• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora
    Snobi skrev 2014-11-04 07:41:43 följande:

Hej igen! Familjeliv har inte funkat i min mobil på ca två veckor så jag har inte varit inne här, men nu har jag försökt läsa ikapp. Grattis till er som fått plus!!

Själv är jag på dag 17 i min andra pergocykel. Blir det som förra så har jag väl nio dagar kvar till äl.. drygt!

Tycker förresten att man ser två tydliga faser i min kurva redan. Lite knäppt men åtminstone under början av cykeln kan man väl ha lite högre temp innan den går ner igen? Antar att min kropp är lite långsammare på alla sätt och vis.. typ.

Ja man kan ha lite högre temp i början som sedan sjunker. Annars kan tempen även hoppa lite upp och ner under den perioden.

Hoppas din Äl kommer snart!
  • Zora
    eagle87 skrev 2014-11-04 10:57:50 följande:

Varför stiger inte tempen? Lägger in en bild från sist jag hade ägglossning men då glömde jag tempa tills typ äl+5. phpMfnAoC62788.jpg

Hmm bra fråga. Fast FF verkar ju ändå tycka att temphöjningen är tillräcklig. Antingen hade du Äl då, fast med konstig temp stegring, eller så kanske ägget var påväg att släppa, men gjorde det inte? Det kanske släpper senare? Fast så länge FF säger att Äl var då så skulle jag nog gå efter det. Kan ju hända att dagen för Äl kommer ändras, beror nog helt på hur din temp ser ut framöver.
  • Amerigo

Någon som skulle kunna vara snäll och förklara för mig varför vissa "punkter" är ifyllda och andra inte? :)

• AnnC

Amerigo: de som inte är ifyllda betyder att du tagit tempen på en annan tid än du brukar.

• Reflexen
    Amerigo skrev 2014-11-05 09:54:24 följande:

Någon som skulle kunna vara snäll och förklara för mig varför vissa "punkter" är ifyllda och andra inte? :)

Temperaturer som är tagna inom ditt "normala" tidsintervall blir helt ifyllda. Om du dock tempar tidigare/senare så blir det en ring pga att tempen då är "osäker".
  • AnnC

Jag väntar på min mens nu då mina test blivit svagare och igår fick jag inte gravid på digitalt så tidigt missfall antagligen... Vill bara det ska blöda ut nu så vi kan göra nya försök..

• Amerigo
    AnnC skrev 2014-11-05 09:59:27 följande:

Amerigo: de som inte är ifyllda betyder att du tagit tempen på en annan tid än du brukar.

Reflexen skrev 2014-11-05 09:59:30 följande:
    Temperaturer som är tagna inom ditt "normala" tidsintervall blir helt ifyllda. Om du dock tempar tidigare/senare så blir det en ring pga att tempen då är "osäker".
    Tack så mycket för era snabba svar :)

• Reflexen
    AnnC skrev 2014-11-05 10:00:28 följande:

Jag väntar på min mens nu då mina test blivit svagare och igår fick jag inte gravid på digitalt så tidigt missfall antagligen... Vill bara det ska blöda ut nu så vi kan göra nya försök..

Nej, vad tråkigt! Hoppas det går fort och smärtfritt! Kram
Svar på tråden Tempar/Fertility friend