Zora skrev 2017-01-28 12:27:22 följande:
Nu behöver jag lite input.
Vi försöker ju få ett 3:e barn och har försökt sedan jag fick tillbaka mensen i maj. Inget barn i sikte så det går ju lite trögt.
Nu har jag precis börjat jobba igen efter föräldraledigheten och det känns jättekul!! Jag har varit anställd i 4 år men bara jobbat sammanlagt 12 månader (föräldraledig i två omgångar). Jag skulle faktiskt vilja jobba lite längre nu innan ett ev 3:e barn så vi funderar på att lägga verkstaden på hyllan tills i sommar.
Är det urdumt att göra så? Jag blir snart 39 och det verkar ju som att det inte är så enkelt att bli gravid, vi kanske borde ta alla chanser vi får? Samtidigt så känns det verkligen som att jag skulle vilja hinna komma in i jobbet mer ordentligt och hinna jobba lite längre tid. Har lite ångest hur vi ska göra
Du måste ju göra som du känner. Men jag resonerar för egen del som att det finns många dagar kvar i livet att jobba, medan de fertila dagarna tickar snabbt. Jag ångrar redan att vi inte började tidigare med tvåan... inte mkt lönt att ångra nu, så nej, jag skulle jobba på med babyverstan. Men det är jag. Du ska göra det som passar dig.