• Erla

Tempar/Fertility friend

Vi pratade ju på det här med vattniga flytningar för några dagar sedan och jag upptäckte att mina "vattniga" flytningar också är lite ljust vita. Typ som att man druckit ur ett glas mjölk och sedan hällt i vatten. Det syns bara om man lyckas få en fin droppe att inte rinna ut över fingret (ursäkta äcklet). Räknas inte detta som vattniga? det är i princip så nära vatten du kan komma i konsistens, men är ljust, genomskinligt vitt. Har haft ganska mycket av detta nu de senaste dagarna. Nästan så att det gått igenom byxorna under dagen.

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-27 18:05:01 följande:

Det blev visst en stegring! :D

Heja ägget!! Nu håller vi tummarna för positivt test snart och tempökning på det ^^
  • Erla
    201405 skrev 2016-04-28 00:00:34 följande:

Wii, har haft två dagar med riktiga ew flytningar nu! I förrgår var den genomskinlig och gick väl att dra en cm, igår kollade jag aldrig riktigt men idag var det mycket, kunde dra flera cm! :o aldrig någonsin haft eller i allafall märkt det tidigare och då har jag ändå kollat i många cyklar :D tänk att man kan bli så exalterad över flytningar :p

Dock var det inte så genomskinlig ikväll utan liite mer åt det vita hållet och ganska tjock konsistens. Jag förväntade mig att de känndes som vattniga flytningar fast du kunde dra trådar bara. Men brukar de vara lite tjockare för er med? Tappen var väldigt öppen i alla fall och vi fick myst två gånger igår och ikväll igen så håller tummarna nu :)

Skulle vart i v 11 nu typ om vi inte fått mf så nu är det dags att få en ny i magen tycker jag! :)

Härligt! Nu hoppas vi på tempökning snart då :D äggviteflytningar/ägglossningsflytningar ska vara i samma konsistens som rå äggvita. Jag hade lite av detta förra cykeln och för mig var de lite tjockare än vatten, men inte så jättetjockt.

Usch, själv skulle jag ha BF om en månad om min första grav hade gått vägen. Tycker också det är dags för ny liten bulle :) bara att sörja, släppa och gå vidare, även fast det är svårt.
  • Erla

Åh vad jag är trött idag! Trött på äl som aldrig sker, trött på att jag inte får till någon vettig temp och trött på att inget bara kan fungera. Blir så glad när jag ser er andra och att det verkar gå framåt för er.

Är idag på cd20 och äl-testen ser likadana ut som på cd10. Har haft äl-känningar sedan cd8 (rekordtidigt) och tänkte att yes, tack rosenroten. Men nej! Rosenroten har inte gjort ett skit. Vattenkran är det i de nedre regionerna också, men det hade jag ju klarat mig utan om äl ändå inte tänker komma.

Är dessutom inne på 4:e dagen som jag inte kan använda den tempen jag fått på morgonen, men det spelar ju inte någon roll det heller för det finns ju ändå ingen äl att bekräfta.

Ber om ursäkt, men jag behövde bara klaga lite.

• Erla
    happylife skrev 2016-04-28 20:53:30 följande:

Man har rätt att klaga å gnälla! För det är inte kul ibland!!!

Kram!

Skönt att höra att man får vara besviken och arg ibland. Tack!
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-28 20:55:07 följande:

Man får vara sur!! Det är bra att få utlopp av sina känslor! Kram <3

Tack för stödet <3
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-28 21:37:59 följande:

Klart man stöttar varandra :). Bara att skriva här eller på PM om du vill prata av dig :).

Tack <3

Jag får glädjas över er andra :) ser ju riktigt bra ut, dina äl-test :D
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-29 06:45:35 följande:

Maximal fertilitet, fast glad gubbe på cb idag :D. Dock väldigt svagt på TL nu på morgonen, men kan bli starkare i eftermiddag! Blir det fertile day 2 idag då? :D

Wohoo!! Ligg så det ryker! :D

Har inte koll på hur man antecknar det, men har du haft en glad gubbe förut bör det ju bli fertile day 2 ja.
  • Erla
    hoppfullsnart40 skrev 2016-04-29 11:29:35 följande:

Någon som har provat och har erfarenhet av ProgersterAll ??

Har börjat med det idag :)

Jag använde det förra cykeln och fick ömma bröst, uppsvälld mage och hunger. Blev lite lurad, men symptomen gick över när jag ökade dosen lite. Fick för övrigt en 12-dagars lutealfas till skillnad från mina vanligtvis 9 dagar :)
  • Erla

Har varit superblött idag (ursäkta) och kände på tappen. Den är jättehög och öppen och fick till min glädje se att jag även har EW-sekret. Kunde dra ut i ca 5-7cm långa trådar. Har inte fått någon stegring på äl-testen och är lite osäker på hur länge jag vågar ta rosenrot. Har haft hög temp de senaste 5 dagarna och jag är säker på att de beror på förkylningen. Liten konstig notering är dock att jag haft ca 0,5 lägre temp på eftermiddag/kväll än vad jag haft på morgonen. Vet inte vad det beror på, men äl kan jag väl inte ha haft utan lh-stegring? Har visserligen bara testat varannan dag det mesta, men en stegring borde jag ju ha sett ändå va?

Från och med cd17 har jag haft höga tempar. Cd17-37,2. Cd18-37,1. Cd19-36,6. Cd20-36,9. Cd21-36,9. Låg på 36-36,2 innan dessa tempar. Kändes som att jag började få någon influensa på kvällen på cd16 så därför jag kopplar dessa missvisande tamparna till sjukdom då jag varit dålig sedan cd16.

Kan jag kanske förvänta mig äl inom en vecka med tanke på EW-sekret?

Ber om ursäkt för låååångt inlägg.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend