• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Marinan: Hann inte se ditt inlägg innan jag hann och skicka iväg mitt Men grattis, nu hoppas vi! Tycker du kan börja testa på äl +10 om du vill och inte kan stå emot hihi! Tror att FF säger att man kan börja testa från äl +10.

Ska dela med mig av en graf...men ni får vänta lite. Ska göra det så fort jag hinner! Tempen gick upp lite efter dippen och har legat där även idag. Så än kan man inte säga nåt.

• Iskristall
    Marinan skrev 2015-08-27 10:08:13 följande:

Wow du ligger fortfarande högt i temp och är på äl+13. En eloge till dig som kan hålla dig från testa. =) Jag tror knappt att jag kan hålla mig till äl+10. 

Haha tack kära du! Men jag är så van att mensen kommer så det känns onödigt att testa innan mensen är sen. Vilket typ aldrig har hunnit hända. Nån gång jag haft lutealfas på 15-16 dagar. Men det var nog säkert ett år sen det hände senast
  • Iskristall
    Reflexen skrev 2015-08-27 18:10:10 följande:

Jag har också bara gratisversionen på FF. Tycker den funkar helt tillräckligt bra!

Det enda jag kan sakna ibland är DPO-siffrorna i grafen, så man slipper räkna om man är på dag 11 eller 12 typ.

Det står också vilken DPO man är på i rutan över grafen till höger. Men jag brukar räkna iallafall. Fast jag egentligen vet vilken dag jag är på haha knasig man blir. Som om det skulle visa fel

Jag tycker också gratisversionen räcker.
  • Iskristall

Allex: Det stämmer, östrogenet i follikelfasen håller nere temperaturen och progesteronet i lutealfasen håller temperaturen uppe.

Själv har jag märkt att lägre temperaturer i mina kurvor inte är bra, då dröjer min äl. Jag fick högre temperaturer i lutealfasen med letrozol och äl kom dag 14. Letrozol blockerar östrogen för att få kroppen att producera FSH.

Så min persoliga erfarenhet är att lägre temperaturer, mer östrogen inte är bra för mig. Men allt är ju beroende på vad just din kropp har för "problem" så att säga.

• Iskristall

Allex: Ser att jag skrivit galet. Jag menar att jag fick högre temperaturer i follikelfasen inte i lutealfasen av letrozol. Har alltså skrivit lutealfasen istället för follikelfasen som var tanken sorry!

• Iskristall

Jaha ja. Bara att börja om...eller nä, just ja. Paus i bebisverkstan, hur länge? Vi får se. Har en sambo som är nyopererad så det blir inga försök förrän han är återställd.

Som ni förstått kom mensen här precis med medföljande temp-sänkning

Lycka till tjejer!

• Iskristall
    Allex skrev 2015-08-28 16:20:38 följande:

Näää! Suck! Sååå trist! Hoppas sambon blir bra snart. Du tittar väl in då å då?

Jag kommer nog inte kunna hålla mig härifrån
  • Iskristall
    Allex skrev 2015-09-01 18:36:26 följande:

Hm! Ältest nu på em var ybernegativt. Fortsätter att ha älsekret. Idag CD12. Väntan fortsätter.

Allex: Höjningen på äl-testen kan komma fort när det väl sätter igång! Heja!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend