• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • ITM

Härligt att ni fått ett datum
    Att starta Libra1.
    Jag har sprutat i 3 dagar nu o ska på vul på tisdag. I och med att jag har ledig dag har vi ingen barnomsorg till vår dotter (mannen jobbar) och ingen kan vara barnvakt. Är set helt uteslutet att ta med henne till kliniken? Vad säger ni? Man vill ju inte trampa någon på tårna... Trevlig söndag till er!!!

• Libra1

ITM: Lycka till på tisdag. Jag tror faktiskt inte att barn får följa med in på ett VUL. Kan hon sitta utanför så går det väl bra. Men visst, det kan ju vara lite känsligt. :-/

• ITM

Nej jag tänkte med att hon inte skulle vara i rummet när man kollade ;) hemsk syn för en 3åring... Men jag får nog försöka fixa barnvakt.

• Edison

Ni som genomgått IVF tidigare, har ni sjukskrivit er vid ÄP och ET eller har ni jobbat på som vanligt? 

• Edison

Min chef vet vad vi går igenom och är väldigt förstående och stöttande. Har ett väldigt stressigt jobb så har pratat om att eventuellt vara hemma en vecka i samband med IVFen. Vet inte om man ska ta en vecka från ÄP, eller ET? Hur har du gjort libra?

• Libra1

Det har varit lite olika för mig. En gång så skulle jag jobbat kväll när det var dags för Ovitrellen. Det kändes inte så säkert då den måste tas på en exakt tid. Så då blev det fr om den dagen. Annars har det nog varit från ÄP. Jobba dagen efter går inte för mig. Är väldigt öm i slutet också.

• ITM

Jag var hemma 2 dagar efter äggplock och 1 dag efter ET. Men de beror ju på hur man mår. De säger att man ska leva som vanligt efter ET men givetvis ta de lite lugnare. Hur man gör efter ett äggplock beror nog på hur man mår.

• Gina43
    Edison skrev 2014-03-02 18:27:27 följande:
    Ni som genomgått IVF tidigare, har ni sjukskrivit er vid ÄP och ET eller har ni jobbat på som vanligt? 
    Jag var bara sjukskriven vid ÄP, vilket rekommenderas av kliniken. Normalt finns ingen medicinsk grund för att vara sjukskriven längre än så. Jag var visserligen mörbultad dagen efter och hade planerat att vara ledig då (alltså semesterdag), men blev inringd till jobbet och var där så långt det behövdes. Jag var då på gränsen till överstimulerad och ganska hårt stungen eftersom jag hade många äggblåsor, varav några suttit långt ut.
  • Gina43

..vad gäller ET så finns det inget belägg för att man ska vara sjukskriven då heller. Jag tog det lite lugnare bara.

Tror att det är viktigare att vara i balans rent allmänt (psykiskt och fysiskt) inför ÄP och ET, dvs. vara i en bra fas, ha ätit bra och sovit ordentligt och att inte gå med svårare stressbesvär varken före eller efter. Själv hade jag förberett med akupunktur. Säga vad man vill om det - jag är väl inte helt övertygad om behandlingsformen själv - men jag var påtagligt mer avslappnad efter mina behandlingar och upplevde mig i balans. Sedan tog jag det extra lugnt under de första kritiska veckorna.

Sedan tror jag inte att det är avgörande för ett gott resultat i alla fall. Det är embryot och miljön inne i livmodern (mottagligheten) som spelar mest roll i alla fall.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö