sawyer skrev 2013-12-18 20:42:24 följande:
Ingenting är omöjligt! Det handlar om ren vilja! :)
Jag påbörjade min viktresa i Oktober förra året på 100,7 kg, idag är jag nere på ca 72 kg. Har tappat sammanlagt 187 cm på hela kroppen. Har gått från strl XXL till S/M i kläder. Har fortfarande en bit kvar till mål, men jag har kommit en bra bit på vägen.
Innan detta försöket så har jag mååånga misslyckade försök i bagaget, diverse pulverdieter, försökte svälta mig själv, andra helt omöjliga dieter (som inte går att klara sig på, man får i sig på tok för lite energi om man tränar mycket). Detta gången har jag bara skippat chips, läsk, godis, skräpmat med mera, dock unnar jag mig det om jag är sugen på det nångång då och då, oftast inte ens en gång i månaden längre.. Min mage gillar inte riktigt den sortens fett längre, vilket är positivt antar jag ;)
Jag började tänka på hur stora portioner jag stoppade i mig, började äta mindre och oftare. 5 ggr om dagen. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Även en proteinshake på kvällen om jag har tränat.
Började träna regelbundet, började med gymmet och promenader så smått. Sen kom jag in på spinning, bodypump, bodyattack, bodyjam, zumba och massa annat skoj. Jag älskar att träna, och idag skulle jag inte kunna vara utan det!
För lite mer än ett år sen hatade jag att röra på mig, jag hatade allt som hade med motion att göra. Idag är det en stor del av min vardag!
Det jag vill säga med detta är att alla kan! Sluta aldrig tro på er själva, ni klarar det!! Kämpa på!
Grymt!!!!!!! Du har gjort på samma sätt som jag! Du är sjukt duktig, jag vet EXAKT hur det är... Hur man mådde innan o efter... Kan bara säga att jag är riktigt glad för din skull!!!!