• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

Moolie, sorry, men man får information om begränsningar vad gäller sex och bad. Har man inte uppfattat det borde man kanske ändå ställa sig frågan  "är det verkligen så bra med samlag nu, man har ju precis varit där inne och stuckit?" (och kollat upp saken). Personligen hade jag inte heller velat ha andra vätskor in i livmodern när man precis fått ett embryo som inom de närmaste dagarna ska fästa där inne - för att inte riskera något. Det är säkert ingen fara ändå. Det är säkert inga mängder sperma som kommer in. 

Att man har sex i duschen innebär inte att det blir en bakteriefri miljö såvida ni inte tvättar er med antibakteriell tvål (à den sorten man får tvätta sig med ett par gånger inför operation).

Nu är det ju gjort, så det är inte så mycket att göra åt - och ingen idé att ångra heller Flört

• Moolie
    Gina43 skrev 2014-02-03 06:55:13 följande:

Moolie, sorry, men man får information om begränsningar vad gäller sex och bad. Har man inte uppfattat det borde man kanske ändå ställa sig frågan  "är det verkligen så bra med samlag nu, man har ju precis varit där inne och stuckit?" (och kollat upp saken). Personligen hade jag inte heller velat ha andra vätskor in i livmodern när man precis fått ett embryo som inom de närmaste dagarna ska fästa där inne - för att inte riskera något. Det är säkert ingen fara ändå. Det är säkert inga mängder sperma som kommer in. 

Att man har sex i duschen innebär inte att det blir en bakteriefri miljö såvida ni inte tvättar er med antibakteriell tvål (à den sorten man får tvätta sig med ett par gånger inför operation).

Nu är det ju gjort, så det är inte så mycket att göra åt - och ingen idé att ångra heller Flört

Har jag inte ont är det fritt fram för mig! ;) Om andra ser detta som en chans att "smita" så är det inte mitt problem! ;) Och sex är alltid bra! :)

Och nej, ingen info alls! :) Tänka sig! :P Och jag är ingen fanatiker av Google eller hypokondriker heller för den delen! ;)

Och där är fler som stått utan restriktioner! :) Kanske från person till person! ;)
  • Libra1

Vi har inte ens sex när jag är gravid. Just för att inte göra någon skada. Så olika man tänker. :)

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-03 11:28:41 följande:

Vi har inte ens sex när jag är gravid. Just för att inte göra någon skada. Så olika man tänker. :)

Precis! :) Sex är skönt och gött!! Det är det mest naturliga i världen och är man kåt och vill ligga ska man göra det! :)
  • Libra1

Har man haft upprepade missfall så bör man undvika sex. Så därför tänker jag att det inte är bra. Har man kämpat i snart 5 år så gör man allt för att det ska gå vägen. :)

• 2014bebis

På Rmc har dom varit väldigt tydliga varje gång att man absolut ej fick bada eller ha sex 14 dagar efter äggplock.

Kanske är olika från klinik till klinik.

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-03 11:44:54 följande:

Har man haft upprepade missfall så bör man undvika sex. Så därför tänker jag att det inte är bra. Har man kämpat i snart 5 år så gör man allt för att det ska gå vägen. :)

Jaha! :) Nä, det förstår jag. Detta är vårt första försök någonsin. :) inte för att det ursäktar något! ;) Men jag har aldrig försökt bli gravid innan. Så min oro är inte speciellt stor! :)
  • Moolie

En såndär blastro till frysen i alla fall! :) Om nu liggat gjorde att vi får missfall! ;)

• 2014bebis

Moolie: jag vet ej er historia men många av oss här har kämpat länge och har försökt bli gravida väldigt länge. Jag kan inte svara för någon annan men måste säga att det känns som ett slag i magen när du uttrycker dig som du gör. Ett missfall är en tragedi för de drabbade. Varje misslyckat försök är psykisk tortyr.

Känns inte som om du tar detta på så stort allvar.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö