• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Alltså - vad förvirrande det är med babyverkstaden när jag: 1. Har oregelbunden mens och aldrig vet om nästa cykel blir lång eller jättelång. 2. Inga ältest har gett positivt utslag på fyra månader. Känns som vi ligger i det blinda liksom... väntar med spänning på att få uppleva en distinkt temphöjning. Det vore nåt!

• Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-01-23 23:41:55 följande:

Idag har jag haft rejält ont i äggstockarna och ryggen. Så tror och hoppas att ägglossningen nu skett. Kommer bli besviken om inte tempen ökar imorgon. Karln är borta på jobb men kommer förhoppningsvis hem redan imorn igen. Så hoppas vi kan tänka upp imorgon med. I värsta fall kommer han hem på onsdag och på torsdag reser jag bort med vän. Hoppas så att en veckas avkoppling är precis vad man behöver för att det ska ta sig.

Jag med! Alltså exceptionellt ont i äggstockarna i dag. Ältest gav ett svagt streck, men jag litar inte på dem längre, vi verkar inte kompatibla. Men så hade vi sex ikväll och ajajaj vad öm livmodern var (eller livmoderhalsen kanske närmare bestämt). Har nog aldrig känt så förr. Har ni ont vid sex vid ÄL? Jag misstänker ju att jag inte haft ÄL på flera månader så i mitt fall är värken välkommen, om det verkligen är ÄL... upplys mig gärna! När ska temphöjning komma i så fall? Imorgon bitti redan?
  • Mimipig
    hoppfullsnart40 skrev 2017-01-24 08:14:59 följande:

Herregud, äntligen! 20:e gången gillt:) hoppas den vill stanna bara

Hurra!!! Grattis!!! Ja, må det gå väl! Kram!
  • Mimipig
    hoppfullsnart40 skrev 2017-01-24 19:30:34 följande:
    Japp denna månaden gjorde jag det ihop med jättenattljusolja. Köpte på graviditetskollen, tog 2 inositol och 3 kapslar jättenattljusolja från mens till ÄL.

Jag har aldrig fått starkare streck än kontrollstrecket som jag fick denna månaden.

Munkpeppar funkade inte på mig.
    Inositol? Jättenattljusolja? Vad är detta? Berätta! Jag har också pco på en äggstock.
  • Mimipig
    Skywalker skrev 2017-01-25 11:40:58 följande:

Jag har tittat in här men inte skrivit så mycket sen mensen kom i helgen. Jag har svårt att hitta orken till att vara positiv just nu. Bara gråter och känner att det är för mycket. Graviditetsbeskeden från vänner duggar tätt och det lägger tyvärr bara på en massa oro och ångest då det skett på en gång för alla jag känner. Hur gör man för att orka?

Styrkekram...
  • Mimipig
    Malin 845 skrev 2017-01-25 06:03:46 följande:

Fick mens här på morgonen... nu är vi inne på två år med försök... orkar inte med detta mer! :(
    Om någon är intresserad av inositolen eller soja isoflavoner kan ni skicka meddelande här eller på PM!

Så tråkigt att höra! Kram, kram, kram.
  • Mimipig

Ödets ironi: Enligt beräkningarna ska jag ha haft ägglossning igår, och nu ska jag i så fall få se min första temphöjning i min första graf - började tempa denna cykel. Jag misstänker ju att jag inte haft någon ägglossning sen jag tig ut spiralen så det vore så häftigt att få se. Hade värk och allt. Men så har jag åkt på en förkylning som blommade ut idag, så imorgon bitti går väl tempen upp av det och jag lär ändå inte veta...

• Mimipig
    Zora skrev 2017-01-28 12:27:22 följande:

Nu behöver jag lite input.

Vi försöker ju få ett 3:e barn och har försökt sedan jag fick tillbaka mensen i maj. Inget barn i sikte så det går ju lite trögt.

Nu har jag precis börjat jobba igen efter föräldraledigheten och det känns jättekul!! Jag har varit anställd i 4 år men bara jobbat sammanlagt 12 månader (föräldraledig i två omgångar). Jag skulle faktiskt vilja jobba lite längre nu innan ett ev 3:e barn så vi funderar på att lägga verkstaden på hyllan tills i sommar.

Är det urdumt att göra så? Jag blir snart 39 och det verkar ju som att det inte är så enkelt att bli gravid, vi kanske borde ta alla chanser vi får? Samtidigt så känns det verkligen som att jag skulle vilja hinna komma in i jobbet mer ordentligt och hinna jobba lite längre tid. Har lite ångest hur vi ska göra

Du måste ju göra som du känner. Men jag resonerar för egen del som att det finns många dagar kvar i livet att jobba, medan de fertila dagarna tickar snabbt. Jag ångrar redan att vi inte började tidigare med tvåan... inte mkt lönt att ångra nu, så nej, jag skulle jobba på med babyverstan. Men det är jag. Du ska göra det som passar dig.
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-01-28 14:09:54 följande:

Så oerhörd seg väntan på ägglossning eggwhite igår och idag men negativa stickor. Blir galen på detta! Brukar ha ägglossning cd 17 el 18 så det bör bli idag eller imorgon. Kan jag ha missat stegringen? Tar test 12 16 och 20 så jag täcker in hela dagen.

Jag har inte fått en positiv sticka på fyra månader - jag lägger nog ner dem snart. De verkar inte funka på mig. Nu när jag tempat så verkar ju grafen påvisa ägglossning ändå.
  • Mimipig
    mamalolo skrev 2017-01-29 09:44:11 följande:

När på dygnet testar du? jag hade själv missat att det är bäst efter 10. Allra bäst på kvällen.

Runt lunch och sen på kvällen. Har även testat morgon och många ggr om dagen. Det "bästa" jag fått är ett svagt streck, men enligt manualen gills det ju inte om det inte är lika start eller starkare än kontrollstrecket. Så jag ger nog upp. Är så less på att ligga så infernaliskt mkt bara...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend