• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Loppan84 skrev 2015-12-28 15:18:39 följande:

Oh no, sorry missade det. Men var ju bara ett första försök, nu vet du hur allt funkar och känns runt IVF :)

Hur är din upplevelse av IVF? Märks det mycket på hur du känner dig med hormoner etc? Nått som gjort ont eller vart jobbigt?

Ingen fara med det Loppan! Man kan inte hålla koll på alla hela tiden, speciellt inte på mig som numer bara hoppar in ibland

IVF är en ganska så tuff process psykiskt. Jag tyckte sprutorna var okej, lite jobbigt såklart att sticka sig själv i magen men så värt det! Av själva hormonerna har jag knappt känt nånting egentligen, då pratar jag hormonerna innan äggplocket. Sen kom äggplocket, gick helt okej, gjorde ont på ena äggstocken men kändes knappt på andra. Men sen kom det som jag tyckte var jobbigast. Jag reagerade dåligt på smärtstillandet jag fick intravenöst innan äggplocket, mådde sååå illa och kräktes hela förmiddagen! Det är denna del jag INTE ser fram emot inför nästa försök. Efter äggplock gick allt bra, där fick jag vaggisar med progesteron att ta 3ggr om dagen av dessa fick jag mest hormonkänningar. Illamående, ömma bröst och bröstvårtor. Samt att de är ganska så kletiga och jobbiga när resterna kommer ut. Sen kommer tortyren att bara vänta och vänta och hoppas, det tog på psyket. Och tillslut känna att man nog tar de jobbiga vaggisarna helt i onödan, när de färgade flytningarna kom

Nu har du fått min berättelse på det hela
  • Iskristall

Tänkte höra med er, vad tror ni tjejer?!

Kan jag haft äl i förrgår eller idag? Det är jättetidigt för att vara mig! Tänker att medicinerna från förra månadens ivf omgång fortfarande kan påverka ev?? Jag brukar få ew från cd12 därför började jag inte leta tidigare och igår fanns det. Idag är det borta. Äl-testet igår var svagt (jag trodde/tolkade det var början på stegring då) idag var testet obefintligt.

Här kommer kurvan

• Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-01-06 18:12:02 följande:

Hmm vet inte så mkt om ivf och hur länge det kan påverka men tycker inte det ser ut som äl varit än men kanske på g med tanke på ew? Spännande! När ska du in igen? Hur mår du nu?

Grejen är att jag inte har ew längre och testet har gått från svagt till obefintligt sen igår. Och kurvan är lika hoppig som den var på medicinerna förra månaden, brukar vara mycket jämnare. Känner inte alls igen min kurva.

Jag mår bra nu. Ska ringa och prata med kliniken i morgon och se när nästa omgång blir.
  • Iskristall

Allex!! Ska jag också våga mig på ett grattis Jag förstår att du är skeptisk efter så lång tid, skulle jag också vara! Men tummarna hålls hårt! Jag tror på er!

• Iskristall
    Allex skrev 2016-01-13 06:47:05 följande:

Ååååh, vad jag gråtit nu på morgonen! Glädjetårar!!

Märkligt att jag fick ett finskt resultat dock, hihi!

Åh Allex vad underbart! Stort grattis!!!
  • Iskristall
    Iustitiae skrev 2016-01-13 21:25:08 följande:

Haha ni får ursäkta mitt spam! Jag har beställt hem journalkopior från kvinnokliniken som jag idag fick och har studerat noga. Jag har ju upprepat sökt vård för mina problem med ägglossningen och även smärtor men alltid fått gå hem med "allt ser bra ut, gå ner i vikt".

Har däremot fått ta lite prover (detta var ganska prick ett år sedan) efter påtryckningar men hörde inget mer om det vilket läkaren sa att de inte hör av sig om allt ser bra ut, så inte tänkt mer på det.

MEN, läser nu i dessa journalkopior att jag uttryckligen har förhöjda FSH och LH värden och även att det föreligger misstanke om endometrios samt att jag har något som kallas "multifollikulära ovarier" (med förbehåll för stavfel) och anteckningen avslutas med "pat får brev hem." Ni kan ju gissa att jag aldrig fått ett brev om detta eller att någon av de sju (!!!) läkare jag träffat under de senaste 2 åren så när som ens nämnt nåt av detta.

Haha så nu när jag skrivit en ytterligare uppsats så undrar jag om någon har erfarenhet av detta? Förhöjda värden och multifollikulära ovarier menar jag då. Endometrios har jag själv misstänkt och känns inte nytt eller främmande..

Och så vill jag bara säga att jag brukar följa er lite i tysthet och tycker ni är så härliga som stöttar varandra! Förmodligen familjeliv bästa tråd detta.

Verkligen dåligt av vården!

Jag skulle säga att du har många folliklar i dina äggstockar. Multi=många, folliklar=äggblåsa, ovarier=äggstockar. Kan tänka mig pco då. Pco=polycystiska ovarier. Kvinnor med pco har ofta förhöjda LH värden iallafall och kan få mer eller mindre utslag på ägglossningstest under hela cykeln.
  • Iskristall
    AnnC skrev 2016-01-24 20:53:51 följande:

Lagt upp även progesteronkräm, gravtest och äl test på tradera förresten, ifall nån är intresserad :)

AnnC! Det var länge sen! Hur gick det för dig? Kommer ihåg ditt nick så väl ifrån när jag var aktiv i den här tråden typ 2014 nån gång?!
  • Iskristall

Jag är också här och fortsätter följa ert tempande i med och motgångar och hejar på er alla!. Jag fortsätter tempa trots mina ivf-försök. Men känns inte riktigt som jag passar in i tråden längre, så därför skrivs det inte så mycket i från mig men som sagt ni finns i mina tankar!

Lycka till alla! <3

• Iskristall
    Allex skrev 2016-02-25 08:36:16 följande:

Usch vilken natt! Det var som en miniminifödsel! Det kom i vågor....Ca 1 - 1,5 min mellan "värkarna"... Massiva mensvärkar typ. Kom en del blod och klumpar.... Usch, tänker på dessa klumpar och att en av klumparna nog var fostret... Tog 2 alvedon och lyckades somna efter ca 2 timmar. Kommer nog bo på toaletten idag.. :-/

Men Allex vad är det jag läser?! Å så sorgligt! Beklagar verkligen! Stor kram!
  • Iskristall
    Längtar88 skrev 2016-03-13 01:16:54 följande:

Tänkte vänta med försöken till sommaren men blev gravid och fattade inte förens en v efter utebliven mens. Så nu är de v9 på tisdag och börjar precis känna mig annorlunda, dock inte helt fattat att jag är gravid och kämpar för att inte noja ihop helt haha

Hur går de för dig? :)

Måste bara hoppa in och säga grattis, vad kul!

Jag kan inte riktigt lämna er här i temptråden, är så nyfiken på hur det går för er alla!?
  • Iskristall
    eagle87 skrev 2016-03-13 10:52:20 följande:

Hur går de för dej? Visst är du gravid?????

Jo, det är jag v.7 (6+6 idag) Hur det går är en annan fråga Har legat hemma i feber sen i onsdags. I fredags em satte illamåendet igång. Nu mår jag illa mest hela tiden och har svårt att äta

Hur går det för dig? Du är ju också gravid, hur långt har du kommit?
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-03-13 12:39:11 följande:

Eh va!?!??? Har jag missat detta helt, eller!? Gravidhjärna förvisso, men detta är ju fantastiskt! Stort grattis, om jag nu mor förmodan inte sagt det innan!

SecretlyMe skrev 2016-03-13 15:31:58 följande:

Har jag oxå missat?! Grattis!!

Tack tjejer! På andra ivf-försöket verkar det ha tagit sig. Ropar inte fullt hej förrän vi varit på vul på fredag och förhoppningsvis fått sett det lilla hjärtat ticka Jag har legat lite lågt här och mest läst och med spänning följt er andra

Kurva,

• Iskristall
    SecretlyMe skrev 2016-03-13 18:46:53 följande:

Så härligt att höra, Iskristall Jag önskar dig jättestort lycka till på vul!

Vad är anledningen till att du håller dig i hörnet..?

För att jag gjort ivf, tempat har jag ju iof men kan inte riktigt kalla det "på riktigt" när allt är gjort med hormoner Och sen efter plusset har jag hängt mer i plustrådar. Så det har bara blivit så helt enkelt.

Det känns sååå länge sen jag hängde i den här tråden på riktigt också!

Tack för lyckönskningarna önskar er alla detsamma! <3
  • Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-03-13 18:57:49 följande:
    Sen kan du ju komma in i den andra tråden om du vill? Heter typ "gravida från tempar/fertility friend" du hittar den om du söker på fertility friend :)
    Jag visste inte att den fanns, har precis hittat den! Jättekul! Kommer med dit!
  • Iskristall
    201405 skrev 2016-07-07 07:03:57 följande:

Behöver jag säga att jag skakar?!?! Bim och äl+13 och tempen steg såg tog dessa! Strecken kom upp direkt! Omg!! PE är redan mycket starkare :D

Grattis och fortsatt lycka till nu!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend