Tempar/Fertility friend
Oh no, sorry missade det. Men var ju bara ett första försök, nu vet du hur allt funkar och känns runt IVF :)
Hur är din upplevelse av IVF? Märks det mycket på hur du känner dig med hormoner etc? Nått som gjort ont eller vart jobbigt?
IVF är en ganska så tuff process psykiskt. Jag tyckte sprutorna var okej, lite jobbigt såklart att sticka sig själv i magen men så värt det! Av själva hormonerna har jag knappt känt nånting egentligen, då pratar jag hormonerna innan äggplocket. Sen kom äggplocket, gick helt okej, gjorde ont på ena äggstocken men kändes knappt på andra. Men sen kom det som jag tyckte var jobbigast. Jag reagerade dåligt på smärtstillandet jag fick intravenöst innan äggplocket, mådde sååå illa och kräktes hela förmiddagen! Det är denna del jag INTE ser fram emot inför nästa försök. Efter äggplock gick allt bra, där fick jag vaggisar med progesteron att ta 3ggr om dagen av dessa fick jag mest hormonkänningar. Illamående, ömma bröst och bröstvårtor. Samt att de är ganska så kletiga och jobbiga när resterna kommer ut. Sen kommer tortyren att bara vänta och vänta och hoppas, det tog på psyket. Och tillslut känna att man nog tar de jobbiga vaggisarna helt i onödan, när de färgade flytningarna kom
Nu har du fått min berättelse på det hela