• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Bell13 skrev 2017-01-29 06:01:29 följande:

Jag får alltid positiva varje månad. Så jobbigt när man inte vet. Det här med att man måste ligga är ju inte lika roligt som när det är frivilligt och då tycker vi det är perfekt med stickorna

Oh, I wish.... är så trött på att ligga så infernaliskt mkt. Jag har oregelbunden cykel också, så det hade varit praktiskt om de där stickorna kunde indikera någonting.
  • Mimipig

Jag hade en väninna över på fika idag. Hon är gravid med andra barnet och blev det på första försöket. De har ett barn sedan tidigare - då tog det 14 månader. Ett exempel på hur olika det kan gå.

• Mimipig
    mamalolo skrev 2017-01-30 16:08:41 följande:

Förstår det! Om jag vore du skulle jag besöka gynekolog och beskriva detta så kan de säkert hjälpa dig genom att ta blodprov som bekräftar/utesluter ÄL och även hjälpa dig att trigga ÄL. Visst kan man vara låghormonare men känns ändå som att det kan vara så att du inte släpper ägg alls just nu?

Ja, det är vad jag misstänker också, att jag inte haft någon ägglossning alls, det är anledningen till att jag började med ff, för att få se om jag har någon temphöjning. ff tycker tydligen att jag har haft ägglossning nu, men faktum är att jag blev förkyld så jag vet inte om temphöjning beror på det... återstår att se om tempen håller sig uppe, annars får jag nog uppsöka hjälp - fast får jag det? Jag har fått för mig att man måste ha försökt bli gravid minst sex månader för att de ska ens titta åt en? Vet du?
  • Mimipig
    mamalolo skrev 2017-01-30 23:32:42 följande:
    Jag har besökt gyn för oregelbunden mens. Då konstaterades PCOS med UL och blodprover. Jag berättade att jag försökte bli gravid men det var ingen regelrätt fertilitetsundersökning. Ändå remitterade de mig till ivf eftersom det gått 7-8 månader och jag ju har PCOS. Så tror de ser på helheten. Gick till St Göran om jag minns rätt. Får du mens?
    Min gyn (Ultragyn på läkarhuset) har konstaterar pco på ena äggstocken och bokade in en tid i april åt mig av den händelse att jag inte blivit gravid på egen hand. Men det är klart, den som tjatar får hjälp, inte den som är tyst. Ja, jag får mens, eller något i den stilen. Den är väldigt light, kanske mest som blodblandad flytning. Inte alls som de riktiga blödningarna från tonåren. Vet du vad man får för hjälp att få ÄL? Tabletter? Hur funkar det?
  • Mimipig

En fråga till er mer erfarna ff:are:

Enligt ff så är jag på DPO 7, och visst ska en fluid bli sparsammare efter ÄL? För mig har det blivit tvärt om, idag har jag för första ggn kunnat göra den där långa tråden mellan fingrarna och det är mer eggwhite än jag har varit med om. Så är detta min ÄL tro? Grafen ser ju ut dom om jag haft ÄL, men faktum är att jag blev förkyld exakt dagen efter min uppskattade ägglossning, så att tempen gick upp i över tre dar kan helt enkelt vara därför. Eller har någon annan eftrarenhet av ökade fluids efter ÄL? Eller (hoppas kan man ju få) vid graviditet?
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-01 02:46:26 följande:
    Discarda de tre höga temparna och se vad som händer
    Glömde ta tempen igår, men tog den imorse och den är fortsatt hög och nu är jag inte sjuk längre, så jag får väl förmoda att ägglossning har inträffat då?
  • Mimipig

Ingen som kan svara på en fråga om flytningar efter ägglossning? Jag har rekordnivåer på dag 8 efter ÄL, mer än innan ägglossning. Ska de inte minska? Eggwhite och trådigt. När jag googlar får jag (givetvis) fram att det kan vara ett gravidtecken. Åsikter? Erfarenheter?

• Mimipig
    Erla skrev 2017-02-01 18:11:08 följande:
    Brukar också få ew strax innan mens. Fick inga sådana flytningar nu denna gången då jag blev gravid. Kan såklart vara individuellt och tyvärr är det bara att vänta och se.
    Japp, det är ju det enda man kan göra tyvärr, tiden kommer att utvisa... men det är ju helt omöjligt att låta bli att spekulera när man hoppas så mkt.
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-01 09:15:48 följande:
    Det brukar bli vita tjocka flytningar vid graviditet. Jag har aldrig fått genomskinliga eggwhite vid graviditet men det kan ju vara individuellt. Hade du eggwhite när ff satte ut din äl?
    Ja, men verkligen inte lika mkt som nu, detta är vitt, tjockt och rikligt. Eftersom jag inte litar på min ÄL så såg jag till att vi hade sex igår för säkerhets skull. Egentligen är väl det enda rätta att ha sex varannan dag, hela cykeln, så missar jag inte ÄL. Men vi har gjort det nu och ännu oftare i fyra månader och det börjar bli slitsamt... det var därför jag började tempa. Så vi får se vad det blir av detta med tiden, om jag kan hitta ett mönster i min oregelbundna pco-cykel.
  • Mimipig
    Mila skrev 2017-02-01 09:15:56 följande:
    Jag har haft så både när jag inte varit gravid och när jag varit gravid. Så kan tyvärr inte svara på vad det beror på.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Ja, det känns som ett tecken som kan passa in på precis vad som helst.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend