försök inkl frysning! :)

Ett färskt kostar lika mycket som två frys. Har man tur behöver man bara ett färskt och får man fyra ägg över till frysen får man fyra FET! :)
  • Solrosens
    Moolie skrev 2014-02-12 06:22:14 följande:
    Japp! :) Vårt ligger på högersidan!

Tack för svar! Hur menar du att ert ligger på högersidan?
  • Moolie
    Solrosens skrev 2014-02-12 15:08:18 följande:
    Tack för svar! Hur menar du att ert ligger på högersidan?

Vi fick se när de satte in ägget och jag såg tydligt att de lixom "svängde höger". Kan vara så att det ligger på framsidan med! :)
  • Gina43
    Edison skrev 2014-02-12 10:55:43 följande:

Jag tror att ni själva bestämmer om ni vill göra FET eller nya färskförsök inom ramen för ert paket. Som Moolie säger räknas ett FET som ett halvt försök i behandlingsserien. Ett fristående FET kostar enligt uppgift 11 000 kr (ett singel färskförsök 27 000 kr om jag inte minns fel) och jag tror att man räknar med att oddsen att lyckas är högre med färskförsök. Man kan ju resonera lite olika, för ett färskförsök är ju mer ansträngande. Man får lägga upp det efter behov och efter hur man mår.

Det är inte alls några dummar frågor!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö