• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Erla skrev 2015-08-20 18:07:30 följande:

Oj! Då förstår jag att du kan det hära med tempning! Men har det lyckats tagit någon gång under alla cykler du tempat eller är det första barnet för er? Om man får fråga?

För mig ser det ut som om tant röd är på g denna cykeln också :/ lite bruna flytningar kom nyss :(

Du får fråga. Ja första barnet. Jag har pco, fast alla prover vi gjort på vår utredning både på mig och sambon var utan anmärkning. Så vad som gör att det inte blir nåt, vet vi i dagsläget inte Mina cykler har blivit mer och mer regelbundna med stigande ålder som det verkar och jag har fått bekräftat att jag har äl med blodprov.

Så i vinter blir det ivf om det inte allt förmodan skulle ta sig innan.

Nej inte mens Erla! Håller tummarna att den håller sig borta och att det är en nidis då!
  • Iskristall
    Erla skrev 2015-08-20 21:44:33 följande:

Jisses! Och jag som tycker att ett år har varit jobbigt! Har bara läst lite lätt om pco, men tråkigt att det ska vara så struligt :( vi får hålla tummarna för att det tar sig snart eller att ivf går som planerat om inte annat!

Vi har inte kunnat pricka in äl varje månad under dessa år samt att när jag började tempa där för två år sen så var det för att få koll på mina cykler och min kropp. Då hade inte bebisverkstaden startat. Jag skulle börja på akupunktur och hon ville att jag skulle tempa och skriva ner mina tempar. Akupunkturen ville jag testa för att få ordning på mina oregelbundna cykler pga pcon, så startade min resa i tempandes värld!
  • Iskristall
    Erla skrev 2015-08-20 22:56:17 följande:

Nä ibland känns det bara omöjligt att pricka rätt mellan alla oregelbundna cykler, men jag hoppas ju på att jag i alla fall fortsätter att ha äl så man har en chans. Det var mest därför jag började tempa, för att se om det fanns något hopp även här :P

Hur tycker du akupunktur funkar? Låter intressant :)

Tror absolut det finns hopp!

Jag kommer knappt ihåg hur det gick med akupunkturen, var så länge sen. Gav det aldrig den tid som behövs tror jag. Men det var skönt rent kroppsligt och mentalt! Det tar ju både tid och pengar i från en Men jag är sugen att försöka igen, speciellt när man läst att det kan vara bra komplement till ivf!

Åh väntar med spänning Allex!!!
  • Iskristall
    Allex skrev 2015-08-21 07:09:43 följande:

Sådärja...mensen kom nu tidigt på morgonen.

Sparar testerna till nästa gång.

Näääää!! Nej, inte mensen! Jag trodde verkligen att den här gången skulle vara DEN cykeln Kraam Allex!
  • Iskristall
    Emmsie skrev 2015-08-21 09:19:15 följande:

Det verkar som det inte blev någon ägglossning den här månaden. Snopet.

Den kan väl fortfarande komma?! Än är det inte kört! När brukar du ha äl?
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2015-08-21 16:21:47 följande:

Gå efter äl då. Om man räknar från mensen måste man ha regelbunden cykel på max 32 dagar. Hade jag räknat från mensen hade jag varit i v 12 nu, istället för v 7.

Så tokigt! Frågar de om när man haft äl? Jag trodde de uteslutande räknade från mensens första dag jag
  • Iskristall
    Emmsie skrev 2015-08-22 08:35:14 följande:

Är ni fler som sover med fönstret öppet nu när det är varma nätter? Har ni märkt ifall det påverkat er temp i så fall?

Inte jag, kan ej hjälpa tyvärr
    Erla skrev 2015-08-22 10:15:58 följande:

Idag skönk tempen till 36,4 och mensen kom nu på morgonen. Bara att försöka igen.

Så trist! Håller tummarna för nästa försök!
  • Iskristall

Är det nån av er som testat Q10 som tillskott? Läst att det ev ska kunna vara bra för äggkvaliteten.

• Iskristall

Eagle87 och Petto83:

Nä jag har inte hört! Jag har bara hört att man vid pco har lika god chans som andra att bli gravid bara man får äl. Och att man har stor chans att lyckas vid ivf speciellt om man är "äldre" för man då ofta har fler ägg kvar än andra i samma ålder.

Nu ska jag också genast sätta i gång och googla på detta.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend