• Erla

Tempar/Fertility friend

Temp upp imorse :) hoppas den fortsätter uppåt. Såg att jag fick en tempdipp på äl+5 sist jag blev gravid. Tog inte progesteron den gången, så har ju lite fler fördelar denna gången än sist om det skulle ta sig :)

Kan inte lita på några symptom heller pga progesterontillskottet. Många biverkningar som liknar dem man får vid graviditet.
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-05-08 15:49:26 följande:

Mensen kom nu. Men bara köra på med letrozolen igen:) sen den spruta man får är ju hcg har jag hört så blir inge testa tidigt nästa månad;)

Åh! Tråkigt :( men känns ju som att ni får riktigt bra förutsättningar nästa gång då :)
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-05-08 16:06:53 följande:

Ser lovande ut! Spännande tid här framöver då ni är många som väntar på bim!

Ja, bara det inte var för tidigt för en fästning :/

Ja, superspännande att så många är i väntans dagar :D
  • Erla
    j1990 skrev 2016-05-08 19:53:58 följande:

Min kropp är nog med på dolda kameran den här månaden! Har suttit i soffan och gjort ingenting i 2 timmar och ändå har jag 37,1-37,2 i temp. Jag kan ha det efter äl när jag har rört mig men väntar ju mensen efter tempdipp imorse. Brukar ha högst 36,8 i dagstemp vid mensen, och då har jag varit aktiv sen när jag ligger i soffan brukar den snabbt sjunka. Blir intressant att de morgonens temp iallafall! Kan inte bli mer deppig än va jag har varit idag iallafall :(

Skiljer sig inte din temp från morgon till kväll?
  • Erla
    hoppitossa skrev 2016-05-08 22:17:46 följande:

Kan inte minnas att nidblödning har diskuterats sedan jag hoppade inte i tråden. Vad har ni för erfarenhet av det? Mängd, hur länge, osv? :)

Vet inte hur vanligt nidblödningar är, men har inte själv upplevt det under någon av mina två graviditeter :)
  • Erla
    hoppitossa skrev 2016-05-08 23:00:28 följande:

Okej, tack för svar iaf. :) 

Tycker det är svårt att googla då det är så himla olika för alla så tänkte det är bättre att höra erfarenheterna från en mindre grupp. :)

Ingen orsak :)

Det varierar säkert en hel del :)
  • Erla

Två små spännande noteringar. Har antecknat att jag hade rejäl mensvärk på kvällen samma dag jag hade en tempdipp. Implantationsvärk om man vågar hoppas. Idag på äl+7 visar äl-test på en liiiiten ökning igen. Eventuell graviditet som kommer visa sig snart om man vågar hoppas på det ^^

Gjorde för övrigt ett cellprov på livmoderhalsen och tappen idag och de hoppades på återseende snart ^^

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-05-09 19:44:46 följande:

Graf? :). Spännande värre!! :). Själv har jag väldigt mycket molnande och även ilande värk mot vänster sida! Samt trött som tusan :P. När är din bim? :)

Svårtolkad graf i och med att coverline inte finns. Man kanske kan gissa ungefär vart den bör ligga?

Det där med BIM har jag ingen aning. Har ju haft olika lutealfas varenda gång, men FF hade satt 8 dagar innan förra grafen då den blev 12 dagar. Troligen tack vare progesterall, men man vet aldrig.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-05-10 07:01:15 följande:

Jag hade stora förhoppningar idag, tempen hade gått upp lite även att jag inte sovit mer än en timme i sträck innan jag vaknat igen. Tänkte testa idag. Men mensen har kommit :( :(.

Nej vad tråkigt :( kommer du köra på med tillskott denna cykeln också?
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-05-10 08:06:49 följande:

:/. Ja jag tror det! Det fungerade bra innan så hoppas på det :).

Dock så har jag förväntad äl på samma dag som jag, mamma, min syster och systerson ska till Ullared i 2 dagar :P. Dålig tajming om det blir så!

Ja, du fick ju en väldigt fin kurva med det och äl kom ju framförallt :)

Ni får köra på dagarna innan Ullared :) antingen lyckas det även med ett par dagar innan, eller så kanske äl kommer efter eller innan ni åker och då är det ju bara att tuta och köra ^^
Svar på tråden Tempar/Fertility friend