• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie

Din ansökan är godkänd! :) Kommentera i de trådar som känns mest aktuella och du kommer åt dem via telefonen med! Märkte att grupp-funktionen saknas i apparna. Lite tråkigt! Men då får man passa på när man sitter vid en dator! :)

• finski
    MissKS skrev 2014-02-21 22:17:30 följande:
    Tack Moolie!! Jag har ansökt om att få gå med i gruppen nu! Vad smart att med en stängd grupp. Grattis förresten till graviditeten! Finski, vad skönt att höra att han var snäll mot någon!! Mot mig var han direkt otrevlig, även när jag var ledsen. Han var hårdhänt som tusan vid undersökningarna också och när jag sa att det gjorde ont så sa han att jag var känslig och att ingen annan klagat. Hm... Han ansåg också att man inte hade rätt att veta hur många äggblåsor man hade eftersom det inte var viktigt. Sköterskorna fick berätta för oss efteråt. Pia verkade inte vara så nöjd med hans val av behandling av mig heller, hon ändrade rubbet. Och helt plötsligt fick de ut 10 ägg på Nordic, och nu har vi för första gången (3) embryo i frysen. På RMC fick de ut 4 respektive 1 ägg, aldrig till frysen. Känner mig lite lurad av dem... Ja, fler av läkarna var verkligen okänsliga. Jag håller med dig! Den ende som var snäll var Leif! Men han har tydligen börjat jobba i Danmark nu sa Pia. Han påminde mycket om Sven på Nordic!!

Fy va hemsk upplevelse! Tur att man bara behövde göra det en gång! Har en annan vännina som oxå upplevt det dåligt på Rmc. Har en bra känsla här på Nordic iallafall. Hade Sven nu första gången. Han var trevlig men fick verkligen anstränga mig för att kunna höra vad han sa, hahaha! Är inne på min 6 sprutdag med Gonal f och nu andra dagen med orgalutran. Korta programmet.
  • Libra1

MissKS: Välkommen hit och lycka till! :)

Själv har jag helt ok erfarenheter av RMC. Krystof är en av mina favoriter. Även om han är lite stel. Jag fick t om honom att skratta sista gången. De ni! :)

Glöm inte uppdatera i den här tråden också hur allt går. :)

• 2014bebis

Vad kul att det händer lite här i tråden!

På måndag är det dags för mig att kolla om cystan är borta och få besked om jag får börja behandlingen.
    Hoppas hoppas hoppas orkar inte vänta längre!

Miss KS lycka till med ruvningen.

ITM hur gick det för er på mötet?

• Moolie

Fick mig en kyss av den sedvanliga FamiljeLivs-mobben. :) Har kvar min användare någon dag till sen ses vi ett annat liv! :)

Hoppas det går bra för alla och att 2014 är ert år!

Kram!

• ITM

Hej tjejer!
    Vi var på första mötet i förra veckan o träffade en läkare som hette Ulf. Måste säga att var lite smått tagen efteråt. Han pratade typ allt i pengar.. Då måste vi ta de proverna då kostar den 1200:- och om
    vi måste kolla det så kostar det 500:-...?!
    Detta kostar redan så mycket pengar så 500:- hit eller dit spelar ingen roll(läs spelar roll)... Går man till en vc så kostar en provtagning 150:- här skulle de ha 1200?! MEN vi hade redan tagit dessa prover så de löste sig...Jag önskar bara färska försök med detta 3-packet o han menade på att de spelar ingen roll om de varit frysta eller inte, men på RMC sa de att de kunde spela roll vissa blev bara gravida på frysta o vissa bara färska. (Vi fick en dotter på ett färsk f och misslyckades 4 ggr med fet)
    Hur som helst så ska jag börja med menopur 125 på torsdag.LÄNGTAR

• Libra1

ITM: Vad trist att allt bara handlar om pengar. Första försöket kostade 1200:- för oss och då ingick ett VUL och blodprov som inte sköterskan klarade av att ta då jag är svårstucken. Hon kändes lite orutinerad då hon inte spritade varken sig själv eller mig inför sticket. Vi har bara fått till en till frysen en gång. Den klarade inte upptiningen. Så jag är också lite skeptisk mot att slänga ännu mer pengar på det. Men vem vet. De kanske har en bättre frysteknik än RMC. Kul att du börjar på torsdag. Lycka till!!! :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö