• Erla

Tempar/Fertility friend

Lågt progesteron kunde påverka fostrets utveckling så det skulle trots allt kunna vara en orsak till mina MF. Får kolla upp de om det inte går vägen denna gången. Läste också att olika vitaminer kan öka progesteronet så jag tänker testa med vitaminer redan nu för att öka chanserna för att en ev. grav nu ska gå vägen. Det går väl ändå inte utreda något nu, åtta dagar efter äl?

• Erla
    Symetrical skrev 2016-03-28 20:03:28 följande:
    Där ser man! Väldigt intressant. Värt som sagt var att kolla upp om det nu inte skulle gå vägen vid en ev nästa graviditet.

Tror inte de utreder något nu, nej, men ett alternativ är ju att köpa progesterall (eller nån annan progesteronkräm) och smörja med. Det kan ju knappast skada.
    Ja, det var ganska intressant faktiskt. Hade ingen aning och trodde mest att det orsakade tidiga mf för att ägget inte hinner fästa.

Vi hade ändå tänkt kolla upp om det inte tar sig eller slutar i mf då det i så fall blir vårt tredje mf. Kan man alltså köpa sådan kräm utan recept?
  • Erla

Lätt mensvärk, ingen mens än. Hög, hård och stängd tapp, temp över coverline (dock låg), inga symptom på varken mens eller grav förutom värk. Letade reda på progesterall igår och beställde. Bör komma imorgon. Annars kör jag stenhårt på vitaminer och mat som sänker östrogennivåer och höjer progesteronnivåerna. Så spännande!!

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-29 10:23:26 följande:

Tog digitalt idag och visade inte gravid. Nu borde det ju faktiskt visat gravid om det är så..

Ringde bm i morse med som sa att ett svagt sträck innebär att man är gravid. Och hon ville boka in inskrivningssamtal direkt! :S

Jag sa då att jag är tveksam på om det är något då det är så svagt och inte blir starkare. Hon bokade in en tid 4/4 för gravtest och möjligen vul. Men hon försökte övertyga mig hela tiden om att det måste vara något när det visar på test. Känner mig kluven.

Känns inte som om äl varit. För hade den varit så borde det ju synts något nu på cb digital?

Bra ändå att hon ville boka tid. Hoppas ju att du får ett vul för där borde det ju åtminstone synas om du är gravid eller inte. Sa du att du har provat flera olika märken också? Finns ju faktiskt dem som går jättelänge utan att få plus och ändå är gravida :) hoppas i vilket fall att de kan se vad som pågår.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-29 11:31:37 följande:

Ja säger de då att jag inte är det så vet jag. Funderar på att be om hcg blodprov men ser de inget på vul så är det ju inte lönt. Ja jag sa det, hon skrattade när jag sa att jag tagit många tester och är bara svagt. Det är vanligt sa hon då.. Får se vad som händer :)

Ja, men märker hon att det ser klurigt ut så bör hon ju ta hcg utan att du säger något. Hoppas verkligen att det är något, men jag hade nog varit lika osäker som du, med tanke på testen och allt. Ta med dig kurvan och allt så ni kan diskutera ordentligt! Det gjorde i alla fall jag på alla mina möten jag hade hit och dit :P
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-29 11:42:54 följande:

Absolut! Bara att skicka efter på nätet. Lär finnas i hälsokostbutiker också.

Jag såg det! Köpte hem att använda om inte mensen dyker upp och jag får ett plus ^^
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-03-29 14:31:08 följande:

Vet inte hur bra de syns på testen här inne men tyckte jag kände igen ett visst kli i bröstet o tog ett test som visa svagt. Jag tänkte först att äl va kring cd 14 för jag fick blödning och de kändes som äl. Men som ni ser har ff satt ut äl senare o då är det för tidigt för att se på gravtest.. hjälp

Men vad spännande! Kan ana något på ett av bilderna så hoppas verkligen att du får starkare test snart :D
  • Erla

BIM+2 idag och äl+10. Ingen mens och stängd tapp. Tempen något lägre idag, men fortfarande över coverline. Väntar på gravtestet men det ser ut att bli neg. Kom på igår att jag ju bara hann tempa en "normal" kurva innan jag blev gravid för första gången. Resten av kurvorna har ju inte heller varit normala pga MA, ny grav och MF. Det kan ju vara så att 8 dagars lutealfas bara var en tillfällighet. Jag har ju inget konkret bevis på att min lutealfas är 8 dagar förutom den första kurvan :S lutealfasen kanske t.o.m varierar?

Äl-test har varit ljusare nu under lutealfasen också, glömde skriva det. Jag kanske inte ens haft äl!? Kurvan går ju upp och ner hela tiden känns det som, ändå :/

• Erla

Fast sen kanske den där fina dippen var ett ägg som fäste och då är det väl alldeles för tidigt att få plus?? Om jag får hem progesterall idag, borde jag smörja med den då? Eller rubbar jag mensen då? Om jag inte skulle vara gravid dvs?

Åh! Känner mig så osäker!! Har sett andra kurvor som skjutit i höjden långt efter äl+10 och legat superlågt som jag fram tills dess.

• Erla

Bombar med allt jag har nu! Ber om ursäkt, men känner mig lite smått hysterisk och vill ju som vanlig inte vänta med något XD

Neg gravtest såklart. Här kommer bild på alla (veliga) test. Misstänkt äl på cd25 med starka, men ej pos test på samma dag. Ev. Implantationsdipp på äl+7 och neg. gravtest på äl+10 alt. Implantationsdipp +3. (Jag har inget liv just nu...)

Svar på tråden Tempar/Fertility friend