• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-24 20:23:18 följande:
    2014bebis: Hoppas det gått bra idag och att ni får köra igång snart.

Gick bra idag så i morgon får jag börja med menopur. Äntligen!!

Det var samma för mig på mitt första besök, sköterskan klarade inte av att sticka mig. Reagerade också på att hon inte sprutade mig. Kändes oroande inför äp men idag träffade jag på Annica från rmc som arbetar som narkossköterska. Jag tyckte hon var fantastisk så nu känns det lugnare.
  • ITM

2014 vad kul att komma igång. Jasså jobbar hon där. Vet ni om de söver vid äp på nordic?

• MissKS

Annika var fantastisk vid ÄP. Nej dom söver inte, men de bedövar betydligt bättre än RMC. Jag kände ingenting, men på RMC gjorde det ont som tusan. Man behöver inte sprita vid ett nålstick. Det är inte farligt att få in hudbakterier i ett så pyttelitet sår. Kroppen klarar det utmärkt, så oroa er inte över det! Moolie, vad hände??? Här är det deppiga dagar. Jag började blöda igår och väntar nu på mensen. Ont i hjärtat förstås. Jag vågade verkligen hoppas denna gången, allt gick så bra. Nu funderar vi också över FET. Vi fick tre till frysen, första gången någonsin. Men jag undrar hur goda chanserna är. Kanske ska man bara köra färskförsök. Det är så svåååårt att veta!!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Libra1

MissKS: Vad tråkigt att det inte gick vägen. Hur fungerar det vid privat FET? Kostar det något om inte äggen överlever upptiningen? Man kan tydligen byta ett färskförsök mot 2 frys.

• Gina43
    Moolie skrev 2014-02-23 16:08:43 följande:
    Fick mig en kyss av den sedvanliga FamiljeLivs-mobben. :) Har kvar min användare någon dag till sen ses vi ett annat liv! :)

Hoppas det går bra för alla och att 2014 är ert år!

Kram!
    Blev du påhoppad? Det är förstås jobbigt, men lägg ner den delen av forumet där ilskna debattörer finns och häng här och i slutna forum istället. Strunta i dumma människor. Folk tar i så de spricker och säger dumma saker. Det går vidare, jag lovar, så häng kvar!
  • Gina43
    ITM skrev 2014-02-24 17:44:06 följande:
    Hej tjejer!
    Vi var på första mötet i förra veckan o träffade en läkare som hette Ulf. Måste säga att var lite smått tagen efteråt. Han pratade typ allt i pengar.. Då måste vi ta de proverna då kostar den 1200:- och om
    vi måste kolla det så kostar det 500:-...?!
    Detta kostar redan så mycket pengar så 500:- hit eller dit spelar ingen roll(läs spelar roll)... Går man till en vc så kostar en provtagning 150:- här skulle de ha 1200?! MEN vi hade redan tagit dessa prover så de löste sig...Jag önskar bara färska försök med detta 3-packet o han menade på att de spelar ingen roll om de varit frysta eller inte, men på RMC sa de att de kunde spela roll vissa blev bara gravida på frysta o vissa bara färska. (Vi fick en dotter på ett färsk f och misslyckades 4 ggr med fet)
    Hur som helst så ska jag börja med menopur 125 på torsdag.LÄNGTAR
    Hej, trist att ni fick det intrycket. De måste ju upplysa om kostnaderna eftersom ni inte bara är vårdtagare utan även konsumenter, men dumt upplägg att han drar kostnaderna först innan han tar reda på om det alls är aktuellt att ni tar proven där. Däremot så är det så att de test som den den offentliga vården inte har gjort får ni bekosta själva och då blir det en helt annan prisklass än inom den hårt subventionerade vården. Vi bekostade bland annat ett AMH test (tror att vi betalade 500 kr för det). 

Jag håller inte heller med läkaren avseende chanserna med FET. Statistiken visar ju att färskförsök lyckas bättre, däremot är ni kanske så unga att ni ändå har en stor fördel på er sida, att det var det han menade. Har postat denna tidigare där man kan se lite statistik: www.expressen.se/halsa/basta-och-samsta-klinikerna-for-ivf/
  • 2014bebis
    MissKS skrev 2014-02-24 23:17:29 följande:
    Annika var fantastisk vid ÄP. Nej dom söver inte, men de bedövar betydligt bättre än RMC. Jag kände ingenting, men på RMC gjorde det ont som tusan. Man behöver inte sprita vid ett nålstick. Det är inte farligt att få in hudbakterier i ett så pyttelitet sår. Kroppen klarar det utmärkt, så oroa er inte över det! Moolie, vad hände??? Här är det deppiga dagar. Jag började blöda igår och väntar nu på mensen. Ont i hjärtat förstås. Jag vågade verkligen hoppas denna gången, allt gick så bra. Nu funderar vi också över FET. Vi fick tre till frysen, första gången någonsin. Men jag undrar hur goda chanserna är. Kanske ska man bara köra färskförsök. Det är så svåååårt att veta!!!

Nej men vad tråkigt! Vi har aldrig fått något till frysen så jag har aldrig behövt fundera på det. Vad rekommenderade dom på Nordic?
  • ITM

Gina43 Tack för att du har samma uppfattning som mig ang fet och et... Jag kände mig jätte dum som propsade på e och inga fet. Läkaren sa till och med till mig -du fattade kanske inte vad jag sa innan.(han hade förklarat att det inte alls berodde på om de varit frysta eller ej) Men nu har jg släppt de;)
    Har precis varit o hämtat ut en hel kasse med mediciner! En fråga ska ovitrelle sprutan ligga i kyl? Sen kom en fråga till jag kom ej ihåg om man skulle börja med Litinus vid sprutstart eller senare?
    Ni andra som sprutar med menopur vilken dos har ni? Och hur många dagar brukar ni behöva spruta? Jag minns att vi sprutade 15 dagar vårt första försök.
    Skönt att de börjar bli vår nu kör vi!!!!

• Libra1

ITM: Ovitrellen måste vara i kylen tills du ska ta den. Gärna Menopuren också som inte är öppnad och blandad. Lutinus börjar du med efter äggplock, det är progesteron. Jag har sprutat 225 IE Menopur en gång och i 9 dagar. Det är olika från gång till gång också hur det blir. Lycka till nu! :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö