• Erla

Tempar/Fertility friend

Mila skrev 2016-04-02 09:09:27 följande:

Okej :) och det räcker med den va?

Ja jag tycker det :) hade VIP varit billigare hade jag nog tyckt att det var värt den, men jag är rätt tillfreds med gratisversionen :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-02 09:46:00 följande:

8 dagar är ju väldigt kort lutealfas.. Men hade du inte börjat med progesteronkrämen..? Den förlänger ofta cykeln! Kan vara senare äl eller utdragen lutealfas :)

8 dagar är jättekort och just av den anledningen jag började med krämen :) hade redan gått över åtta dagar när jag började med krämen :P bara att vänta och se :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-02 11:03:16 följande:

Aha men hoppas på det bästa!! :)

Tack :) skulle kännas lite bättre med äl på cd32 faktiskt. Då har jag tagit krämen mycket närmare äl än vad jag skulle gjort om den hade varit på cd25.
  • Erla

Ni som använt progesterall, har ni fått några biverkningar? Är så sjukt slö och har huvudvärk idag :/

• Erla
    Symetrical skrev 2016-04-02 11:45:04 följande:

Antingen det, eller också stegring och positivt På eftermiddagen/kvällen cd 30 när du inte alls testade, så att du precis missade den. Då kan ju ägget mycket väl ha släppt ett drygt dygn senare, typ natten mellan cd 31 och 32, varför du fick en sådan dipp på cd 32..!? Det är en teori i alla fall och isf borde du vara på äl +6-7 idag.

Det skulle kunna stämma ganska bra. På cd32 kände jag för första gången en skillnad på tappens öppning också, den har sedan dess känts mer stängd i jämförelse med tidigare. Tyckte det var så konstigt att den kändes öppen efter FF satte ut äl. Aja, om några dagar lär jag få veta hur det står till :P
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-04-02 11:49:48 följande:

Man kan bli lite dåsig av den, men huvudvärk brukade jag sällan få. Brukar du få det innan mensen skall komma?

Nä, har väldigt sällan huvudvärk. Högst 5 ggr om året. Då är bakfylla inräknat :P
  • Erla
    babytjejen skrev 2016-04-02 12:46:15 följande:

Idag sköt tempen upp efter dippen från 36.1 till 36.9....kan det påverka om man sovit under ett varmt täcke för var väldigt varm när jag vaknade, kanske det som gjorde att den låg så högt ?

Äl+9 idag...en vecka kvar o försöker att inte hoppas något. Men på något sätt så dyker det upp ändå när det börjar närma sig bimdagen...trött på att bli besviken varje gång...en månad till så har vi försökt lika länge som med första, ett år :( vet inte hur länge jag orkar försöka!

Har du sovit under samma täcke under hela cykeln och har temperaturen i rummet förändrats nämnvärt? :)
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-04-02 13:24:11 följande:

Haha. Kanske ett gravtecken då.

Ja, men om tappen var öppen fram tills dess låter det verkligen som att äl skedde då. Den stängs o princip alltid direkt efter att ägget släppt!

Då får jag vänts med spänning i ytterligare några dagar :P
  • Erla
    babytjejen skrev 2016-04-02 13:20:17 följande:

Har alltid samma täcke o samma temp i sovrummet så inget annorlunda där...är min hjärna som vill hitta alla små tecken som ev kan tyda på graviditet..o vet att jag inte ska göra det för besvikelsen blir ju så mkt större då när mensen kommer..

Hmm, ja det är nog inte täcket som höjt temperaturen i alla fall :) tyvärr går det ju bara konstatera att tempen ökat i nuläget.
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-04-02 13:27:15 följande:

Vet inte vem jag försökte lura när jag sa att jag inte ska testa förns bim.. går ju sådär när testen ligger o glor på mig o ropar tryyy me!

Eftersom jag fick nått förut så litar jag inte på nått förns de står gravid! O vill inte ta digital än..

Men hallå!!! Det är ju ett streck där ju!!! Olidligt spännande juu!! :D
Svar på tråden Tempar/Fertility friend