• Erla

Tempar/Fertility friend

hoppitossa skrev 2016-04-10 09:36:20 följande:

Har senaste veckan börjat känna på tappen, för att lära mig hur den ter sig. Idag är den väldigt mjuk och det känns som jag kan få in ett finger i öppningen.

Hur tolkar ni det i förhållande till spottings/mens?

Precis så kändes min tapp innan jag fick mens denna gången. Det varierar ju såklart från person till person, men öppen tapp innebär oftast att något ska antingen in eller ut ur livmodern.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-10 12:42:57 följande:

Hoppas det går vägen väldigt snart för er :). Ja det får vi se efter provresultaten ;).

Tack :)

Ja, det ska bli spännande att se hur det går för er ^^
  • Erla
    hoppitossa skrev 2016-04-10 15:26:16 följande:

Ja, jag hoppas vi kan berätta på bröllopet att det blir bebis, hade varit sjukt häftigt! Dock tror jag inte det syns supermycket i 4:e månaden men en vet ju aldrig. 

Oj, det lät inte alls bra. Förstår att det vore önskvärt med en bebis innan dess. Ja, gissar på det också. Väldigt dumt av mig att inte känna på den varje dag nu under Provera-kuren.. Då kanske jag hade kunnat göra en mer korrekt gissning på om detta är spottings eller mensen beroende på hur tappen varit. 

Någon gång måste ju vara den första :)
  • Erla

Om man har sparsam blödning under mensen, beror det på att kroppen inte byggt upp en ordentlig slemhinna?

• Erla
    201405 skrev 2016-04-11 12:52:23 följande:

Vet inte alls vad jag ska tro nu! Inget mer blod sen igår em, tempen är över coverline men inte jättehög

Men det sjukaste av allt är att jag tog ett grav.test och jag ser ett streck! :o det är svagt och vet inte om det syns på bild men i verkligheten syns det utan att jag behöver kisa! Och har bara ett cb plus hemma, ska jag våga ta det idag? Det är ju mindre känsligt :/

Åh vad spännande!!! :D håller tummar och tår för genombrottsblödning! Hoppas tempen letar sig uppåt också nu ^^
  • Erla
    Att vänta skrev 2016-04-12 18:05:44 följande:

Hej! Jag har ju hängt här lite till och från men precis haft en paus för det blev lite mycket. Men jag har läst och hejar på er alla! Massa lycka till alla er som påbörjar olika utredningar och behandlingar nu! Vi var på vårt första besök för utredning för fyra veckor sen efter att ha försökt sen aug 2014 och fått ett missfall i v. 9 och två supertidiga strax efter BIM. Ett förra månaden som ni kanske minns. Jättebra läkare som förklarade allt bra och trodde det var missfall snarare än fertilitet som var problemet, vi tog massa prover och sen skulle jag ringa när jag fick mens så de kunde boka in tid för vul med kontrastvätska. Men tji fick jag för jag är gravid igen! Och något tidigt missfall verkar det inte bli för testerna är starka och fina. Så här ser det ut äl+17 eller v 4+3.

Nu håller vi tummarna för att den stannar den här gången och det blir en julbäbis. Tack till alla er här inne som är så kunniga och fina! Ville ge lite pepp till alla er som kämpar. Plötsligt händer det!

Men åh vad roligt!! :D grattis till er! Nu hoppas vi att bebisen stannar där!
  • Erla

Min temp har varit helt knas de senaste dagarna. Fick ju mens och tempen droppade till 36 grader. Helt normalt, men nu har den hoppat upp och ned för att sedan lägga sig uppe på 36,5. Har legat där i två dagar nu trots att jag bör ligga på 36,0-36,2. Är visserligen väldigt stressad nu med jobbet och allt...

• Erla
    Bell13 skrev 2016-04-13 08:41:49 följande:

Min graf hittills. En rejäl dipp igår för att stiga ordentligt idag igen.

Får se om det blir lika högt imorn och om den fortsätter att stiga.

Hoppet är inte ute än

Heja heja! Ser ju ut som en möjlig implantationsdipp :D
  • Erla
    201405 skrev 2016-04-13 11:55:43 följande:

Okej jag tror inte jag kan lita på dessa testen, de visade väldigt svagt samtidigt som jag plussade med ett annat ur samma urin förra månaden inser jag när jag kollat på bilderna. Jag ser fortfarande bara en skugga så det är säkert spök men vet inte om det är värt att åka köpa ett bättre test?

Hur hade ni gjort? Min temp har aldrig legat så hög efter mens men den är ju ändå inte hög ju :/ kan det lilla blodet som kom vart mens?

Jag är i samma sits som du! Min temp ser precis ut som din, med dippar efter mens och ökning som legat kvar. Har knappt blödit färskt blod utan mest mörkt och brunt. Tar jag bort mens ser kurvan ut såhär.

• Erla
    Bell13 skrev 2016-04-13 18:06:35 följande:

Får se imorgon på tempen, väntar med spänning hade dipp i februari på dag 5 och då var jag gravid. Bara att vänta

Vad spännande! :D håller tummar och tår ^^
Svar på tråden Tempar/Fertility friend