• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    ITM skrev 2014-02-18 11:03:28 följande:
    Skönt att allt gick bra Libra1...
    Moolie hur mår du?
    Jag mår bra bortsett från en dunderförkylning! Men den gör så jag kan ligga och vila.... Lovade barnen mer i veckopeng om de gjorde som jag sa idag! ;) Så tvätten är hängd och diskmaskinen är tömd. Underbart! :P
  • 2014bebis

Libra vad skönt att det gått bra!

Måste fråga om någon här har haft en större cysta.
    För ca 1 månad sen var jag ju på ivf kliniken och då såg Pia en större cysta på ena äggstocken, denna skulle förhoppningsvis försvinna av sig själv. Jag har nu haft mer eller mindre blödningar varje dag sen dess och har ätit p-piller som jag ska sluta med på fredag. För att sen få mens och kunna starta min behandling. Är det någon som vet om det är vanligt att ha blödningar så här länge när man har en cysta? Börjar bli lite orolig att något är fel.

• finski
    Libra1 skrev 2014-02-17 22:12:49 följande:
    Hej! Nu är jag hemma igen. Det gick jättebra och jag känner mig redan lite bättre. Jag skrev i bloggen precis om min dag och la upp lite roliga bilder. :P

Va skönt att allt gick bra på operationen och att ha den biten överstökad
  • ITM

Tummen ner för förkylning moolie men de klart som du säger man kan vila.
    Imorgon ska vi på vårt förta möte på nordic efter att de blivit framflyttat en vecka.. Spännande längtar. Hoppas vi får komma igång direkt...;)

• Moolie
    ITM skrev 2014-02-19 18:35:57 följande:
    Tummen ner för förkylning moolie men de klart som du säger man kan vila.
    Imorgon ska vi på vårt förta möte på nordic efter att de blivit framflyttat en vecka.. Spännande längtar. Hoppas vi får komma igång direkt...;)
    Det får ni säkert! :) :D

Lycka till! Och glöm inte skriva hur det gick sen! :)
  • MissKS

Hej Nordicare! Jag har läst tråden här sen i januari och hejat på er i kulisserna! Ruvar på dag 9 nu och börjar bli riktigt orolig inför beskedet. Är extremt nöjd med kliniken och trivs med Pia. Vilken skillnad från RMC, himmel och helvete (förlåt, men vi trivdes inte alls där. Särskilt inte med Krystoff). Nu ska jag försöka stå ut en vecka till här. Vill gärna ha sällskap! Håll tråden vid liv tjejer!

• Moolie
    MissKS skrev 2014-02-21 20:50:41 följande:

Hej Nordicare! Jag har läst tråden här sen i januari och hejat på er i kulisserna! Ruvar på dag 9 nu och börjar bli riktigt orolig inför beskedet. Är extremt nöjd med kliniken och trivs med Pia. Vilken skillnad från RMC, himmel och helvete (förlåt, men vi trivdes inte alls där. Särskilt inte med Krystoff). Nu ska jag försöka stå ut en vecka till här. Vill gärna ha sällskap! Håll tråden vid liv tjejer!

Där finns en tråd för de som är gravida! :) Och en ruvartråd! Är du via mobilen är det stört omöjligt att hitta dock...

I de trådarna är vi nog alla mer aktiva! :) Men givetvis stannar vi kvar här!! :))
  • finski

Hej Miss KS!

Väkkommen framför kulisserna. Gick oxå på Rmc under landstingsförsöken. Kan inte säga sådär mycket negativt om Rmc som många andra upplevt. Faktiskt var Kryztoff den jag gillade bäst. Han sa inte så mycket och man hade lite svårt att tyda honom. Men han var faktiskt väldigt mänsklig efter en stor blödning jag hade, där jag trodde jag hade fått missfall. Han gav mig ett vul xtra efter han kollat att det inte var missfall. Däremot veckan efter där jag skulle komma tillbaka på det andra Vulet undrade hon varför han skickat mig igen. Riktigt okänslig var hon. Ursäkta romanen!

• Moolie
    MissKS skrev 2014-02-21 20:50:41 följande:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-2014-123619
  • MissKS

Tack Moolie!! Jag har ansökt om att få gå med i gruppen nu! Vad smart att med en stängd grupp. Grattis förresten till graviditeten!

Finski, vad skönt att höra att han var snäll mot någon!! Mot mig var han direkt otrevlig, även när jag var ledsen. Han var hårdhänt som tusan vid undersökningarna också och när jag sa att det gjorde ont så sa han att jag var känslig och att ingen annan klagat. Hm... Han ansåg också att man inte hade rätt att veta hur många äggblåsor man hade eftersom det inte var viktigt. Sköterskorna fick berätta för oss efteråt. Pia verkade inte vara så nöjd med hans val av behandling av mig heller, hon ändrade rubbet. Och helt plötsligt fick de ut 10 ägg på Nordic, och nu har vi för första gången (3) embryo i frysen. På RMC fick de ut 4 respektive 1 ägg, aldrig till frysen. Känner mig lite lurad av dem...
    Ja, fler av läkarna var verkligen okänsliga. Jag håller med dig! Den ende som var snäll var Leif! Men han har tydligen börjat jobba i Danmark nu sa Pia. Han påminde mycket om Sven på Nordic!!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö