• Erla

Tempar/Fertility friend

Malin 845 skrev 2016-04-04 16:06:27 följande:

Ja det är skönt! Men samtidigt irriterande att bm trodde jag var preggo innan vi tog testet när jag pratade om mina svaga sträck på stickorna. Hon sa att jag absolut måste vara gravid!

Hon hade bokat in hälsosamtal idag och inte bara bekräfta graviditet.. Det var irriterande faktiskt :/.

Hoppas verkligen på viktnedgången samt att Pergo funkar för mig. Har läst (lite för mycket) och står att det inte funkar för alla. Men finns ändå hopp för framtiden :) <3

Vad tråkigt att det inte var något, men skönt att du kan släppa det nu och börja om :) känns ju som att det äntligen kommer att vända för er ^^ <3
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-04-04 17:24:51 följande:

Du ser! Med andra ord är väl ändå äl +10 mer rimligt att testa på än äl +12!?!??

Ja det skulle ju kunna gå det med :P på onsdag då. Har haft jättemycket mensvärk idag vilket jag sällan har, men så är jag osäker på hur mycket som har med progesteronet att göra...
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-04-04 18:12:33 följande:

Jag är lite nervös nu...

Gud vad spännande!!! Det är ju något där! Nu håller vi tummarna för stegring och att mensen håller sig borta!
  • Erla
    Körsbäret123 skrev 2016-04-04 21:50:08 följande:

Jag är nyfiken. Hur funkar tempen när man väl blivit gravid? Ligger den kvar högt eller lågt? 

Den ligger högt :) eller ja, högre än bastempen. Kan dock dippa någon gång, men den ska för det mesta ligga över din bastemp :)
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-04-04 19:34:28 följande:

Jaa vågar knappt hoppas.

Förstår det med alla konstiga test som varit här inne. Du får fortsätta att testa och se hur det ser ut :)
  • Erla
    j1990 skrev 2016-04-05 04:27:24 följande:

Garanterat mens på g, tempdipp på 0,4

Nä, vad tråkigt! :(
  • Erla
    Teresiat skrev 2016-04-05 05:37:07 följande:

Måste man tempa samma tid varje morgon? använder ni öron temp eller vad funkar bäst?

Det ska helst inte skilja för mycket på tiderna mellan tempningarna, men det beror ju på hur din temp varierar beroende på när du tempar. Örontermometer rekommenderas inte! Muntemp är okej, det använder jag, men bäst är att tempa i rumpan eller slidan :)
  • Erla
    babytjejen skrev 2016-04-05 06:05:00 följande:

O där kom tempdippen :( bara att vänta på mensen då inom ett par dagar...nya tag men blir jobbigare o jobbigare, smart har det tagit längre än förra gången... *deppdag idag*

Usch vad segt :/ hur länge hade ni försökt nu igen?
  • Erla

Ingen mens idag, men det har molat på i magen sedan i förrgår.

Hinner inte tänka så mycket på detta då jag är mitt uppe i en livskris. Har bestämt att säga upp mig från mitt jobb då jag varken trivs på arbetsplatsen eller yrket. Får hoppas att all stress inte förstör för en eventuell graviditet :/

• Erla
    hoppitossa skrev 2016-04-05 20:27:11 följande:
    Behöver inte påverka en ev. graviditet negativt att sluta/byta jobb, du blir säkert lugnare och mår bättre utan den stressen. :)
    Tack för omtanken. Tänker mer på stressen att behöva säga upp sig och sedan dessutom troligen behöva jobba kvar fram till sommarlovet. Letar dagligen efter ett kryphål för att slippa detta då jag bara vill sluta gå dit. Helst igår... 
Svar på tråden Tempar/Fertility friend