• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Hallå i tråden,

Jag har legat lite lågt då vi haft paus i verkstaden.

Men nu är det klart och vi kommer använda oss av vårdgarantin för att få börja med ivf tidigare än december/mars. Så nu är bollen i rullning igen, vi är flyttade till annan ivf-klinik med kortare väntetid. Så hoppas att vi inom 1-1 1/2 månad kan vara igång. Vet inte om tempningen är till nån hjälp när man gör ivf? Men jag fortsätter tempa än så länge iallafall. Nån med erfarenhet av ivf och tempande?

• Iskristall
    SecretlyMe skrev 2015-10-12 19:57:29 följande:

Välkommen tillbaka! Hoppas ivf är vägen för er. Vågar inte säga något om tempning iom ivf men vet de som fortsatt under behandling. Kanske att kurvan blir annorlunda iom hormonerna?

Läst lite löst om ivf. Kör ni "kort" eller "lång"?

Tack! Men är inte tillbaka helt förrän om när vi börjar med ivf om förhoppningsvis 1 månad kanske 1-1/2. Så har än ingen aning om det blir långt eller kort program. Men jag återkommer när det är dags
  • Iskristall

Heja på er tjejer! Hoppas på plus för er!

Jag såg i FF att denna månaden är nr 27. Efter att den här kurvan är avslutad har jag tempat i 27 cykler!!! Sommaren 2013 förde jag in mina första tempar i FF!

• Iskristall

Vi har fått tid för ivf i slutet av november. Jag fortsätter att tempa och kommer nog så forsätta göra även under ivf. Spännande att se hur tempen beter sig då med hormoner och skit

Nån här som tempat och gjort ivf?

• Iskristall
    eagle87 skrev 2015-10-25 06:47:54 följande:

Jag är gravid!!!!!!!!! På 18 försöket lyckades vi!!!!!!!

STORT grattis eagle87!
  • Iskristall
    Allex skrev 2015-10-31 16:57:35 följande:

Positivt ältest?

Är det närmast det rosa som är test-strecket? Isåfall tycker inte jag det ser positivt ut än, men snaaart!
    eagle87 skrev 2015-10-31 16:24:52 följande:

De har inte ens gått en vecka sen missfallet O min man messar mig idag när jag är på jobbet. Han e hemma hos sin syster som jag hatar O messar mig om hur mysigt O kul han har med hennes bebis. Jag är så jävla sårad över att han kör upp de i mitt ansikte. Häromdan sa han är de inte dags att du slutar gråta O komma över de? De har gått ett par dagar nu.

Kram eagle87!
  • Iskristall
    Moneal skrev 2015-11-04 09:50:48 följande:

Tack för alla tankar tjejer!

Fick ingen bild men en liten plutt på 2,5 cm med tickande hjärta låg där inne och är nu vecka 10, vilken oerhörd lättnad!!

Har nog aldrig varit så nervös som jag var i dag <3

Åh då skönt! Grattis!
  • Iskristall

[quote=75965788][quote-nick]Loppan84 skrev 2015-11-05 21:56:43 följande:[/quote-nick]Tack tjejer! Bra tips. Har pratat med min sambo nu oxh vi har bestämt att ge drt 3 försök till - då har vi 9 totalt - sen gör vi en check eftersom vi vet att det finns en liten risk att det inte finns simmare ;)[/quote

Det finns har jag för mig, ett enklare spermatest man kan köpa på apoteket och testa sig själv hemma. Kanske kan vara nåt för er sålänge? Har förstås ingen aning om kostnaden, men det borde ju vara lätt att kolla upp

• Iskristall
    SecretlyMe skrev 2015-11-06 07:29:27 följande:

Jag tror den mäter antal men inte kvalité :)

Nä, men då vet de ju att det finns simmare iallafall. Var de inte det de var rädda för i första hand?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend