• Iskristall

Tempar/Fertility friend

eagle87 skrev 2015-12-11 10:05:33 följande:

Hej, jobbigt att du mådde så dåligt efter äp... Har du känt ngr biverkningar? När e test dag? Så spännande:) du vet nog om de här men har hört om flera som blödit innan test dag men fortf är gravida..... Jätte många. Säger inte att de kommer bli så men typ om du skulle blöda ge inte upp hoppet menade jag. Ska du tjuvtesta?

Ja ska få prova lutinus. Vilka vaggisar tar du?

Tack för pepp eagle! Jag tar lutinus.
  • Iskristall
    Allex skrev 2015-12-11 13:51:42 följande:

Kul att höra från dig och att du mår bra

Min svägerska plockade ägg för 1,5 år sen, satte in ett ägg... de delade sig Det blev till slut två urgulliga pojkar! Dubbel glädje! 

Här är jag på CD10 och ja.. försök 19... får se hur helgen blir. Det brukar ju dyka upp spottings runt dessa dagar. BIM är på tisdag...... Skulle inte bli förvånad om det inte blir något ... inte den här gången heller. Börjar nästan bli van nu, otäckt bara det.....

Förstår dig! Jag har under lång tid haft samma känslor som du, att man känner sig van. Hoppas verkligen jag har fått slut på det nu Kul att höra om din svägerska! Tvillingar, gulligt. Mrn jag hoppad jag slipper hihi
  • Iskristall
    SecretlyMe skrev 2015-12-11 07:06:04 följande:

Ooh, spännande Iskristall! Hur känns det nu? Nervöst?

Kul att du tempar ännu. Hur blir kurvan nu, under ruvartid?

Nu håller jag mina tummar hårt för att återföringen lyckas på direkten, om inte annat att det som odlas vidare blir er lucky nr 2 <3

Tack, Ja jättespännande! Och det känns nervöst

Kurvan är hoppig haha. Kan lägga upp bild lite senare!
  • Iskristall
    eagle87 skrev 2015-12-11 18:13:18 följande:

Åh berätta om lutinus... Svider de? Rinner? Biverkningar? Svåra O stoppa upp?

Svider inte, jag tycker inte de är svåra att stoppa upp. Finns applikator, eller så använder man fingret. Inte svårare än en tampong tycker jag. Men hört tjejer som tycker det är jobbigt så alla är olika Men de geggar! Resterna kommer ju ut, kroppen tar upp det den behöver sen kommer resterna ut. Kan kännas mycket och jobbigt ibland. Trosskydd rekommenderas! Jag tror inte jag känner några biverkningar. Lite ömma bröstvårtor bara om det nu är lutinuset?
  • Iskristall
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-11 18:19:06 följande:

Igår så åkte jag in på akuten. Hade sjukt ont i högra sidan och det ilade ner i höften, benet. Super orolig. Det började avta när jag var på akuten så dom så jag skulle avvakta. Idag vid lunch så kom smärtan tillbaka och jag fick en brun flytning så jag åkte in igen. Gjorde vul och ingen cysta och embryot låg i livmodern, var dock för litet för att se om det fanns något hjärta. Jag är skiträdd, har skitont och hittar ingen info på nätet. Ska tillbaka på nytt vul om tio dagar..hjälp:/

Men åh hoppas allt är och går bra! Förstår att du är orolig och skiträdd :-/ stort lycka till! Kram
  • Iskristall
    eagle87 skrev 2015-12-12 00:20:01 följande:

Va skönt :) var orolig för biverkningar... Hur är väntan på test dag?

Väntan är som väntan är. Lite jobbig såklart, man vill ju veta nu och pendlar mellan hopp och förtvivlan. Det är som vanligt alltså mellan äl och bim
  • Iskristall
    Allex skrev 2015-12-14 16:13:34 följande:

Lämnar ett spår här..

Bim på onsdag och tempen rasade nästan ner till coverlinen iförrgår. Antar att det blir mens på onsdag då. Försök 19 i graven!

Men! Ett positivt besked är att jag hittills inte har några spottings! Faaaantastiskt! Min tempkurva ser mycket mer stabil ut - oxå bra. Tror stenhårt på att det är krämen/dosen som gjort det. Glad för det såklart.

Men.....försök 20 - det är då det händer eller hur?!

Ja Allex försök 20, det är DÅ det händer! Håller tummarna stenhårt för det. Och så skönt med stabilare kurva och inga spottings!
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2015-12-14 18:37:58 följande:

Vilken ruvardag är du på nu? Fortfarande hoppig graf?

RD5, kanske börjar den stabilisera sig nu?! Här är den....

• Iskristall
    Symetrical skrev 2015-12-14 20:19:26 följande:

Spännande! När är testardag då?

Den 25/12 om inte mensen kommit före.
    Loppan84 skrev 2015-12-14 20:35:00 följande:

Så spännande! Vet väldigt litenom ivf, så säg till om jag ställer många dumma frågor nu ;) Men hur mår du annars med behandlingen? Är det förresten behandling efter ÄL eller bara innan? Och Vad betyder RD?

Inga frågor är dumma frågor!

Jag har mått bra under behandlingen. Innan äggplock, ÄP som man kan likna med äl tidsmässigt behandlades jag med sprutor, follikelstimulerande och med ämne som förhindrar äl. Efter ÄP tar jag nu lutinus som är progesteronvagitorier som stöd för slemhinnan. Så det är behandling både före och efter "äl" kan man säga.

RD betyder ruvardag, det betydet hur många dagar man är efter återföring av det befruktade ägget. Hoppas detta hjälpte dig lite?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend