• Erla

Tempar/Fertility friend

Lägligt att vakna med värsta febertoppen. Får gå på ältest och hoppas jag blir frisk. Inte roligt att mysa när halsen känns som taggtråd, huvudet som en pulserande böld och näsan som en tappkran. För att inte tala om resten av kroppen som gör så sjukt ont.

Kan ju uppdatera med att testen fortfarande inte indikerar äl än. Jag får leva lite på hoppet kring er andra som är i väntans dagar :)

• Erla
    Ortiz skrev 2016-04-25 18:49:03 följande:

Hej! Jag är på äl+9 idag (har bara 11 dagar mellan äl och mens) alltså väldigt tidigt men kunde inte hålla mig så tog gravtest idag ett clearblue plus och ett predictor early. Och båda visar mot min förvåning svaga plus!!!! Går inte att missta för annat men de är väldigt svaga men inte konstigt om det är tidigt. Köpte clearblue digital men den visade ej gravid.... så min fråga är, kan jag möjligtvis vara gravid ändå? Det är väl inte så stor sannolikhet att man får svaga plus på två olika test??

Tacksam för svar!

Åh vad spännande!! :D vänta några dagar och testa med digitalt. Kan du inte lägga upp bild på testen?? ^^
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-04-25 21:35:50 följande:

Usch det är tråkigt. Bonusen är väl att de säger att man blir lättare gravid när man är sjuk pga immunförsvaret nånting. Detta var inte en av alla "internetrykten" för jag googlade massa på det och hittade vetenskapliga källor. Plus att när man söker info gallery så kan du lägga in "soar Throat" som faktor och då ökar antalet positiva charts så halsont ökar chansen stastiskt.

Jag låg hemma ordentligt sjuk i 4 dagar runt och efter äl när jag äntligen blev gravid och det gjorde Symetrical också. Kommer inte ihåg vem merC men nån var det.

Då får man väl nästan hoppas att det håller i sig istället då ;P har inte så höga förhoppningar om tidig äl faktiskt. Har haft vattniga flytningar i några dagar nu, men det kan ju i princip innebära äl nu eller likaväl om en vecka.
  • Erla
    Ortiz skrev 2016-04-25 21:46:54 följande:

Se om ni ser någor här.

Vad tror ni? Ska jag avvakta några dagar eller även ta nytt imorgon?

Jag ser på båda :) testa igen om några dagar. Hoppas hoppas hoppas!! :D
  • Erla
    babytjejen skrev 2016-04-26 00:36:49 följande:

Vet inte om jag haft någon äl denna månad..fick ju smiley men det visar ju bara att kroppen är redo för att ett ägg ska lossna men inte säkert det släpper något. Visst, tempen har gått upp men inte lika mkt som dom andra månaderna o tempen innan smiley denna månad har varit lite "Hej kom o hjälp mig" så förbereder mig redan för ett försök till i slutet av maj...

Liknar min senaste gravidgraf. FF kunde inte ens sätta ut äl den gången, men gravid blev jag ändå, så visst kan äl ha skett :P
  • Erla
    Sajocawa skrev 2016-04-26 08:03:02 följande:

Jag var sjuk efter äl både i somras när jag blev gravid och den här gången.. ;)

Låter ju lovande :) om man bara hade haft äl då!
  • Erla
    babytjejen skrev 2016-04-26 08:11:47 följande:

Idag gick temp upp lite till men fortfarande inte satt ut någon äl..får se om dom sätter någon linje imorgon. Fick ju smiley i fredags o då ska ju äl ske inom 24-48 timmar men kan den komma senare än så ändå...isåfall kan ju ha missat att mysa rätt tid då..sexade senast i söndagskväll...

Vet faktiskt inte hur det är med äl och positivt test. Har hört 12-48 timmar, men det kan säkert variera med några timmar hit och dit :) tror dock inte dagar så du bör vara säker :)
  • Erla
    Ortiz skrev 2016-04-26 17:39:25 följande:

Vet inte om jag ser syner nu men visst fasen är detta positivt? Tog detta nyss.....

Det är definitivt positivt!! Grattis :D
  • Erla

Här händer det inte mycket. Är lite glad över att äl-testen inte ser så veliga ut denna cykeln jämfört med förra. Har idag haft konstiga stickningar ner mot Blygbenet.

Hoppas på äl snart, men förhoppningarna är låga. Tempen har varit åt fanders de senaste två dagarna pga feber och de har varit så höga att de inte ens får synas på kurvan :P

Innan febertopparna har kurvan sett ut såhär:

Äl-testen ser ut såhär:

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-26 22:02:35 följande:

Stickningarna låter ju jättebra! :). Håller tummarna!! :)

Ja jag hoppas det :) tack!

Håller tummarna för er också :D
Svar på tråden Tempar/Fertility friend